Andet multimedie
bentjuul 3670
photoshop 7.0 / Blending Options
Fra : Anders Jensen

Dato : 15-06-03 14:47

Jeg har lavet en skygge til et objekt.. og nu vil jeg gerne manipulere den
lidt.. med transform osv... men hvordan kan jeg få lov til det... jeg kan
ikke kopiere den fra layeret over til sit eget layer som jeg så kan få lov
at lege med... jeg vil jo gerne have den lagt over som layer med opacity og
det hele intakt, så jeg stadig kan flytte rundt med det ovenpå
baggrunden....

Håber jeg har gjort mig forståelig...

-----
Anders

Fra : Digit

Dato : 15-06-03 16:23

d. 15 jun 2003 postulerede Anders Jensen i

> Jeg har lavet en skygge til et objekt.. og nu vil jeg gerne
> manipulere den lidt.. med transform osv... men hvordan kan
> jeg få lov til det

Hvis det drejer sig om en layereffect skal du [højreklikke] på
laget og vælge [>create layers].

--
/Digit

Fra : Anders Jensen

Dato : 15-06-03 16:48

> Hvis det drejer sig om en layereffect skal du [højreklikke] på
> laget og vælge [>create layers].

Ja, det endte jeg også med at gøre i eksemplet her... at lave en skygge med
selections og så manipulere med det i et layer... men jeg tænkte nu på en
skygge.. fx en dropshadow lavet via Blending Options.... kan jeg hive den i
et layer for sig og manipulere med den?... hvordan?

Fra : Madsen

Dato : 15-06-03 16:56

Anders Jensen skrev:

> men jeg tænkte nu på en skygge.. fx en dropshadow lavet via
> Blending Options....

Og det er vel nøjagtig det Digit mener når han skriver: 'Hvis
det drejer sig om en layereffect...'

> kan jeg hive den i et layer for sig og manipulere med den?...
> hvordan?

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/create_layer.png>

Madsen.

Fra : Anders Jensen

Dato : 15-06-03 17:42

> Og det er vel nøjagtig det Digit mener når han skriver: 'Hvis
> det drejer sig om en layereffect...'
>
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/create_layer.png>

Aaaah... der var det... du aner ikke hvor længe jeg har bikset med det....
havde jo nok stirret mig blind...

tak for hjælpen begge to...

-----
Anders