Den virkelige minutpris på Sonofons nye Va~
Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-06-03 19:39

Jeg har lavet en tabel der viser hvad den virkelige minutpris er på
Sonofon's nye Variant.
Alså den pris man betaler for abbonentet og minutprisen.
Se den her

http://milli.dk/variant-pris.html

Ivar Madsen

Fra : Nic

Dato : 14-06-03 19:56

> [...]
> Sonofon's nye Variant.
> Alså den pris man betaler for abbonentet og minutprisen.

Udemærket link - se det er rene ord for pengene...

Et ord:

Telmore...

Fra : Dan Andersen

Dato : 14-06-03 21:13

Fint initiativ, men det viser blot, at Variant først er billigere en
Telmore, hvis man snakker mere end 429 min.
Telmore er det det 1 kr fra allerførste minut. Og så er dækningen dårligere
(har selv Telmore (TDC´s net) privat og kører med SONOFON som
arbejdstelefon. Der er himmelvid forskel ihvertfald her i Nordsjælland.
Mvh. Dan ANdersen

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 15-06-03 11:55

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (har selv Telmore (TDC´s net) privat og kører med SONOFON som
> arbejdstelefon. Der er himmelvid forskel ihvertfald her i Nordsjælland.

Jeg har også en sonofon firma og en Telmore privat.

På midtsjælland og på Falster er der klart bedre dækning med Telmore, lige
så snart man kommer uden for byen. Indenfor by-grænserne er det fuldstændigt
det samme.

Langs kystbanen er det fuldstændigt ligegyldigt hvem man har - TDC dækker
sporadisk, sonofon virker stort set ved hver station men falder ud igen på
vejen ud af stationen (Nokia 6210).

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i email.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-06-03 21:11

Ivar Madsen skrev Lørdag den 14. juni 2003 20:38 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

Har lige supleret med Kvantum også.

Ivar Madsen

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 14-06-03 23:53

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> wrote in message

> Jeg har lavet en tabel der viser hvad den virkelige minutpris er på
> Sonofon's nye Variant.

Tjoh, den holder vel kun, hvis man kun har gavn af telefonen i de minutter,
man selv ringer op og taler i telefon. Men en mindst ligeså stor fordel ved
sådan en mobiltelefon er jo, at andre kan ringe til den?

Hvis man snakker et minut om måneden: Det er så 1,50 om dagen i abonnement,
og så 1,75 for det ene minut, man snakker. Jeg forstår ikke, hvorfor du
mener, at det ene minut så koster 46,75 - jo, altså, hvis man kun tænder
mobilen for at ringe det ene minut og så i øvrigt har den slukket resten af
måneden. Men hvem søren bruger dog sin mobil på den måde?

/Anne

Fra : MaRk

Dato : 15-06-03 00:02

> [...]
af
> måneden. Men hvem søren bruger dog sin mobil på den måde?

Lur mig om man ikke også kan det hos telmore, bare til 1 krone i minnutet

Tror du misforstår lidt... Ellers er det mig der misforstår dig?

Mvh
Mark

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 15-06-03 00:14

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote in message

> Lur mig om man ikke også kan det hos telmore, bare til 1 krone i minnutet
>

> Tror du misforstår lidt... Ellers er det mig der misforstår dig?

Jeg er med på, at Telmore har 1,-/min uden abonnement - men det er ikke
relevant for min pointe.

Jeg mener ikke, at man kan udregne den "reelle" minutpris, som Ivar har
gjort det, for man betaler jo abonnementsprisen for at have telefonen åben -
ikke for den tid, man selv ringer op.

Hvis man skulle lave samme udregning for en fastnettelefon, ville
minutprisen jo også blive larmende høj - men der er vel ingen, der sætter
telefonen i stikket, ringer ét minut til moster Oda, og så piller telefonen
ud igen og lader den stå utilsluttet i en måned? Abonnementet betales jo for
at have "linien åben" hele tiden. At nogen så tager for meget og at andre
mener, at det er dybt godnat at betale abonnement, er min pointe
uvedkommende.

Fra : Nic

Dato : 15-06-03 11:06

> Jeg er med på, at Telmore har 1,-/min uden abonnement - men det er ikke
> relevant for min pointe.
Intet slår dem

> Jeg mener ikke, at man kan udregne den "reelle" minutpris, som Ivar har
> gjort det, for man betaler jo abonnementsprisen for at have telefonen åben -
> ikke for den tid, man selv ringer op.
Nej, men ingen ringer jo så lidt, så naturligvis kommer minutprisen langt ned - men det illustrerer jo perfekt at det
først er efter 4xx minutter de når ned påtelmore niveau - og jeg tror ikke der er ret mange der ringer så meget. Desuden
er man jo tvunget til at bruge den meget før det bliver billigt.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-06-03 11:16

Anne Lindholt Ottosen wrote:
> Jeg mener ikke, at man kan udregne den "reelle" minutpris, som Ivar
> har gjort det, for man betaler jo abonnementsprisen for at have
> telefonen åben - ikke for den tid, man selv ringer op.

Det kan man da sagtens, da det jo er antallet af forbrugte minutter,
der er afgørende for hvilket abonnement, der er mest fordelagtigt.
Det er naturligvis den samlede udgift, der er interessant at sammenligne
og det sker nemmest ved at se på udgiften pr. minut ved forskellige
minutantal.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Johnny

Dato : 16-06-03 18:17

> [...]

> gjort det, for man betaler jo abonnementsprisen for at have telefonen åben -

Med i udregningen burde måske også være tilskud til ny telefon og de
service
muligheder som Sonofon butikkerne tilbyder (udkiftning af simkort,
reparations service osv.)

At sammenligne Telmore med Sonofon er jo lissom at sammenligne pærer og
bananer.
Man burde måske sammenligne Telmore med CBB eller Smarttalk og Sonofon
med Orange, TDC, Debitel eller Telia.

Men lad os alligevel prøve det umulige - sammenligne Telmore med Sonofon

Sonofon tilbyder tilskud til en ny telefon. Man kan købe en ny telefon
hver 6. mdr. med tilskud - det kan man altså ikke med telmore.

Det kan godt være at Telmore kan tilbyde en minut pris til den halve
pris, men hvis man skifter telefon hver halve år lissom mig, så er
telmore altså for dyrt.

Jeg bruger ca. min telefon 2 time pr. måned og skriver 300-400 sms'er
pr. måned. Skal jeg f.eks. have en Nokia 3310 uden abonnement til
Telmore, så koster den billigeste på nettet 899,- (i.flg. www.edbpriser.dk.
Hos Sonofon butikkerne koster telefonen idag 499,- - altså en forskel på
400 kr.

Jeg har haft den store lommeregneren fremme:

Jeg har ikke indregnet SMS prisen, da den er den samme hos begge selskaber.

Med Variant koster 2 timer pr. mdr. i 6 mdr i.flg. oversigten:
120*6*1,53 = kr. 1101,6

Hos Telmore er prisen: 120*6*1 = kr. 720

Forskellen er 1101,6-720 = kr. 381,6

Det vil sige, at at man sparer kr. 18,4 ved Variant. Og så har jeg ikke
engang indberegnet den besparelse som Variant familie abonnementet giver
mig. Jeg har både min søster og forældre på en variant familie - og så
er Sonofon abonnementet endnu billigere. Og med Variant zone, så ringer
jeg endnu billigere til fastnet telefoner.

Men alt i alt så kommer det jo selvfølgelig helt an på hvilken måde du
bruger din telefon på. Der er helt sikkert en masse folk derude, som kan
lave en udregning som viser at de sparer masser af penge ved Telmore.

Og så skal alle Telmore tilhængerne have lov til at flame mig alt det de
vil...

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-06-03 22:09

Johnny <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> wrote in

> Sonofon tilbyder tilskud til en ny telefon. Man kan købe en ny
> telefon hver 6. mdr. med tilskud - det kan man altså ikke med
> telmore.

Til gengæld kan du ikke opsige dit abonnement i de seks måneder - og
du kan godt risikere at Sonofon mener at ny telefon med tilskud =
binding i 6 måneder mere.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-06-03 23:03

Henrik Stidsen skrev Mandag den 16. juni 2003 23:08 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Til gengæld kan du ikke opsige dit abonnement i de seks måneder - og
> du kan godt risikere at Sonofon mener at ny telefon med tilskud =
> binding i 6 måneder mere.

Tiderliger var der ekstra 6 måneders binding når man købte en ny
telefon med tilskud. Men det må de ikke længer, så derfor står der
null måneders binning på min nye telefons papier.

I fredags havde jeg så fat i Sonofon for at få åbnet min gamle telefon,
og der spurgte jeg så om jeg også kunne få låst min nye tlf. op, der
står jo 0 måneder på papierne, og så fik jeg så forkalret at det er
fordi de ikke må binde mig igen, men jeg kan ikke få låst min telefon
op før om et halvt år, men alså godt opsige mit abonnement hos Sonofon
før da.

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-06-03 13:31

Anne Lindholt Ottosen skrev Søndag den 15. juni 2003 00:52 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Tjoh, den holder vel kun, hvis man kun har gavn af telefonen i de
> minutter, man selv ringer op og taler i telefon.

Det jeg ville var samligne med hvad Telemore tager. Det der er
intersant er det du betaler pr. md. for at have og bruge telefonen.
Her skal vi også have SMS med for dem der bruger det, og vi skal have
GPRS med for dem der bruger det, og ligeså med MMS og hvad der ellers
er som betyder noget. F.eks. betyder det noget for mig at kunne læse
mail mobilt, med sonofon kan jeg få en SMS med oplysning om hvem der
sendeer en mail, og hvad SUBJ: er, så kan jeg udfra det vælge at hente
mailen på mobilen (enten på WAPmail, eller mail klienten i min tlf.)
Det kan jeg vist ikke med Telemore, men både hos Telemore og Sonofon
kan jeg sætte mobilen til at chekke for mail automatisk med et fast
interval, men det koster jo også.

> Men en mindst ligeså
> stor fordel ved sådan en mobiltelefon er jo, at andre kan ringe til
> den?

Helt enig, og nogen betaler for det, andre gør ikke.

> [...]
> hvis man kun tænder mobilen for at ringe det ene minut og så i øvrigt
> har den slukket resten af måneden. Men hvem søren bruger dog sin

Næppe mange, om nogen. Det er måske nok heller ikke så intersant hvad
det koster at ringe et minut på en månede, men skal man lave en sådan
tabel, så skal man starte et sted, og hvorfor så ikke ved et minut?

Sener fandt jeg det så intersant at se hvad kvantum kunderne betaler
hvis ikke de bruger hele taletiden op. Og ingen hvorfor ikke starte
ved 1 minut? Det er nok mest erhvervskunderne der har kvantum, og
sådan nogen har det med ikke at bruge mobilen i ferien, så det er en
dyr månede.

Og så læg iøvigt mærke til hvad der sker når man ringer ca. 15-16
minutter dagligt, så bliver variant faktisk billiger end kvantum,,,
Og ved 13-14 minutter dagligt, så er variant billiger end Telemore

Ivar Madsen