male terrassen
Fra : Tue

Dato : 15-06-03 18:42

Jeg skal have malet terrassen i sommerhuset da den er noget slidt. Men skal
jeg slibe noget af det gamle maling af først eller skal jeg bare male over
uden at tænke på det?? (det er en meget stor terrasse så det skal ikke være
for omfattende).

--

mvh. Tue

Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-06-03 19:25

"Tue" <Mail_me@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg slibe noget af det gamle maling af først eller skal jeg bare male over
> uden at tænke på det?? (det er en meget stor terrasse så det skal ikke

Det kommer mest an på hvordan den ser ud. Er det gulvet du vil male eller
hvad?

Er der aljer skal de først fjernes med aljefjerner.

Skaller skal afrenses til fast bund.

Eventuel slibning skaber bedre vedhæftning og kan gøre det pænere.

Behandlingsforslag:

Rens
Vask
Slib
Grundingsolie på bare steder.
2-3 gange maling.

Burde være rigeligt til at opnå et godt resultat.

John Vedsegaard

---

Fra : Tue

Dato : 15-06-03 19:33

Ja det er gulvet.

--

mvh. Tue

Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-06-03 19:49

> Ja det er gulvet.

Nævnte behandlingsforslag er anvendeligt til gulvet.

John Vedsegaard
http://home19.inet.tele.dk/taform/

---