Stjernehimmel
Fra : Lotte og Jacob

Dato : 15-06-03 18:59

Hej,

Er der nogen der har erfaringer med selv at opsætte en stjernehimmel i et
træloft ?

Hvilken typer pærer bruger man ?
Hvor mange skal der til ?
Hvad koster det ?

Med venlig hilsen

Jacob Melau

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-06-03 19:11

"Lotte og Jacob" <lcjm@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen der har erfaringer med selv at opsætte en stjernehimmel i et
> træloft ?

Skal det være med autentiske stjernebilleder - eller skal det bare være små
stjerner?
Hvis det er det sidste, kan man købe et "net" med små pærer. Det skal bare
spændes ud og sættes fast - koster ca. 400 kr og kunne fås omkring juletid i
diverse byggemarkeder.
Desværre har jeg ikke kunnet opstøve nogen her i foråret, hvor jeg skulle
bruge ét

Hilsen Inger

Fra : Lotte og Jacob

Dato : 15-06-03 19:14

Jeg tænker mere på noget man borer igennem loftet, ligesom på diskoteker
o.l.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-06-03 19:28

> [...]
> Hej,
>
> Er der nogen der har erfaringer med selv at opsætte en stjernehimmel i et

Prøv at se på siden www.viborg-lysleder.dk her er mange gode eksempler,
priser og anvisninger på hvordan man udfører arbejdet.

Malermester John Vedsegaard
http://home19.inet.tele.dk/taform/

---

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-06-03 19:33

"John Vedsegaard" <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> writes:

> Prøv at se på siden www.viborg-lysleder.dk her er mange gode eksempler,
> priser og anvisninger på hvordan man udfører arbejdet.

Vær opmærksom på at priserne er over 2 år gamle. De er nok steget lidt
i mellemtiden.

Efter at have set den nye sauna på den Permanente i Århus er det også
min drøm at få lavet noget tilsvarende engang når vi har vores eget og
en lidt bedre økonomi.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-06-03 19:52

> Vær opmærksom på at priserne er over 2 år gamle. De er nok steget lidt
> i mellemtiden.

Der står ellers på siden Opdaterer d. 21/3-02

Men man kan da altid ringe og få nye priser.

John

---

Fra : Lotte og Jacob

Dato : 15-06-03 19:38

Tak for hjælpen, det var lige det jeg havde i tankerne.

VH
Jacob Melau

Fra : Nicolai Lang

Dato : 15-06-03 20:49

On Sun, 15 Jun 2003 20:28:24 +0200, "John Vedsegaard"
<nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote:

>Prøv at se på siden www.viborg-lysleder.dk her er mange gode eksempler,
>priser og anvisninger på hvordan man udfører arbejdet.

Der kan man bl.a. også se spistueloftet hos min mor (3 billeder under
"Loft"). Men tænk over hvor I sætter pæren, ventilatoren er ikke
lydløs.

Det hjalp dog gevaldigt da de isolerede skunken hvor den står

Men impornerende - det er det.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Martin

Dato : 03-07-03 12:12

Hejsa.

Du skal nok lige gikke på www.viborglysleder.dk istedet.

V.H. Martin

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 16-06-03 19:31

Lotte og Jacob wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen der har erfaringer med selv at opsætte en stjernehimmel i et
> [...]

Det lyder som et ganske spændende projekt, har selv lavet noget lignende
med planeterne og solsystemet da børnene var mindre. Men du skal nok
begrænse dig lidt, da der er ca. 2000 synlige stjerner og 38
stjernebilleder på den nordlige halvkugle.

--
Mvh.
Klaus Eriksen

Fra : sufos69

Dato : 10-07-03 13:36

Hejsa.

Prøv dette link!!

MVH. Martin

http://www.kandu.dk/

Fra : John Vedsegaard

Dato : 13-07-03 20:12

| Prøv dette link!!
|
| MVH. Martin

| et

Du får svar ved at gå til den nævnte hjemmeside.

John Vedsegaard

---