begynderkogebog
Fra : sune vuorela

Dato : 15-06-03 13:39

Hjesa!

Min lillebror får snart en hvid hue med bordeaux bånd. I den anledning
synes jeg at jeg vil forære ham noget han kan bruge til noget.

Han er en spade i et køkken, så derfor tænkte jeg at en kogebog ville
være et godt valg. Men hvilke kogebøger vil I anbefale til en ung
mand, der ikke er nogen haj i et køkken?

På forhånd tak

Sune

Fra : Homer

Dato : 15-06-03 13:48

sune vuorela wrote:
> Hjesa!

Hjesa!

> Men hvilke kogebøger vil I anbefale til en ung
> mand, der ikke er nogen haj i et køkken?

Som altid Politikens(?) "God Mad - Let at Lave". Den er omfattende,
rummer beskrivelser af langt de fleste råvarer, og på en eller anden
måde formår den at henvende sig til uerfarne, uden at opskrifterne af
den årsag er alt for basale og kedelige.

--
Med venlig hilsen Homer.
After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started

Fra : Martin Seebach

Dato : 15-06-03 15:13

sune vuorela wrote:
> [...]
> være et godt valg. Men hvilke kogebøger vil I anbefale til en ung
> mand, der ikke er nogen haj i et køkken?

Min gode ven har haft stor glæde af Frk. Jensens. Den giver en solid
introduktion til basal klassisk dansk/fransk kogekunst. Meget relevant i
en tid hvor folk står på nakken af hinanden for at lave den ene mere
uhyggelige fusions-ret end den anden, uden at have begreb om hvad der er
inde i en frikadelle.

- Martin

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-06-03 15:15

Martin Seebach <usenet@g-bach.dk> writes:

> [...]
> i en tid hvor folk står på nakken af hinanden for at lave den ene mere
> uhyggelige fusions-ret end den anden, uden at have begreb om hvad der

Jeg er helt klart også til Frk. Jensen. Der er hvad man har brug for.
Omend man i hendes brød ofte kan halvere sukkermængden.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : ronny

Dato : 15-06-03 16:36

Jamie Oliver bog 1+2 er sgu lige til at gå til og er super mad!

VH
Peter

Fra : Kristin Andreassen

Dato : 15-06-03 16:44

"sune vuorela" skrev:

>Men hvilke kogebøger vil I anbefale til en ung
> mand, der ikke er nogen haj i et køkken?

Hej Sune

Jeg vil anbefale "Basic Cooking". Den er skrevet i et sprog der er rettet
mod unge, og er meget underholdende at sidde og læse i, selv om man ikke
lige står og skal lave mad. Der er masser af info om det helt basale
(hvordan man koger kartofler, steger bøffer, dampkoger grøntsager osv.) og
så har den en hel del rigtig lækre opskrifter (især deres Karrykylling -
"asiatisk for begyndere" - uhmm). Opskrifterne er kategoriopdelte (kød,
fisk, desserter m.m.), og der er skrevet en hel del om hvad der bare er godt
at vide om grøntsager, æg, kød, samt hvad der til enhver tid bør være i et
køkken. Jeg har ihvertfald selv haft stor glæde af den.

Hilsen Kristin.