Tro og dommedagsprofetier: De sidste dage
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-06-03 07:16

Jeg fik lige den tanke, at en (forholdsvis) stærk religiøs tro måske er den
bedste beskyttelse mod virkningen af de dommedagsprofetier, som fylder
samfundet med frygt og had. Videre tænkte jeg på, at det jo er nogle af de
veer, som Jesus talte om i forbindelse med det, han betragtede som de sidste
dage før hans genkomst.

Min opfattelse er, at hadet og frygten, der ligger bag dommedagsprofetierne,
stammer fra Satan, og vi kristnes indre svar må være noget i retning af:
Hvis Gud er med mig, hvem kan da være imod mig?

Som kristen tror jeg, Gud vil beskytte mig mod alt ondt, og hvis det ikke
lykkes - og det gør det ikke altid - vil han støtte og trøste mig, således
jeg overlever både fysisk og mentalt.

Det var egentlig indvandrerdebatten og tidligere debatten om rockerloven i
dk.politik, der fik mig til at tænke
ovenstående tanker, men jeg håber ikke, jeg har bevæget mig for langt over i
politik.

Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen