Køb af MC i Tyskland..
Fra : Boje Thosti

Dato : 14-06-03 14:28

Kan det betale sig at købe en MC i Tyskland ?

Hvor kan man finde nogle sider som www.dba.dk ?

Mvh.
Boje Thosti

Fra : Maren

Dato : 14-06-03 14:42

tja med prisen tror jeg man kommer til at give nogenlunde det samme. Men det
virker som om at tyske cykler har kørt noget kortere end en dansk af samme
årgang og pris.
men det kommer an på skattefar og hvad de vil have i afgift.
jeg har lige hentet en transalp til 17000 og den vil told og skat have 42000
for i afgift. noget mere end jeg havde regnet med. så nu skal klagerne så
igang og jeg håber at få nogen af prisen af igen.
Hvis du skal finde tyske cykler på nettet så tjek www.mobile.de
Der er rigtigt mange cykler.

MVH Esben Bøll

Fra : Mogens Dammand

Dato : 15-06-03 16:51

> [...]
> for i afgift. noget mere end jeg havde regnet med. så nu skal klagerne så
> igang og jeg håber at få nogen af prisen af igen.

Hvor gammel er din TA, og hvad har den gået?

Købte selv en for 2 år siden i sønderjylland uden afgift for 22k og kom af
med 27k i afgift.

Det er en US-TA '89, 9300miles på daværende tidspunkt

Mogens
TA

Fra : Esben Bøll

Dato : 15-06-03 22:26

Det er en 1995 og har kørt 35000
Jeg gav 18,000 for den i tyskland. Men Told og skat har sat værdien til
25,000 kr.

MVh Esben Bøll