Billed placering flytter sig?
Fra : Just Thorning Blindb~

Dato : 29-03-01 22:54

Hey gruppe!

Jeg kan simpelthen ikke finde fejlen, så nu håber jeg der findes en kvik
person, som kan hjælpe mig.
Jeg har lavet lidt redesign af en side, hvor der skal være en banner i
toppen - den skal meget gerne være der samme sted på alle sider. Det er bare
ikke tilfældet, trods den samme kode.

Rigtig placering:
http://dat-foreningen.dk/ny/index.php
http://dat-foreningen.dk/ny/idegrundlag.php

Forkert placering:
http://dat-foreningen.dk/ny/vedtaegter.php
http://dat-foreningen.dk/ny/links.php

Jeg håber at fejlen kan findes!

Venligst
Just Blindbæk

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-03-01 12:51

Just Thorning Blindbæk <just@blindbaek.dk> skrev

> Jeg kan simpelthen ikke finde fejlen,

Jeg fjernede width="180" fra den <td> hvor lillelogo.gif ligger - så blev
den ens i begge to.

Prøv generelt at fjerne alt hvad der hedder width og height fra <td> - og
lad udelukkende dine billeder bestemme bredden og højden.

Det giver samtidig en mere overskuelig kode. Prøv også at undgå tabeller i
tabeller i tabeller - dit design kan sagtens laves uden.

--
Allan

Fra : Just Thorning Blindb~

Dato : 30-03-01 13:45

> Jeg fjernede width="180" fra den <td> hvor lillelogo.gif ligger - så blev
> den ens i begge to.

Jeps, men så bliver placeringen af lillelogo.gif ikke som ønsket.

> Prøv generelt at fjerne alt hvad der hedder width og height fra <td> - og
> lad udelukkende dine billeder bestemme bredden og højden.

Det kan jeg slet ikke forholde mig til, da minne billeder ikke altid fylder
mine <td> felter ud. Tabellerne vil i så fald ikke få de rigtige mål, og
hele mit layout vil "crasche"

> Det giver samtidig en mere overskuelig kode. Prøv også at undgå tabeller i
> tabeller i tabeller - dit design kan sagtens laves uden.

Okay - det vil jeg meget gerne se demosteret. Jeg har udviklet hjemmesider i
5 år, og har altid haft den opfattelse, at tabeller er den eneste vej frem.

Venligst
Just

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-03-01 16:18

Just Thorning Blindbæk <just@blindbaek.dk> skrev

> Jeps, men så bliver placeringen af lillelogo.gif
> ikke som ønsket.

Jo, den ligger jo som den første.

> Det kan jeg slet ikke forholde mig til, da minne
> billeder ikke altid fylder mine <td> felter ud.

Har du aldrig hørt om en gennemsigtig gif? Sådan en kunne du skyde ind
mellem lillelogo.gif og den næste - så passer det hver gang.

> Okay - det vil jeg meget gerne se demosteret.

Hvilken en af siderne vil du have? Jeg vil da gerne prøve i løbet af
weekenden.

> Jeg har udviklet hjemmesider i 5 år, og har altid
> haft den opfattelse, at tabeller er den eneste vej frem.

vej.

Siden med vedtægter laver i øvrigt nogle underlige ting i min IE5, se
www.vebel.dk/test/dat/dat.gif

--
Allan