webmail
Fra : Bjarne Christensen

Dato : 14-06-03 22:11

Jeg har min egen web- og mail-server. (apache+php og mercury)

Jeg kan fint kører web-mail via min hjemside på pop3 port 110.

Nu har jeg så prøvet om jeg kunne få det hele til at køre via imap på port
143 - men det virker ikke...

Jeg har ikke rodet ret meget med imap - og har derfor lige et enkelt
spørgsmål:

Skal der installeres noget særligt (et tillægsmodul fx) i php for at imap
virker?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-06-03 20:35

Bjarne Christensen skrev:

> mercury

> Skal der installeres noget særligt (et tillægsmodul fx) i php for at
> imap virker?

Ja, hvis ikke det medfølger i den webmail du anvender nu. Måske bliver
du nødt til at skifte webmail, se f.eks. på disse:

Kræver ikke IMAP:

Kræver IMAP:

Eller hvis du vil have en kraftigere mailserver med flere muligheder
[1], så kunne du bruge SmartPost (som kræver at du anvender
www.xmailserver.org):

[1] f.eks. understøttelse af flere domæner. Smartpost giver også mulig-
hed for uddelegering af rettigheder, så en anden kan optræde som f.eks.
postmaster.