padborgring
Fra : palle jensen

Dato : 15-06-03 15:31

hej, jeg har hørt at man kan komme ned på den ny padborgring at kører på sin
egen mc 1 weekend hvor der er nogle til at undervise en i at kører på bane,
så hvis der er nogle der ved noget om det vil jeg meget gerne hører om det.

palle jensen
gsx 1100 ef
phhj@esenet.dk

Fra : GRISEN

Dato : 15-06-03 15:47
Fra : DJ FummEL

Dato : 15-06-03 21:27

Hej...

Jeg ved ikke lige hvor vidt trykkeren er med programmet, men det nemmeste
ville være at ringe ned på padborgpark, og få din adresse noteret. Så sender
de programmet snarest muligt.

Bemærk især støjkravende, som beskrevet i programmet. bulderbasser som må
ikke lege med

Venligst Tom
( Som er én af instruktørerne til omtalte kørekurser)

Fra : Poul B-H

Dato : 15-06-03 22:12

Hej, hvor finder man en billig lydmåler ?

Poul B-H

Fra : palle jensen

Dato : 16-06-03 08:19

ja det vil jeg også godt vide, da jeg har en cobra på så hvis der er nogle
der har sådan en i esbjerg må de gerne skrive.
palle jensen
phhj@esenet.dk

Fra : Flemming Petersen

Dato : 16-06-03 11:13

[snip]

Da jeg var der til en testdag, blev der først tage en standpunkts måling som
forløb stille og roligt (alt der ikke var standard larmede for meget).

En af mine venner kom med hans GSXR1000 2003 med en 2002 potte (uden
katalysator) og den larmede for meget!!!

Ved forbi kørsel larmede alle cykler for meget, især dem med airram, så vi
fik en fin dæk chikane mit på langsiden.

Så moralen er standard potte ellers skal der bikses ret meget for at få den
stille nok.

/Flemming J P
CBR900RR

Fra : Ninja Rider

Dato : 16-06-03 23:09

Hejsa

> En af mine venner kom med hans GSXR1000 2003 med en 2002 potte (uden
> katalysator) og den larmede for meget!!!

Hmm....

> Ved forbi kørsel larmede alle cykler for meget, især dem med airram, så vi
> fik en fin dæk chikane mit på langsiden.

Ang. Ramair..... Har du nogensinde hørt den nye ZX-6R?
Den BRØLER fra insdugningen! Den larmer faktisk mere der fra, end fra
udstødningen. (STD)
Men det bliver der nok snart lavet om på, med en anden udstødning...

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26

Fra : GRISEN

Dato : 16-06-03 10:09

On Sun, 15 Jun 2003 23:11:56 +0200, "Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote:

>Hej, hvor finder man en billig lydmåler ?
>
>Poul B-H

I en anden gruppe har jeg tidlige fundet nedenstående:

***********************************************************************************************************************
Hejsa, jeg har anskaffet mig en YFE YF-20 db-måler, og den har jeg brugt til at måle mit surround-anlæg op med - bare for at give det den sidste fin-tuning - og
det kan høres...

Sådan en koster ca 550 dkr (675 sek) i anskaffelse, - og det kan jo godtvære en lidt stor mundfuld, specielt når det ikke er en man har brug for hver dag.

Derfor vil jeg prøve at se om den kan lejes ud.

min udgift falder - og du kan drage nytte af den til en mere overkommelig pris så hvis det har et anlæg du er glad for, men som måske lige mangler det sidste
"touch", så kunne det være en løsning...

Prisen for lejen vil ligge på 100kr - inklu evt. porto frem og tilbage.

Jeg vil bede 500kr som depositum .

jeg vil sende den i en lille kasse med returportokupon - så det eneste du skal gøre, er at modtage den med posten og sende den retur igen efter brug.

Efter endt leje, vil jeg så retunere 400kr og dit anlæg er blevet kalibreret...

Den er ret simpel at bruge, det eneste den kræver er en testtone - enten intern eller fra en CD/DVD/LD

kig evt på nedenstående link for en beskivelse:
http://www.fivechannels.com/artiklar/skivorsplmeters.htm

mvh
Troels
kbh nv
***********************************************************************************************************************

*
Jan

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-06-03 10:39

Iflg. hjemmesiden kræver de org. udstødning. Dvs. man behøver ikke måle
støj, hvis du kører med uorg...!!!! For uanset støjniveau kommer man ikke
ind.

Men jeg ville gerne vide i hvilken afstand man måler 89 dB. 1 meter ???

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : GRISEN

Dato : 16-06-03 11:04

On Mon, 16 Jun 2003 11:38:33 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Men jeg ville gerne vide i hvilken afstand man måler 89 dB. 1 meter ???

Jeg spurgte dem for et par måneder siden...

*
Jan

Fra : Armand

Dato : 16-06-03 12:37

Poul B-H <pbekkerh@mail.dk> skrev i en
> Hej, hvor finder man en billig lydmåler ?

Gå blot ud fra at stort set alle skraldebang'ere ikke går igennem nåleøjet
(det er vel for larmen at de er købt, og dét er så et handicap dér!)!

--
Armand.

Fra : Poul B-H

Dato : 16-06-03 23:36

Min NSR har standard potter, men der er jo ikke nogen af de målefolk der
kender en NSR, så det ville jo være smart at kunne måle det selv.
De er endda TÜV godkendte med EU støjtest, men det gælder kun på landevej og
i byer, på en racerbane må man ikke larme så meget !

Poul B-H

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 16-06-03 09:29

"DJ FummEL" <dj_fummel@nospam.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Bemærk især støjkravende, som beskrevet i programmet. bulderbasser som må
> ikke lege med
>
> Venligst Tom
> ( Som er én af instruktørerne til omtalte kørekurser)

For lidt tid siden blev der postet et link på en engelsk MC-biks, som
forhandlede en indsats til lyddæmpning af sin larmpotte. Nogen som kan
hjælpe mig med linket?

På forhånd tak.

Henrik, Aalborg

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-06-03 21:41

On Sun, 15 Jun 2003 22:26:57 +0200, "DJ FummEL"
> [...]

>ville være at ringe ned på padborgpark, og få din adresse noteret. Så sender

Vi har tænkt på at leje os ind på Padborg Park til "hyggeræs", men har
opgivet projektet idet banen er lagt ud til biler og ikke MC.
Autoværnene er for tæt på banen, og der er ingen "roll off" zoner.
Altså for farlig til MC.
Synd for os

>Bemærk især støjkravende, som beskrevet i programmet. bulderbasser som må
>ikke lege med

En velfungerende kalibreret støjmåler kan købes hos Conrad Electronik
for ca. 1200 Kr.
Jeg har en, og den er OK også til MC.

Hvis Padborg Park forlanger standard lyddæmper, hvordan pokker vil de
så holde støjkravene på veterancykler?
På Andrestorp er det helt OK med uoriginale dæmpere så længe de
overholder "baneguden's" grænser.
Er selv lige kommet hjem deroppefra, og vi så ikke skyggen af en
kontrolmåling.
Årsag: Alle var indenfor banens grænser, med eller uden
originaldæmper.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : DJ FummEL

Dato : 16-06-03 21:52

"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> Autoværnene er for tæt på banen, og der er ingen "roll off" zoner.
> Altså for farlig til MC.
> Synd for os

Danmarks Motor Union har godkendt banen til roadracing, og efter selv at
have kørt "race" på den 4-5 gange nu, kan jeg ikke tilslutte mig udsagnet.
ja, der er autoværn, og ja, de er tæt på, men langt de fleste steder hvor
der går "stærkt" er der tilstrækkelig med roll of zoner.

> Hvis Padborg Park forlanger standard lyddæmper, hvordan pokker vil de
> så holde støjkravene på veterancykler?

jeg ved ikke om du med veterancykler mener de classic race klasser der
deltager sammen med DM roadracing på banen i juli. men hvis det er det du
tænker på, da gælder det andre støjkrav til disse arrangementer. padborg
park har tilladelse til 5 støjweekender i året ( som også jyllandsringen og
djursland) og ved disse, mener jeg, er der ingen øvre db grænse. resten af
dagene skal det være med standard potter og luftfilter.

Venligst Tom

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-06-03 22:45

On Mon, 16 Jun 2003 22:52:16 +0200, "DJ FummEL"
<dj_fummel@nospam.mail.dk> wrote:

Hej Tom.

> [...]
>ja, der er autoværn, og ja, de er tæt på, men langt de fleste steder hvor
>der går "stærkt" er der tilstrækkelig med roll of zoner.

At DMU har godkendt banen betyder bestemt ikke at den er så sikker at
alm. MC hyggekører vil sætte livet på spil.

> [...]
>djursland) og ved disse, mener jeg, er der ingen øvre db grænse. resten af
>dagene skal det være med standard potter og luftfilter.

Ja, ingen tvivl.
Det er dem der ejer banen der bestemmer, og dybest set kan jeg godt
være enig.
Når vi endelig har fået en bane mere at køre på er det med at passe på
den
Du må ikke misforstå mig, hvis et køretøj af en eller anden grund er
monteret med en uoriginal dæmper, men holder støjgrænsen kan jeg ikke
se hvorfor den skal dømmes "død".
Jeg har selv været ude for at blive dømt "ude" med min Duc, selv om
den tidligere var taget til nåde - og garanteret:
Den holder de 95 dBa den har godkendelseserklæring på.

Set i det lys, kommer min XN85 aldrig mere på en bane.
Det er umuligt at skaffe en original dæmper til den.
Den gamle er rustet op, og den der sidder på er hjemmebygget.
90 dBa mod de 95 dBa den er godkendt til.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Poul B-H

Dato : 16-06-03 23:39

"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> wrote in message
> På Andrestorp er det helt OK med uoriginale dæmpere så længe de
> overholder "baneguden's" grænser.

Da vi var der gad han end ikke at måle de maskiner der ikke havde standard
potter, de blev bortdømt øjeblikkeligt OG han gik og målte hele dagen. Vi
blev først godkendt efter en del palaver, men 3 pas senere dømt ude, med
eksakt det samme grej på cyklen. I har nok bare været heldige at han holdt
fri den dag.

Poul B-H