Udbygning /ovenpå
Fra : BSL

Dato : 15-06-03 14:55

Hej

Vi har et hus på 150 m2 og ønsker mere plads, vi har så tænkt os at udnytte
tagetagen. Den nuværende tagkonstruktion er for lav, så vi skal have nye
spær, så det er lidt omfattende.
Her er det så at vi bliver noget usikre på hvordan vi griber det hele an,
( vi har ikke tænkt selv at skulle bygge men få en håndværker på ) og vil
meget gerne høre fra andre i gruppen der har har prøvet at gennemføre sådan
en udbygning.

Hilsen Birgitte og Co.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-06-03 19:41

> [...]
> ( vi har ikke tænkt selv at skulle bygge men få en håndværker på ) og vil
> meget gerne høre fra andre i gruppen der har har prøvet at gennemføre

Jeg vil meget anbefale i hyrer en arkitekt til et sådant projekt.
Han kan lave tegninger, sørge for godkendelser hos myndighederne, måske have
gode ideer, sørge for tidsplaner for håndværkerne bliver overholdt,
kvalitetssikring m.m.
Måske koster han 30.000 men de penge kan meget vel være givet godt ud.

Jeg har set mange eksempler på folk der ville styre det hele selv, brug af
sort arbejde (ingen garanti m.m.) med det resultat at projektet er blevet
lige så dyrt, men dårligere!

Man kan anvende en totalentrepenør, eller flere små selvstændige fra hvert
sit fag. Det sidste er normalt billigst, da entrepenøren ofte lægger 30% på
til sig selv!

Fordelen ved én entrepenør, er at der kun skal klages ét sted hvis noget er
gået galt.

Malermester John Vedsegaard
http://home19.inet.tele.dk/taform/ hvor min rigtige e-mail kan findes.

---