Skal man "fylde" en tabel ud?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 15-06-03 12:07

Hejsa

Skal man fylde en tabel helt ud med <td></td>?

Hmmm, jeg må hellere lave et eksemple

Må en tabel se sådan her ud:

eller skal man fylde den op med den sidste celle, sådan her:

mvh Frank

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-06-03 12:17

Frank K. Jensen wrote :

> Skal man fylde en tabel helt ud med <td></td>?

Ja

> eller skal man fylde den op med den sidste celle, sådan her:

Antallet af celleelementer skal passe med antallet af søjler. Hvis det
ikke er tilfældet, så kan dine sider komme til at se gevaldigt sære ud i
fx NN4.x

Du kan dog lege lidt med attributterne rowspan og colspan. Dit eksempel
kunne også se således ud:

Du kan også lege med rowspan, der kan anvendes som

--
Jesper Stocholm
* asp-faq.dk er den officielle OSS for nyhedsgruppen for ASP-udviklere. *

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-06-03 13:42

Jesper Stocholm skrev:

>Antallet af celleelementer skal passe med antallet af søjler. Hvis det
>ikke er tilfældet, så kan dine sider komme til at se gevaldigt sære ud i
>fx NN4.x

Kan du eller andre lave en skærmudskrift af en browser der ikke
kan vise det rigtigt? I kan evt. bruge denne her side:

   http://lundhansen.dk/bertel/search.htm

som eksempel. 'Fejlen' findes i afsnittet med Googles
usenetsøgning.

--
Bertel

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-06-03 14:11

Bertel Lund Hansen wrote :

> [...]
>
> http://lundhansen.dk/bertel/search.htm
>
> som eksempel. 'Fejlen' findes i afsnittet med Googles

Jeg prøvede lige at flikke nogle hurtige tests sammen [1], og det viser
sig, at siderne ser stort set ens ud i NN4.7 samt IE6. Jeg har ikke lige
gidet prøve med andre.

Det kan være at min hukommelse tager fejl mht de udtalte problemer med
NN4.x - eller det kan være det er NN4.x-problemer med decideret forkert
nesting af tabelelementer, som står klart i min hukommelse.

[1] http://www.stocholm.dk/test/test.html

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-03 14:01

Jesper Stocholm skrev:

> Ja

Nej (jeg troede godt nok også at det forholdt sig sådan indtil
for et par måneder siden, men det er ikke korrekt).

Prøv at se følgende indlæg om emnet:
<Xns936D85FE77810jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>

Hele tråden kan ses på Google:

Kort link: <http://shor.ter.dk/156317857>

Langt link:
<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&safe=off&threadm=Xns936D85FE77810jcdmfdk%40gyrosmod.dtext.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dtd%2Bauthor:gyldenk%25C3%25A6rne%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3Dutf-8%26safe%3Doff%26selm%3DXns936D85FE77810jcdmfdk%2540gyrosmod.dtext.news.tele.dk%26rnum%3D1>

> Antallet af celleelementer skal passe med antallet af søjler.

Nej, en browser skal selv padde med celler hvis der mangler
nogle i en række.

> Hvis det ikke er tilfældet, så kan dine sider komme til at se
> gevaldigt sære ud i fx NN4.x

Muligvis - men det er ikke på grund af HTML-standarden.
Problemet med NN4 er vist i øvrigt mere et spørgsmål om at tomme
celler (<td></td>) ikke vises korrekt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-06-03 14:15

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Nej (jeg troede godt nok også at det forholdt sig sådan indtil
> for et par måneder siden, men det er ikke korrekt).
>
> Prøv at se følgende indlæg om emnet:
> <Xns936D85FE77810jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>

Det må jeg nok sige. Jeg har tidligere selv haft den oplevelse af korrekt
validering af tabeller, hvor celleantallet var forkert, men jeg regnede
med, at det nok var en bug i w3s validator, der ikke kunne skelne en
masse rowspans, colspans etc fra hinanden.

Så lærte jeg også noget nyt i dag ...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-06-03 12:45

Ja, ellers skal du bruge:

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 15-06-03 21:52

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eec522e$0$7063$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
>
> Hmmm, jeg må hellere lave et eksemple
>
> Må en tabel se sådan her ud:

> eller skal man fylde den op med den sidste celle, sådan her:

Mange tak for svarene

mvh Frank