/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki DR 650R Dakar - ok?
Fra : Rasmus Poulsen Larse~


Dato : 15-06-03 17:57

Er der i gruppen erfaringer med denne model - skal bruges til lidt sjov
transport, bykørsel og lidt motorvej. Ikke offroad (endnu).

Jeg sætter pris på pålidelighed og sikre (sjove) køreegenskaber... Modellen
jeg kigger på, har kørt i omegnen af 30.000 kilometer, og er fra 1990, til
33.000 kroner. Det er selvfølgelig en halvgammel fætter, men hvis den stadig
holder??

Tak for hjælpen
Rasmus PL
Tidl. Yamaha RS125, Suzuki GT 550



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 15-06-03 19:27

> Er der i gruppen erfaringer med denne model - skal bruges til lidt sjov
> transport, bykørsel og lidt motorvej. Ikke offroad (endnu).

> Jeg sætter pris på pålidelighed og sikre (sjove) køreegenskaber...
Modellen
> jeg kigger på, har kørt i omegnen af 30.000 kilometer, og er fra 1990, til
> 33.000 kroner. Det er selvfølgelig en halvgammel fætter, men hvis den
stadig
> holder??

Hej Rasmus

Motoren er ikke stærk. Mere præcist, så har tendens til olieforbrug ved hård
kørsel. Dette er skidt, da den taber olietrykket hvis niveauet går under det
man kan se i glasset. Derfor skal man holde øje med olien HELE tiden! Gør
man der kører den fint.

Vær på udkig efter følgende:

Olieforbrug: Lad motoren stå i tomgang til den er gennemvarm. Få en til at
køre bag ved, og giv fuld hane i 2. gear fra 2500 rpm til det røde område.
Se efter blå røgudvikling. Motorbrems til 2500rpm igen og giv fuld hane. Lav
øvelsen et par gange i træk bruger den olie vil det vise sig nu.

Dårligt ladesystem: Ladespændingen som måles over batteriet ved halvdelen af
max rpm, skal højest være omkring 14,5V Er den over 15V er din
regulatoromformer defekt. Det er meget almindeligt at
laderelæet/regulatoromformeren går. Kører du videre med høj spænding brænder
du en masse pærer af samt belaster din elsystem unødigt.

Slidt bagdæmper. jeg mener en Basballe Cross center har en WP dæmper
liggende til sådan en.

Manglende service. F.eks. kronrørsleje smøring, bagsvingersmøring,
forgaffelolie skift o.s.v.

33.000km på 13 år? Kig på dækalderen. Hvis de er fra sidste år og er helt
færdige har manden et forklaringsproblem. Hvis du vil vide alderen på dækket
kigger du på DOT mærket. DOT mærket finder du på den ene side af dækket. Der
står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller DOT xxxxxxxxxxxxx YYYY. X'erne er en
masse bogstaver som ikke har nogen betydning for alderen. De første to Y'er
er ugen dækket er produceret i. Det (de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år
2000 er man begyndt at skrive 00 istedet for bare 0 for årstal. Står der DOT
xxxxxxxxxxxxx 273 er det produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med
at køre med dæk der er over 4 år gamle.

De kører en 50-60K mellem hovedrenoveringerne. Se mere på www.dr600.de

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste