Buell + lam i fingrene + SV er dejlig og e~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-06-03 21:57

Hej Gruppen.

I dag var en kammerat og jeg ude at prøve Buell Lightning og Thunderbolt fra
CAPS i Valby. Fornemmelsen var fed. Det er jo en HD motor 45 grader, men
lyden udeblev. Buell skal absolut have en anden potte. Rystelserne udeblev
dog ikke ! (og jeg troede min V motor rystede ;) ) Allerede stående i
tomgang hoppede og dansede Buells'ne lystigt, alt vibrere; forgaffel, for
blinklys og sidespejle. Første fornemmelse ude på asfalten var gearet. Ikke
nemt at skifte som på SV'en, men der er jo også mere der skal flyttes. Jeg
kørte Thunderbolt først, selvom det var den som var min nummer 2 rent
stilmæssigt (NB Husk samme motor i begge).
Sparkede seriøst mås imellem 3000-6500 omdr. Virkeligt godt optræk dér, men
under det intet og over det OK, men ikke noget at skrive hjem om.
Sidestillingen OK, men allerede efter få km blev man varm om no...... og
deromkring. Luftkølet og udstødningsrøret varmede godt op lige under møllen.
Skide god i sving styrevillig og nem at ligge ned.
Så manglede den benzin og vi kørte ind til OK i Roskilde (95 = 6.08 ;))) )
og tankede og jeg skiftede til Thunderbolt. Det skulle jeg ikke ha gjort.
Mage til ukomfortabel sidestilling skal man lede længe efter....ret op og
ned, men alligevel ikke, da sæder skråner bagud i slutningen bliver man
presset fremad imod styret. Ikke fedt. Og sidespejlene var absolut helt til
grin. Intet kunne man se. De hoppede og dansede og blev skævvredet ved
acceleration, selvom jeg prøvede det bedste jeg kunne med at
venstrehåndsstramme dem.
Ved næste stop bad jeg om at komme tilbage på Lightning som i mine øjne
føltes betydelig bedre at side på og svinge med. Men også her kikser
sidespejlene. Vibrere og blafre til uduelighed.
Trækeffekten er også en kende ustabil. Somme tider blæser den derudaf når
man vrider håndtaget i et gear ved specielle omdr, andre gange virker det
ikke som om den tager ved.
Vi kørte ned til Roskilde havn og her kom Buell rigtigt til sit es.
Suupremee blærerøvseffefkt. Folk kikkede, gloede og spurgte til alt muligt
imens vi stod og fik en is.
Da vi kørte hjem ad på motorvejen gav vi den gas. Og den trækker når ret
skal være ret godt op til 220, ikke tosset, men heller ikke helt vild Arla.

Alt i alt en sjov MC, men absolut og slet ikke 235kkr værd. Jeg var glad da
jeg satte mig op på min SV650S. Ligesom jeg var glad til SV'en efter min
prøvetur på en VMAX.

Morale; prøv din drømme MC før du køber, kan være at den ikke viser sig at
være det du forventede.

Og lad det være sagt med det samme. Til alle VMAX og Buell ejere. I har
verdens fedeste bikes. De passer bare ikke til mig.

Selv min makker der er inkarneret Ducati mand og var betydelig mere skeptisk
end mig begyndte at tænke på Lightning efter turen....Men Buell er jo også
totalt gennemført umiddelbart i hver eneste detalje, men tænk hvis man
crasher og river hul på stellet (som bruges til tank) (!) og bagsvinger (som
bruges til olie) (!)...Mama Mia sikken en regning, også selvom det ikke
gnistre.....................................................................

Mvh Thomas
SV650S
....stadig lidt lam i fingrene efter vibrationerne...... :)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-06-03 22:37

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppen.

Jeg kom til at sige at sædet lænede bagud. Som alle kendere ved læner det
forud og det var det jeg mente...
Mvh Thomas

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 15-06-03 19:01

"Morale; prøv din drømme MC før du køber, kan være at den ikke viser sig at
være det du forventede."

Jeg kunne ikke være mere enig. Desværre er det ikke alle der er lige så
villige som CAPS til at give prøveture.
Jeg har selv været ude at prøve maskiner hos CAPS dog ikke Buell. De er møg
flinke og besvare alle dumme spørgsmål uden at fortrække en mine. Hvis de
ikke var lidt uden for mit budget så ville jeg sgu nok købe en HD bare på
grund af den god service.

Værre står det til hos diverse Honda forhandlere både på Sjælland og i
Jylland. Jeg er ved at beslutte mig for at købe en Honda CB 600 F Hornet.
Alt er sådan set klart, jeg kan bare ikke finde nogen forhandlere der har en
cykel jeg kan prøve. Jeg har ringet til importøren og adskillige forhandlere
i hele landet...no luck!! Det er jeg ærligt talt lidt irriteret over.

/Jesper