/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Erfaringer med at aflevere TFT skærme på r~
Fra : Flare


Dato : 15-06-03 10:02

Nogen der har erfaringer med dette? Om de begynder på deres 10% aflsag hvis
det er inden 14 dage? Den er naturligvis købte over nettet. Embalage fejler
ikke noget. Bør man sende den derud, eller tror de er "nemmere" at handle
med hvis man selv kører der ud? Sad lige og arbejde på nogle mørke billeder
i går i Photoshop. Det holdte slet ikke med en rød pixelfejl lige i midten.

Anders



 
 
Lars Jørgensen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Jørgensen


Dato : 15-06-03 11:15

On Sun, 15 Jun 2003 11:01:36 +0200, Flare wrote:

> Nogen der har erfaringer med dette?

Ikke lige med skærme.

> Om de begynder på deres 10% aflsag hvis
> det er inden 14 dage?

Hvis du har fortrudt dit køb, så kan de da ikke slå 10% af.
http://fi.dk/ret/e-handel/fjernsalg/

Desuden nævner de da heller ikke noget om 10%
http://shg.dk/handelsvilkar/fortrydelsesret.asp

Hør evt. i news:dk.forbruger Der er mange der er godt inde i reglerne.

> Den er naturligvis købte over nettet.

Godt. Så er det jo reglerne om fjernsalg.

> Embalage fejler
> ikke noget. Bør man sende den derud, eller tror de er "nemmere" at handle
> med hvis man selv kører der ud?

Måske. Det kommer jo helt an på hvilken indstilling personen du får fat i
har. Man kan da sige at den nok vil være i bedre stand hvis du selv kommer
med den end hvis post.dk kan håndtere den.

> Sad lige og arbejde på nogle mørke billeder
> i går i Photoshop. Det holdte slet ikke med en rød pixelfejl lige i midten.

Det forstår jeg godt. Jeg ville også godt påvej til at fortryde købet hvis
det er en pixel der springer så tydeligt i øjet hver gang.

--
Lars

Ukendt (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-03 13:59

"Lars Jørgensen" <not@real.one> wrote in message
news:1dhky840mpj2t$.1daqtaxjwc7ys$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 15 Jun 2003 11:01:36 +0200, Flare wrote:
>
> > Nogen der har erfaringer med dette?
>
> Ikke lige med skærme.
>
> > Om de begynder på deres 10% aflsag hvis
> > det er inden 14 dage?
>
> Hvis du har fortrudt dit køb, så kan de da ikke slå 10% af.
> http://fi.dk/ret/e-handel/fjernsalg/
>
> Desuden nævner de da heller ikke noget om 10%
> http://shg.dk/handelsvilkar/fortrydelsesret.asp

Hvad gælder så, hvis man bestiller over nettet/telefonen, men afhenter i
butikken? Jvf. SHG's hjemmeside:

"1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET:

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon
eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret."

- og

"4. SÆRLIGT OM BUTIKSSALG:

Butikssalg: køb som er foretaget i vores butik på Michael Drewsens Vej
22.

Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til,
at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker."

Disse punkter synes jeg umiddelbart virker lidt modstridende. Jeg vil dog
mene, at pkt. 1 må være gældende?



Flare (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Flare


Dato : 17-06-03 20:48

> Disse punkter synes jeg umiddelbart virker lidt modstridende. Jeg vil dog
> mene, at pkt. 1 må være gældende?

Det er det.....det KUN når du bestiller varen i butiken.



Ukendt (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-06-03 06:51

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> wrote in message
news:3eef7075$0$24714$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Disse punkter synes jeg umiddelbart virker lidt modstridende. Jeg vil
dog
> > mene, at pkt. 1 må være gældende?
>
> Det er det.....det KUN når du bestiller varen i butiken.

Takker - så vil jeg ikke være bekymret over at bruge den fremgangsmåde.



Flare (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Flare


Dato : 15-06-03 13:57

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3eec35f3$0$24655$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nogen der har erfaringer med dette? Om de begynder på deres 10% aflsag
hvis
> det er inden 14 dage? Den er naturligvis købte over nettet. Embalage
fejler
> ikke noget. Bør man sende den derud, eller tror de er "nemmere" at handle
> med hvis man selv kører der ud? Sad lige og arbejde på nogle mørke
billeder
> i går i Photoshop. Det holdte slet ikke med en rød pixelfejl lige i
midten.

Apropros den nye køb, hvor har folk købte deres AL732? Kan se MidtData har
nogen. Erfaringer?

Anders



Torben Frederiksen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Torben Frederiksen


Dato : 15-06-03 15:58


"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3eec6d2f$0$24692$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3eec35f3$0$24655$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Nogen der har erfaringer med dette? Om de begynder på deres 10% aflsag
> hvis
> > det er inden 14 dage? Den er naturligvis købte over nettet. Embalage
> fejler
> > ikke noget. Bør man sende den derud, eller tror de er "nemmere" at
handle
> > med hvis man selv kører der ud? Sad lige og arbejde på nogle mørke
> billeder
> > i går i Photoshop. Det holdte slet ikke med en rød pixelfejl lige i
> midten.
>
> Apropros den nye køb, hvor har folk købte deres AL732? Kan se MidtData har
> nogen. Erfaringer?
>
> Anders
>
> Jeg købte min Acer 732 ved MidtData og fik en uden pixelfejl samt en
dviport som virker.
Pris 4.450, men som jeg tidlige har skrivet har Electrick City fået Acer
732. til 4.695.
Ved Electrick City kan du bare købe en og tage med hjem og se om der er
fejl, skulle du ikke være intereseret
i skærmen går du inden 8 dage tilbage med skærmen og siger at du har
fortrudt købet, og du får dine penge tilbage
ikke mere med det.
Mvh
Torben Fr.




WE (15-06-2003)
Kommentar
Fra : WE


Dato : 15-06-03 16:23

Har Electric City 8 dages returret? Hvor har du set det? Jeg kan ikke finde
noget om det på deres websted.

v.h.

"Torben Frederiksen" <siloto@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
news:YP%Ga.21624$Jp3.892064@news010.worldonline.dk...
>
> "Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3eec6d2f$0$24692$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > "Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:3eec35f3$0$24655$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > Nogen der har erfaringer med dette? Om de begynder på deres 10% aflsag
> > hvis
> > > det er inden 14 dage? Den er naturligvis købte over nettet. Embalage
> > fejler
> > > ikke noget. Bør man sende den derud, eller tror de er "nemmere" at
> handle
> > > med hvis man selv kører der ud? Sad lige og arbejde på nogle mørke
> > billeder
> > > i går i Photoshop. Det holdte slet ikke med en rød pixelfejl lige i
> > midten.
> >
> > Apropros den nye køb, hvor har folk købte deres AL732? Kan se MidtData
har
> > nogen. Erfaringer?
> >
> > Anders
> >
> > Jeg købte min Acer 732 ved MidtData og fik en uden pixelfejl samt en
> dviport som virker.
> Pris 4.450, men som jeg tidlige har skrivet har Electrick City fået
Acer
> 732. til 4.695.
> Ved Electrick City kan du bare købe en og tage med hjem og se om der er
> fejl, skulle du ikke være intereseret
> i skærmen går du inden 8 dage tilbage med skærmen og siger at du har
> fortrudt købet, og du får dine penge tilbage
> ikke mere med det.
> Mvh
> Torben Fr.
>
>
>



Flare (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Flare


Dato : 15-06-03 17:40

> Ved Electrick City kan du bare købe en og tage med hjem og se om der er
> fejl, skulle du ikke være intereseret
> i skærmen går du inden 8 dage tilbage med skærmen og siger at du har
> fortrudt købet, og du får dine penge tilbage

Det bliver det jeg gør. God ide. Så skide være med de 200 kr.

Til WE

Service / stærke service punkter! / 8 dages returret



WE (15-06-2003)
Kommentar
Fra : WE


Dato : 15-06-03 18:39

Tak. Det var godt gemt


"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3eeca162$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Ved Electrick City kan du bare købe en og tage med hjem og se om der
er
> > fejl, skulle du ikke være intereseret
> > i skærmen går du inden 8 dage tilbage med skærmen og siger at du har
> > fortrudt købet, og du får dine penge tilbage
>
> Det bliver det jeg gør. God ide. Så skide være med de 200 kr.
>
> Til WE
>
> Service / stærke service punkter! / 8 dages returret
>
>



Flare (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Flare


Dato : 15-06-03 18:35

> Ved Electrick City kan du bare købe en og tage med hjem og se om der er
> fejl, skulle du ikke være intereseret
> i skærmen går du inden 8 dage tilbage med skærmen og siger at du har
> fortrudt købet, og du får dine penge tilbage
> ikke mere med det.

Forresten. Hvor har du set "tilbudet" henne? Der står da ikke noget om det i
avisen.

Anders



Torben Fr (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Torben Fr


Dato : 16-06-03 00:27


"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3eecae56$0$24716$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Ved Electrick City kan du bare købe en og tage med hjem og se om der
er
> > fejl, skulle du ikke være intereseret
> > i skærmen går du inden 8 dage tilbage med skærmen og siger at du har
> > fortrudt købet, og du får dine penge tilbage
> > ikke mere med det.
>
> Forresten. Hvor har du set "tilbudet" henne? Der står da ikke noget om det
i
> avisen.
>
> Anders
>
> Jeg så det da jeg var derude for at se efter nyt grafikkort. Jeg ved ikke
hvor du bor, men det her var Aalborg Afdeling
men det er vel ligemeget, så har de dem vel også i de andre afdelinger.
Men du kan vel ringe dem op hvor du bor

Mvh
Torben Fr.



Erik W. (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Erik W.


Dato : 16-06-03 08:53

"Flare" skrev...
> Apropros den nye køb, hvor har folk købte deres AL732? Kan se MidtData har
> nogen. Erfaringer?

Jeg købte en AL732 hos Midt-Data for nogle måneder siden, den var DOA. Død
ved ankomsten. Jeg ringede op til dem i Viborg, og sagde at jeg kunne komme
med den i bil (jeg bor i Århus), så jeg kunne få den byttet med det samme.
Fyren sagde næhnej, det kan du ikke - den skal testes først, og det vil tage
en lille uges tid. Jeg sagde død ved ankomsten, hvor svært kan det være? -
Vi kan sætte strøm til den på disken. Så siger han pludselig - desuden kan
det være det samme - vi har udsolgt af skærmem. Nå siger jeg, men så kommer
jeg med skærmen med det samme og får pengene tilbage på min 14-dages
retur-ret. Næh-nej siger han den skal krediteres først og det tager mindst
to uger! Jeg brokkede mig en del over den underlige forretningsgang, men der
var ikke noget at køre...
Jeg sendte skærmen tilbage, og de gav mig medhold i at skærmen var defekt
allerede dagen efter. Alligevel gik der 5 uger (!) før jeg fik pengene. Til
gengæld skulle jeg have ventet over to måneder hvis jeg skulle have ventet
på en ny skærm hos midt-data.

Istedet valgte jeg at køre ud til shg og købe en skærm over disken samme
dag, som jeg returnerede Midt-data skærmen. Jeg testede den på min bærbare i
butikken, og der var ingen fejl. Fyren i butikken sagde at hvis det havde
været hos dem jeg havde fået en DOA-skærm, så havde jeg kunnet få en ny
skærm med det samme. Hvordan det er med 14-dages retur-ret ved jeg ikke.

Angående midt-datas lange ekspeditionstider var det ikke det store problem
for mig. Jeg har en solid økonomi og en kassekredit, så jeg købte bare et
andet sted. Studerende og andre med en stram økonomi vil jeg råde til at
undgå at købe ting i Midt-Data. Ihvertfald medmindre de har en kassekredit
med lidt albuerum.

Mvh Erik

Håber at du kan bruge det til noget.



Flare (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Flare


Dato : 16-06-03 21:38

Afleverede den idag til SHG. Det var INTET vrøvl. Havde nu heller aldrig set
personen før. Men jeg fik en check i hånden og sagde tak for god behandling.
Købte skærmen i Electric City og den er FEJLFRI :)

Så endte hele min lange historie med 3 x Acer AL732 jo alligevel godt.

Og så redede SHG mig som fremtidig kunde med den behandling jeg fik idag.

Mvh
Anders



Torben Fr (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Torben Fr


Dato : 16-06-03 23:25


"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3eee2a9a$0$24638$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Afleverede den idag til SHG. Det var INTET vrøvl. Havde nu heller aldrig
set
> personen før. Men jeg fik en check i hånden og sagde tak for god
behandling.
> Købte skærmen i Electric City og den er FEJLFRI :)
>
> Så endte hele min lange historie med 3 x Acer AL732 jo alligevel godt.
>
> Og så redede SHG mig som fremtidig kunde med den behandling jeg fik idag.
>
> Mvh
> Anders
>
> Tillykke med det.

Mvh
Torben Fr.




Kenneth Østergaard (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Østergaard


Dato : 17-06-03 20:51

Erik W. wrote:
> Jeg købte en AL732 hos Midt-Data for nogle måneder siden, den var
> DOA. Død ved ankomsten. Jeg ringede op til dem i Viborg, og sagde at
> jeg kunne komme med den i bil (jeg bor i Århus), så jeg kunne få den
> byttet med det samme. Fyren sagde næhnej, det kan du ikke - den skal
> testes først, og det vil tage en lille uges tid.

Hah, det lyder meget bekendt. Jeg havde præcist samme oplevelse for 18 mdr
siden ved køb af en Sony G420 CRT Monitor. De kunne levere fra dag til
dag... ja de lød til at være Danmarks Mestre i hurtig levering, hvis man
bestilte inden kl et eller andet iflg deres hjemmeside.
Tjah, jeg ved da udmærket, at de tjener deres daglige brød ved at sælge, men
man kunne bestemt godt ønske sig en bedre service, både ved et defekt
leveret produkt, men også når man ønsker sig at benytte sine 14 dages
fortrydelsesret ved fjernsalg. Der er intet fordelagtigt ved at handle hos
dem i tilfælde af at varen skal den anden vej. Og en ventetid som den
beskrevet af Erik, først på konstatering af DOA og derefter på kreditering
af vare, er YDERST kritisabel. Men nuvel sådan er det åbenbart.

> Nå siger jeg, men så kommer jeg med skærmen
> med det samme og får pengene tilbage på min 14-dages retur-ret.
> Næh-nej siger han den skal krediteres først og det tager mindst to
> uger! Jeg brokkede mig en del over den underlige forretningsgang, men
> der var ikke noget at køre...
> Jeg sendte skærmen tilbage, og de gav mig medhold i at skærmen var
> defekt allerede dagen efter. Alligevel gik der 5 uger (!) før jeg fik
> pengene.

5 uger kan ingen forretning tillade sig at tilbageholde en udbetaling. Er
der nogen juridiske bestemmelser på dette område (sidste er vel et OT
spørgsmål, men jeg mener det læner sig op af disktussion, derfor er det
postet med)?
--
Mvh
Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes NS fra mailadressen



Mathias (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 18-06-03 12:11

Der er nogle juridiske bestemmelser vedrørende netop dette punkt.

Jeg citerer:

"Hvis sælgeren ikke har betalt dine penge tilbage inden 30 dage, har du ret
til renter efter rentelovens regler.

De 30 dages frist regnes fra sælger modtog varen fra dig, eller modtog din
besked om at du fortryder aftalen."

Kilde:
http://www.fi.dk/ret/e-handel/e-handelogpostordre/rettigheder_pligter/fortry
delsesret_fjernsalg/bruge_din_ret/naar_du_fortryder/


--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk




"Kenneth Østergaard" <keodkNS@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3eef7126$0$24717$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Erik W. wrote:
> > Jeg købte en AL732 hos Midt-Data for nogle måneder siden, den var
> > DOA. Død ved ankomsten. Jeg ringede op til dem i Viborg, og sagde at
> > jeg kunne komme med den i bil (jeg bor i Århus), så jeg kunne få den
> > byttet med det samme. Fyren sagde næhnej, det kan du ikke - den skal
> > testes først, og det vil tage en lille uges tid.
>
> Hah, det lyder meget bekendt. Jeg havde præcist samme oplevelse for 18 mdr
> siden ved køb af en Sony G420 CRT Monitor. De kunne levere fra dag til
> dag... ja de lød til at være Danmarks Mestre i hurtig levering, hvis man
> bestilte inden kl et eller andet iflg deres hjemmeside.
> Tjah, jeg ved da udmærket, at de tjener deres daglige brød ved at sælge,
men
> man kunne bestemt godt ønske sig en bedre service, både ved et defekt
> leveret produkt, men også når man ønsker sig at benytte sine 14 dages
> fortrydelsesret ved fjernsalg. Der er intet fordelagtigt ved at handle hos
> dem i tilfælde af at varen skal den anden vej. Og en ventetid som den
> beskrevet af Erik, først på konstatering af DOA og derefter på kreditering
> af vare, er YDERST kritisabel. Men nuvel sådan er det åbenbart.
>
> > Nå siger jeg, men så kommer jeg med skærmen
> > med det samme og får pengene tilbage på min 14-dages retur-ret.
> > Næh-nej siger han den skal krediteres først og det tager mindst to
> > uger! Jeg brokkede mig en del over den underlige forretningsgang, men
> > der var ikke noget at køre...
> > Jeg sendte skærmen tilbage, og de gav mig medhold i at skærmen var
> > defekt allerede dagen efter. Alligevel gik der 5 uger (!) før jeg fik
> > pengene.
>
> 5 uger kan ingen forretning tillade sig at tilbageholde en udbetaling. Er
> der nogen juridiske bestemmelser på dette område (sidste er vel et OT
> spørgsmål, men jeg mener det læner sig op af disktussion, derfor er det
> postet med)?
> --
> Mvh
> Kenneth Østergaard
>
> Ved direkte svar fjernes NS fra mailadressen
>
>



MOGENS LAURIDSEN (20-06-2003)
Kommentar
Fra : MOGENS LAURIDSEN


Dato : 20-06-03 18:28

Dette er en lille historie om en defekt skærm, hvor jeg dog ikke har
benyttet min 14 dages returret ved on-linehandel, men derimod
den almindelige reklamationsret.

Jeg bestilte skærmen på nettet hos SHG, som jeg har handlet
med flere gange tidligere.
Da jeg bor i Århus valgte jeg selv at hente skærmen hos SHG.
Som jeg læser deres hjemmeside er det stadigvæk en on-linehandel
med 14 dages returret når blot bestillingen/købet er sket on-line.

På SHG's hjemmeside kan man læse hvor mange pixelfejl der må være
før det betragtes som en fejl, så man kan bruge sin reklamationsret.
Så vidt jeg husker må der være 5 fejl.
Det var derfor jeg ønskede handle on-lin så jeg altid kunne benytte mig
af den 14 dages returret, hvis der skulle være for mange pixelfejl.

Da jeg fik afprøvet skærmen hjemme, opdagede jeg
at der var en enkelt pixelfejl.
Fejlen var en konstant grøn i en pixel, der sad nederst i venstre side.
Det var ikke noget som jeg følte mig voldsomt generet af,
og man skulle virkelig lede efter fejlen for at opdage den.

Derfor havde jeg besluttet at leve med "fejlen"
og ikke bruge min fortrydelsesret.

10 dage efter købet blev afbryderknappen defekt.
Jeg kunne ikke slukke skærmen med afbryderknappen
og knappen gav heller ikke det lille klik den plejede at gøre.

Jeg pakkede skærmen og alt tilbehør ned i papkufferten,
som den var købt med.
Udfyldte en fejlbeskrivelse RMA og tog selv ud til SHG
for at aflevere skærmen.
(På RMAen er der et felt, hvor man skal vælge om ønsker produktet
ombyttet eller repareret og der havde jeg sat et kryds i ombyttet.)

Ude hos SHG i der lille butik, sagde de først at skærmen
skulle sendes ud af huset til reparation og at det kunne tage noget tid.

Da de havde kikket nærmere på fejlbeskrivelsen på RMAen, og jeg havde
fortalt lidt om fejlen,
spurgte de om der var nogen pixelfejl på skærmen.

Jeg fortalte som det var om den enlige pixelfejl,
men at det ikke var derfor jeg ønskede skærmen byttet.
Så sagde de at jeg lige skulle vente lidt og at jeg måske ville få
en anden skærm.
Jeg regnede med at deres tekniker lige ville prøve at se fejlen selv,
og håbede bare at den ikke var forsvundet af sig selv.

Jeg fik en ny skærm og den virker bare.
Den nye skærm er undersøgt for pixelfejl,
med diverse testprogammer og den er fejlfri.

Det var da en god historie om held i uheld.

Jeg må sige at jeg er en tilfreds kunde hos SHG,
som jeg ellers ikke har nogen tilknytning til.

Med venlig hilsen

Mogens Lauridsen.







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste