Graffikkort med 2xvga søges, skal være PCI
Fra : J. Jensen

Dato : 14-06-03 13:09

Hej

Jeg søger et PCI grafikkort med 2 stk. vga udgange.
Der skal tilsluttes en projektor på udgang 2.
Umiddelbart er det eneste jeg kan finde et Matrox G450
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364657939

Alternativet er vel en splitbox ala
http://proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-div/til-swbox/sw-vga004.html
Spørgsmålet er hvor godt billedet står efter en tur gennem sådan en.

Hvad er en PCI-bracket iøvrigt?
http://proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-gfxko/gfx-ws/grafg55-madda32db.html

Findes der andre løsninger, når kravet er at der skal vises samme billede på
begge skærme ?

Jesper

Fra : Thomas Bowers

Dato : 14-06-03 14:32

"J. Jensen" <elkogerjes_jen@email.dk> wrote in message
> [...]
ml

> Findes der andre løsninger, når kravet er at der skal vises samme billede

Du skal bare købe et kort DVI udgang......hvilket de fleste alm. kvalitets
kort er udstyret med. Så sætter du bare en VGA/DVI konverter på og vupti

Med et Nvidia Geforce4 har du f.eks mulighed for at vælge klon-view (eller
dobbeltbredde el. højde -> altså billedet deles på 2 skærme)

Hilsen Thomas

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 14-06-03 16:46

Thomas Bowers wrote:
> Du skal bare købe et kort DVI udgang......hvilket de fleste alm. kvalitets
> kort er udstyret med. Så sætter du bare en VGA/DVI konverter på og vupti

Kan du nævne et PCI kort med DVI?

Hvis spil ikke er formålet med grafikkortet så ville jeg vælge Matrox,
de laver altså noget topklasse grej lige med undtagelse af 3D Hastighed.

Men ellers så skal der jo ikke køre så høje opløsninger så en splitbox
burde være ok, og en mere fleksibel løsning til evt. at sætte en anden
PC på.

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 14-06-03 17:53

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
kvalitets

> Kan du nævne et PCI kort med DVI?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364637953

Men det er selvf. en smule dyrere end Matrox G450.

Venlig hilsen
Henrik