Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hastighed på digitalt kamera
Fra : mhn

Dato : 15-06-03 16:47

Hej NG,

jeg har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på, ved at kigge på
hjemmesider eller tekniske data - så jeg håber at der sidder et par teknisk
velfunderede ved skærmene som kan hjælpe mig:

afhæger hastigheden på et kamera udelukkende af det memorykort der sidder i
?

(Det er Olympus mju 300 jeg har kig på, og som gerne vil sammenligne med
andre)

mvh
michael

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 15-06-03 16:56

"mhn" <mhn@REMOVEmailme.dk> wrote in message
> [...]
> velfunderede ved skærmene som kan hjælpe mig:
>
> afhæger hastigheden på et kamera udelukkende af det memorykort der sidder

NEJ, det er kun ved topmodellerne at du kan mærke forskel.

\MK

Fra : mhn

Dato : 15-06-03 17:06

"Morten Klostergaard" <mgk@teraDOTdk> wrote in message
> "mhn" <mhn@REMOVEmailme.dk> wrote in message

> teknisk

> NEJ, det er kun ved topmodellerne at du kan mærke forskel.
>
> \MK

Hej Morten,

tak for det hurtige svar.

Jeg forstår det dog ikke helt.

En kollega viste mig et billigt kamera med SD-kort som var meget langsomt
til at tage billeder + være parat til næste skud.......en anden kolleaga har
det Olympus mju 300 som jeg har kig på med XD kort, som er MEGET
hurtigere. - derfor troede jeg det var kortene som var afgørende !?

Hvis det ikke afhænger af kortet - hvad afhænger det så af ?

mvh
michael

Fra : H.Kragelund

Dato : 15-06-03 17:35

Kameraets evne til bearbejde de data der kommer fra CCDén og skrive dem til
kortet! ´

Hvis nu kameraet skal bruge 1.6 sek på at skabe billedet og yderliger skal
bruge 0,9 sek. på at overføre de færdige
data! Så er det egentlig ligemeget om kortet rent faktisk kunne modtage den
mængde data på 0,1 sek eller eller 0,8 sek.da kameraet jo ikke kan gøre det
hurtigere end 0,9 sek.

mvh
henrik

Fra : KASO

Dato : 16-06-03 14:46

"H.Kragelund" skrev d. 15-06-03 17:35 dette indlæg :
> [...]
modtage den
> mængde data på 0,1 sek eller eller 0,8 sek.da kameraet jo ikke kan

Tid til autofokus er også interessant ifht. den samlede tid. Du kan se
målinger af hastighed hos http://www.imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM

- vælg siden med "Shutter lag & Cycle time tests".

http://www.kandu.dk/

Fra : Kenny Jensen

Dato : 15-06-03 19:05

"mhn" <mhn@REMOVEmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtigere. - derfor troede jeg det var kortene som var afgørende !?
>
> Hvis det ikke afhænger af kortet - hvad afhænger det så af ?

Kameraet

Jeg har et gammelt HP-215 med CF som tager en krig for at tage et billed og
lager det.
Jeg har netop købt et Ixus 400 som også bruger CF men det tager billeder og
lager dem på stort set ingen tid.