/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gixxer 250 probs
Fra : Christian Knudsen


Dato : 15-06-03 14:47

Hej NG

Jeg søger lidt hjælp:

Min bror har en gixxer 250 med et problem.
Når man kører over et bump, siger den en klonk lyd ved forgaflen og der kan
mærkes en klonk i styret også.
Jeg har checket, smurt og spændt kronrørslejerne idag, og forhjulslejerne er
også blevet checket, smurt og spændt korrekt.
Der så ikke ud til at være problemer nogle af stederne.

Jeg er nået så langt som at hvis man griber forbremsen, og trykker
forgafflen ned, giver den også den der klonk lyd. Problemet er bare, at det
egentlige ryk (og dermed klonket) først kommer lige idet forgaflen er på vej
op igen.

Er det cyklen der bunder ud i affjedringen??? (det ser ikke sådan ud), og
hvorfor kommer lyden (og rykket) så først når gaflen er igang med at strække
sig ud??

Hvis man (i ryk) trykker forgaflen stille og roligt ned, er der ikke noget.
Det er kun når man er "hård" ved den, eller kører op over en kantsten til en
tankstation eller lignende...

Dæktrykket er også fint.

Hvad er problemet (og løsningen derpå)??? Jeg er løbet helt tør for
ideer....

mvmch
christian

P.S. Ellers var det et skidegodt Moto GP løb idag - fuck ham Rossi kan nogle
tricks....



 
 
Hekto (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-06-03 15:53

In article <3eec77b6$0$97157$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Christian
Knudsen says...
> Hej NG
>
> Jeg søger lidt hjælp:
>
> Min bror har en gixxer 250 med et problem.
> Når man kører over et bump, siger den en klonk lyd ved forgaflen og der kan
> mærkes en klonk i styret også.
> Jeg har checket, smurt og spændt kronrørslejerne idag, og forhjulslejerne er
> også blevet checket, smurt og spændt korrekt.
> Der så ikke ud til at være problemer nogle af stederne.
>
> Jeg er nået så langt som at hvis man griber forbremsen, og trykker
> forgafflen ned, giver den også den der klonk lyd. Problemet er bare, at det
> egentlige ryk (og dermed klonket) først kommer lige idet forgaflen er på vej
> op igen.
>
> Er det cyklen der bunder ud i affjedringen??? (det ser ikke sådan ud), og
> hvorfor kommer lyden (og rykket) så først når gaflen er igang med at strække
> sig ud??
>
> Hvis man (i ryk) trykker forgaflen stille og roligt ned, er der ikke noget.
> Det er kun når man er "hård" ved den, eller kører op over en kantsten til en
> tankstation eller lignende...
>
> Dæktrykket er også fint.
>
> Hvad er problemet (og løsningen derpå)??? Jeg er løbet helt tør for
> ideer....
>
> mvmch
> christian
>
> P.S. Ellers var det et skidegodt Moto GP løb idag - fuck ham Rossi kan nogle
> tricks....
>
>
>
Det kan sagtens være kronrørslejerne alligevel.
Styret drejer så lidt, at der slides 'pletvis' på lejerne.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Christian Knudsen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 15-06-03 16:23



> >
> Det kan sagtens være kronrørslejerne alligevel.
> Styret drejer så lidt, at der slides 'pletvis' på lejerne.
>

Jeg har haft kronrørslejerne helt ude, dreje de koniske lejer rundt og sat
dem i igen.
Desuden var der ingen problemer med at dreje styret, lave kontrastyring
eller lignende, efter kronrørslejerne var sat i igen.

Det virker mere som om rykket kommer enten fra bunden af forgaflerne eller
rundt omkring center af forhjulet...


mvmch
christian, der forøvrigt grinede lidt da han så tykkelse på gixxeren
forhjulsaksel....



Psycho Cowboy (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 15-06-03 18:16

Christian Knudsen wrote:

> christian, der forøvrigt grinede lidt da han så tykkelse på gixxeren
> forhjulsaksel....
____________________________________

Hvorfor det? :o/

--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Martin Sørensen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-06-03 16:30

> Min bror har en gixxer 250 med et problem.
> Når man kører over et bump, siger den en klonk lyd ved forgaflen og
> der kan mærkes en klonk i styret også.

Ja, her er jeg også interesseret, for gør min egen XS400 også. Det begyndte
vist i forbindelse med olieskift i forgaflen, men jeg ved ikke helt hvad det
kan være.
Jeg regner med at skille forgaflen ad i sommerferien, da der alligevel skal
skiftes pakdåser i den.
Dæmpningen er efterhånden blevet lidt for lav (den gynger en smule), så jeg
tænker på om der muligvis var for lidt olie i forgaflen.

> Jeg har checket, smurt og spændt kronrørslejerne idag, og
> forhjulslejerne er også blevet checket, smurt og spændt korrekt.
> Der så ikke ud til at være problemer nogle af stederne.

Mine egne kronrørslejer virker også fine. På centerfod med forhjulet løftet
drejer styret helt uhindret fra side til side, uden de mindste antydninger
af hak. Jeg kan heller ikke mærke slør i lejerne, når jeg hiver i forhjulet.

> Er det cyklen der bunder ud i affjedringen??? (det ser ikke sådan
> ud), og hvorfor kommer lyden (og rykket) så først når gaflen er igang
> med at strække sig ud??
> Hvis man (i ryk) trykker forgaflen stille og roligt ned, er der ikke
> noget. Det er kun når man er "hård" ved den, eller kører op over en
> kantsten til en tankstation eller lignende...

Ja, det lyder som præcis det samme fænomen.Vedkommende der sidder med et
godt svar på dette kan således hjælpe ikke blot 1, men 2 motorcyklister.

signing off.. Martin Sørensen



Christian Knudsen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 15-06-03 17:15



> Ja, her er jeg også interesseret, for gør min egen XS400 også. Det
begyndte
> vist i forbindelse med olieskift i forgaflen, men jeg ved ikke helt hvad
det
> kan være.
> Jeg regner med at skille forgaflen ad i sommerferien, da der alligevel
skal
> skiftes pakdåser i den.
> Dæmpningen er efterhånden blevet lidt for lav (den gynger en smule), så
jeg
> tænker på om der muligvis var for lidt olie i forgaflen.
>

Ok, så er han ikke den eneste....
Den virker også en smule blød i affjedringen...
Dog kan det ikke skyldes for lav oliestand, da forgaflen er pneumatisk
styret..

mvmch
christian



Tony Lorentzen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 15-06-03 17:16

Martin Sørensen wrote:

> Ja, her er jeg også interesseret, for gør min egen XS400 også. Det
> begyndte vist i forbindelse med olieskift i forgaflen, men jeg ved
> ikke helt hvad det kan være.

Samme problem på min fars XS400er. Der kommer ved kraftige opbremsninger og
total neddykning af dæmperen et "klik" når den går i bund - og igen når den
kommer op. Der er ingen antydninger på at ellers er noget galt med hverken
dæmpning eller kronrørslejer (slør osv).

> Ja, det lyder som præcis det samme fænomen.Vedkommende der sidder med
> et godt svar på dette kan således hjælpe ikke blot 1, men 2
> motorcyklister.

Nix - 3 nu

--
Tony



Armand (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-06-03 18:44


Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:bci64m$mv$1@news.cybercity.dk...
> Martin Sørensen wrote:
>
> > Ja, det lyder som præcis det samme fænomen.Vedkommende der sidder med
> > et godt svar på dette kan således hjælpe ikke blot 1, men 2
> > motorcyklister.
>
> Nix - 3 nu

Jeg kender godt til lyden og antager at det skyldes mekanisk slup under
ændringen af dæmpningsbevægelsen:
Står man med det adskilte teleskop i hånden kan dæmper-enheden bevæges en
cm's penge op/ned omkring den bøsning som bund-bolten skrues op i og den
bevægelse burde man kunneregistrere :-/ Det kan hænde at der netop til
modvirkning af lydene er konstrueret noget fjedrende stuff, som i
mellemtiden er blevet fejlmonteret ??

Det er ikke så længe siden at snakken gik på det samme subj. her i gruppen,
og
samme åbne spørgsmål som i denne streng blev ikke dengang fulgt op af én med
sikker viden derom, så mon det sker denne gang :-/
ANYONE?

--
Armand.






Christian Knudsen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 15-06-03 21:17


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bcif4r$bdh$4@news.cybercity.dk...
>
> Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> news:bci64m$mv$1@news.cybercity.dk...
> > Martin Sørensen wrote:
> >
> > > Ja, det lyder som præcis det samme fænomen.Vedkommende der sidder med
> > > et godt svar på dette kan således hjælpe ikke blot 1, men 2
> > > motorcyklister.
> >
> > Nix - 3 nu
>
> Jeg kender godt til lyden og antager at det skyldes mekanisk slup under
> ændringen af dæmpningsbevægelsen:
> Står man med det adskilte teleskop i hånden kan dæmper-enheden bevæges en
> cm's penge op/ned omkring den bøsning som bund-bolten skrues op i og den
> bevægelse burde man kunneregistrere :-/ Det kan hænde at der netop til
> modvirkning af lydene er konstrueret noget fjedrende stuff, som i
> mellemtiden er blevet fejlmonteret ??
>
> Det er ikke så længe siden at snakken gik på det samme subj. her i
gruppen,
> og
> samme åbne spørgsmål som i denne streng blev ikke dengang fulgt op af én
med
> sikker viden derom, så mon det sker denne gang :-/
> ANYONE?
>
> --
> Armand.
>

Hmmm

Jeg er i hvert fald nået til (gennem mails herfra og udenfor listen), at jeg
vil adskille forgaflerne og se dem efter indeni.
Checke olien (der sikkert ikke er blevet skiftet siden den kom fra
samlebåndet!??), teflon skiverne, og evt dæmpermateriale i bunden....
Det kan også være kronrørslejerne bliver skiftet nu jeg er i gang...Bare for
at være sikker...

mvmch
christian



Martin Sørensen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-06-03 15:11

>>> Ja, det lyder som præcis det samme fænomen.Vedkommende der sidder
>>> med et godt svar på dette kan således hjælpe ikke blot 1, men 2
>>> motorcyklister.
> Jeg kender godt til lyden og antager at det skyldes mekanisk slup
> under ændringen af dæmpningsbevægelsen:
> Står man med det adskilte teleskop i hånden kan dæmper-enheden
> bevæges en cm's penge op/ned omkring den bøsning som bund-bolten
> skrues op i og den bevægelse burde man kunneregistrere :-/ Det kan
> hænde at der netop til modvirkning af lydene er konstrueret noget
> fjedrende stuff, som i mellemtiden er blevet fejlmonteret ??

Jeg har aldrig haft min forgaffel adskilt, og lyden har ikke altid været
der.

Jeg var lige ude for at trykke og trække lidt i forgaflen for at se om jeg
kunne bestemme, hvornår lyden var der. Der er både en klonk-lyd på vej ned
og på vej op. Når jeg trykker den ned (med forbremsen blokeret) kommer lyden
når gaflen er ca. 2/3 trykket sammen. Når jeg hiver den op, så kommer lyden
igen, når forgaflen er ca. 1/3 trykket sammen. Jeg kan således ikke få nogle
af lydene frem ved at trykke den 1/2 ned og hive den op igen. Enten kommer
der 2 lyde eller også kommer der ingen.

Det har heller ikke den store betydning om jeg gør det langsomt eller
hurtigt. Lyden bliver bare lidt kraftigere når det gøres hurtigt.

1/3 sammentrykket er ca. der hvor forgaflen står når motorcyklen står på
begge hjul og skal holde sin egen vægt. Sætter jeg mig på den, sænker den
sig ikke betydeligt.

signing off.. Martin Sørensen



Tony Lorentzen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 16-06-03 15:43

Martin Sørensen wrote:

> Jeg var lige ude for at trykke og trække lidt i forgaflen for at se
> om jeg kunne bestemme, hvornår lyden var der. Der er både en
> klonk-lyd på vej ned og på vej op. Når jeg trykker den ned (med
> forbremsen blokeret) kommer lyden når gaflen er ca. 2/3 trykket
> sammen. Når jeg hiver den op, så kommer lyden igen, når forgaflen er
> ca. 1/3 trykket sammen. Jeg kan således ikke få nogle af lydene frem
> ved at trykke den 1/2 ned og hive den op igen. Enten kommer der 2
> lyde eller også kommer der ingen.
>
> Det har heller ikke den store betydning om jeg gør det langsomt eller
> hurtigt. Lyden bliver bare lidt kraftigere når det gøres hurtigt.
>
> 1/3 sammentrykket er ca. der hvor forgaflen står når motorcyklen står
> på begge hjul og skal holde sin egen vægt. Sætter jeg mig på den,
> sænker den sig ikke betydeligt.

Det er - som tidligere anført - det præcist samme jeg oplever på min fars XS
400. Mon den skal sige sådan?

--
Tony



Martin Sørensen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-06-03 15:46

>> Der er både en klonk-lyd på vej ned og på vej op. Når jeg trykker
>> den ned (med forbremsen blokeret) kommer lyden når gaflen er ca.
>> 2/3 trykket sammen. Når jeg hiver den op, så kommer lyden igen, når
>> forgaflen er ca. 1/3 trykket sammen. Jeg kan således ikke få nogle af
>> lydene frem ved at trykke den 1/2 ned og hive den op igen. Enten
>> kommer der 2 lyde eller også kommer der ingen.
> Det er - som tidligere anført - det præcist samme jeg oplever på min
> fars XS 400. Mon den skal sige sådan?

Som sagt, så er det ikke noget den altid har gjort, så jeg tvivler på at det
er meningen. Det er nok nærmere en bestemt del er der er blevet slidt i
forgaflen, f.eks. de teflonbelagte skiver som Bager snakkede om.

signing off.. Martin Sørensen



Jens Jacob Bager Jen~ (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-06-03 15:50

> > Det er - som tidligere anført - det præcist samme jeg oplever på min
> > fars XS 400. Mon den skal sige sådan?

Jeg kan sige at RacerNiels's XS 400 gjorde præcis det samme.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Martin Sørensen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-06-03 15:59

>>> Det er - som tidligere anført - det præcist samme jeg oplever på min
>>> fars XS 400. Mon den skal sige sådan?
> Jeg kan sige at RacerNiels's XS 400 gjorde præcis det samme.

Hmm.. Det er da lidt mystisk. Men på den anden side, så er de allesammen fra
midt-80'erne og tingene kan jo blive lidt slidt på 20 år.

Er der nogen herinde med en XS400 Seca, der ikke har ovenstående 'egenskab'?

Jeg lagde forresten mærke til en 'suge'-lyd når jeg hev min forgaffel op. Er
det normalt? Det kom næsten hver gang jeg hev kraftigt op i styret.

signing off.. Martin Sørensen



Armand (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-06-03 23:14


Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
news:3eedd00d$0$15310$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >>> Ja, det lyder som præcis det samme fænomen.Vedkommende der sidder
> >>> med et godt svar på dette kan således hjælpe ikke blot 1, men 2
> >>> motorcyklister.
> > Jeg kender godt til lyden og antager at det skyldes mekanisk slup
> > under ændringen af dæmpningsbevægelsen:
>
> Jeg har aldrig haft min forgaffel adskilt, og lyden har ikke altid været
> der.
> Jeg var lige ude for at trykke og trække lidt i forgaflen for at se om jeg
> kunne bestemme, hvornår lyden var der. Der er både en klonk-lyd på vej ned
> og på vej op. Når jeg trykker den ned (med forbremsen blokeret) kommer
lyden
> når gaflen er ca. 2/3 trykket sammen. Når jeg hiver den op, så kommer
lyden
> igen, når forgaflen er ca. 1/3 trykket sammen. Jeg kan således ikke få
nogle
> af lydene frem ved at trykke den 1/2 ned og hive den op igen. Enten kommer
> der 2 lyde eller også kommer der ingen.

Lillefrøen kan også finde på a *KLONK'e* og i forbindelse med seneste snak
om subj. gravede jeg lidt i forekomsten deraf: Dén klonker fortrinsvis i
forbindelse med slaghuller hvor teleskopet i første omgang bliver strukket
ud i en vis grad (når hjulet "falder" i hullet førend stellet følger med)
inden indfjedringen!

--
Armand.



Christian Knudsen (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 17-06-03 10:11


> Lillefrøen kan også finde på a *KLONK'e* og i forbindelse med seneste snak
> om subj. gravede jeg lidt i forekomsten deraf: Dén klonker fortrinsvis i
> forbindelse med slaghuller hvor teleskopet i første omgang bliver strukket
> ud i en vis grad (når hjulet "falder" i hullet førend stellet følger med)
> inden indfjedringen!
>

Det er præcis også det jeg (vi) oplever med min brors gixxer.
Ubehagelig lyd...

mvmch
christian



Hans Joergensen (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 17-06-03 18:54

Christian Knudsen wrote:
> Det er præcis også det jeg (vi) oplever med min brors gixxer.
> Ubehagelig lyd...

RD'en klonker også ... gad vide om det er noget den skal gøre ?
Men den klonker nu mest når den alt for bløde affjedring går i
bund.. :)

// Hans, der overvejer prograssive fjedre..
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Emil (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 15-06-03 16:37


"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> wrote in message
news:3eec77b6$0$97157$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg søger lidt hjælp:
>
> Min bror har en gixxer 250 med et problem.
> Når man kører over et bump, siger den en klonk lyd ved forgaflen og der
kan
> mærkes en klonk i styret også.
> Jeg har checket, smurt og spændt kronrørslejerne idag, og forhjulslejerne
er
> også blevet checket, smurt og spændt korrekt.
> Der så ikke ud til at være problemer nogle af stederne.
>
> Jeg er nået så langt som at hvis man griber forbremsen, og trykker
> forgafflen ned, giver den også den der klonk lyd. Problemet er bare, at
det
> egentlige ryk (og dermed klonket) først kommer lige idet forgaflen er på
vej
> op igen.
>
> Er det cyklen der bunder ud i affjedringen??? (det ser ikke sådan ud), og
> hvorfor kommer lyden (og rykket) så først når gaflen er igang med at
strække
> sig ud??
>
> Hvis man (i ryk) trykker forgaflen stille og roligt ned, er der ikke
noget.
> Det er kun når man er "hård" ved den, eller kører op over en kantsten til
en
> tankstation eller lignende...
>
> Dæktrykket er også fint.
>
> Hvad er problemet (og løsningen derpå)??? Jeg er løbet helt tør for
> ideer....
>
> mvmch
> christian
>
> P.S. Ellers var det et skidegodt Moto GP løb idag - fuck ham Rossi kan
nogle
> tricks....
>
>
Det kan være at det er bremseklodserne du kan høre. Alt efter hvordan de er
monteret i caliperen vil der altid være lidt slør i monteringen. Du kan jo
prøve at give dem lidt kobber fedt på siderne og i evt monteringshuller.

Emil SV650S



Christian Knudsen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 15-06-03 17:14


>
> Det kan være at det er bremseklodserne du kan høre. Alt efter hvordan de
er
> monteret i caliperen vil der altid være lidt slør i monteringen. Du kan jo
> prøve at give dem lidt kobber fedt på siderne og i evt monteringshuller.
>

Det forklarer bare ikke hvorfor den også giver ryk, når man kører over en
lille kantsten til eks en tankstation, uden at bremserne er aktiveret....

mvmch
christian



Christian Knudsen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 15-06-03 17:17


"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:3eec99fd$0$97218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> >
> > Det kan være at det er bremseklodserne du kan høre. Alt efter hvordan de
> er
> > monteret i caliperen vil der altid være lidt slør i monteringen. Du kan
jo
> > prøve at give dem lidt kobber fedt på siderne og i evt monteringshuller.
> >
>
> Det forklarer bare ikke hvorfor den også giver ryk, når man kører over en
> lille kantsten til eks en tankstation, uden at bremserne er aktiveret....
>
> mvmch
> christian
>

De har forresten også fået kobberfedt sidste gange de blev renoveret (<2000
km siden)

mvmch
christian



Martin Sørensen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-06-03 17:33

>>> Det kan være at det er bremseklodserne du kan høre.
> De har forresten også fået kobberfedt sidste gange de blev renoveret
> (<2000 km siden)

Jeg havde min bremsecaliper skilt ad og smurt for ca 400km siden, og der fik
den også nye klodser. Lyden var der både før og efter. Præcis den samme lyd.

signing off.. Martin Sørensen



Tommy Fer (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 15-06-03 20:41


"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse
news:3eec9fa3$0$13028$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >>> Det kan være at det er bremseklodserne du kan høre.
> > De har forresten også fået kobberfedt sidste gange de blev renoveret
> > (<2000 km siden)
>
> Jeg havde min bremsecaliper skilt ad og smurt for ca 400km siden, og der
fik
> den også nye klodser. Lyden var der både før og efter. Præcis den samme
lyd.
>
> signing off.. Martin Sørensen
>
>

Hvordan er jeres teflon ringe i forgaflen ?

mvh Tommy Fer



Christian Knudsen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 15-06-03 21:18


"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse
news:PY3Ha.21946$Jp3.911479@news010.worldonline.dk...
>
> "Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse
> news:3eec9fa3$0$13028$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > >>> Det kan være at det er bremseklodserne du kan høre.
> > > De har forresten også fået kobberfedt sidste gange de blev renoveret
> > > (<2000 km siden)
> >
> > Jeg havde min bremsecaliper skilt ad og smurt for ca 400km siden, og der
> fik
> > den også nye klodser. Lyden var der både før og efter. Præcis den samme
> lyd.
> >
> > signing off.. Martin Sørensen
> >
> >
>
> Hvordan er jeres teflon ringe i forgaflen ?
>
> mvh Tommy Fer
>
>
Tja, det er jo så det der skal undersøges indenfor den nærmeste fremtid.....

mvmch
christian



Martin Sørensen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-06-03 21:50

>> Jeg havde min bremsecaliper skilt ad og smurt for ca 400km siden, og
>> der fik den også nye klodser. Lyden var der både før og efter.
>> Præcis den samme lyd.
> Hvordan er jeres teflon ringe i forgaflen ?

Jeg har aldrig haft min forgaffel skilt ad, men hvad gør de teflon ringe?

signing off.. Martin Sørensen



Jens Jacob Bager Jen~ (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-06-03 07:30

> Jeg har aldrig haft min forgaffel skilt ad, men hvad gør de teflon ringe?

Hej Martin

Det var mig der telefonisk gav Christian et par idéer til havde det kunne
være. Teflon ringene er de ringe inderbenene glider i. Der sidder en stor en
i bunden af inderbenet, og en tyndere en i toppe af yderbenet.

Det er mere præcist en kobberring beklædt med teflon. Hvis man kan se den
mindste kobber igennem teflonen er de helt færdige.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



vmx (15-06-2003)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 15-06-03 17:32

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:3eec9aaa$0$97272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3eec99fd$0$97218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > >
> > > Det kan være at det er bremseklodserne du kan høre. Alt efter hvordan
de
> > er
> > > monteret i caliperen vil der altid være lidt slør i monteringen. Du
kan
> jo
> > > prøve at give dem lidt kobber fedt på siderne og i evt
monteringshuller.
> > >
> >
> > Det forklarer bare ikke hvorfor den også giver ryk, når man kører over
en
> > lille kantsten til eks en tankstation, uden at bremserne er
aktiveret....
> >
> > mvmch
> > christian
> >
>
> De har forresten også fået kobberfedt sidste gange de blev renoveret
(<2000
> km siden)
>
> mvmch
> christian
>


Prøv engang at læse følgende tråd,
samt efterfølgende løsning.

http://www.google.com/groups?q=group:dk.fritid.motorcykel+author:Peter+autho
r:Jakobsen&start=20&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3ead1907%240%247591%24d
40e179e%40nntp02.dk.telia.net&rnum=22

i know.. det link går sikkert i kaos.. klip selv

Og løsningen:

http://www.google.com/groups?q=group:dk.fritid.motorcykel+author:Peter+autho
r:Jakobsen&start=10&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3eb95a8f%240%247585%24d
40e179e%40nntp02.dk.telia.net&rnum=17

Mvh
Robert





Christian Knudsen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 15-06-03 18:32

>
> Prøv engang at læse følgende tråd,
> samt efterfølgende løsning.
>
>
http://www.google.com/groups?q=group:dk.fritid.motorcykel+author:Peter+autho
>
r:Jakobsen&start=20&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3ead1907%240%247591%24d
> 40e179e%40nntp02.dk.telia.net&rnum=22
>
> i know.. det link går sikkert i kaos.. klip selv
>
> Og løsningen:
>
>
http://www.google.com/groups?q=group:dk.fritid.motorcykel+author:Peter+autho
>
r:Jakobsen&start=10&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3eb95a8f%240%247585%24d
> 40e179e%40nntp02.dk.telia.net&rnum=17
>

Hej Robert

Ellers et godt link, men lyden kommer ikke fra tanken. Den kommer nede fra
forhjulet/forgaflen af.
jeg har prøvet at sidde på tanken, og så skubbe forgaflen i bund - stadig
med samme resultat.. (desværre)

mvmch
christian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste