Problem med Radeon 9800 Pro
Fra : LrM

Dato : 14-06-03 09:12

Hej

Jeg har købt et Radeon 9800 Pro. Jeg havde læst at der kunne være problemer
med drivers, men jeg havde ikke drømt om at det kunne være så omfattende.

Jeg fik kortet i går og har siden da måtte geninstallere windowsXP og ellers
rode med drivers i alle mulige forskellige versioner, da XP både
låser/fryser og genstarter..

De drivers jeg bruger nu er Catalyst 3,4. DX 9 er ok installeret og updated,
og den giver ikke nogen fejl under en dxdiag.

Når jeg kører 3dmark 2001 kommer den med en fejl der siger "The display
driver for Radeon 9800 PRO seems to be responsible for the system
instability. The driver was unable to complete a drawing opertion.

Hvad dælen gør jeg? jeg er begyndt at tro at kortet måske er defekt?

vh
LrM

Fra : LrM

Dato : 14-06-03 09:23

Opdagede lige denne log fil..

//
// Watchdog Event Log File
//

LogType: Watchdog
Created: 2003-06-14 09:43:36
TimeZone: -60 - Romance Standard Time
WindowsVersion: XP
EventType: 0xEA - Thread Stuck in Device Driver

//
// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.
//

EaRecovery: 1
ShutdownCount: 11
Shutdown: 0
EventFlag: 1
EventCount: 1
BreakCount: 1
BugcheckTriggered: 1
DebuggerNotPresent: 1
DriverName: ati2dvag
DeviceClass: Display
DeviceDescription: RADEON 9800 PRO
HardwareID: PCI\VEN_1002&DEV_4E48&SUBSYS_00021002&REV_00
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
DriverFixedFileInfo: FEEF04BD 00010000 0006000E 000A18C7 0006000E 000A18C7
0000003F 00000008 00040004 00000003 00000004 00000000 00000000
DriverCompanyName: ATI Technologies Inc.
DriverFileDescription: ATI Radeon WindowsNT Display Driver
DriverFileVersion: 6.14.10.6343
DriverInternalName: ati2dvag.dll
DriverLegalCopyright: Copyright (C) 1998-2002 ATI Technologies Inc.
DriverOriginalFilename: ati2dvag.dll
DriverProductName: ATI Radeon Family
DriverProductVersion: 5.1.2600.0

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 14-06-03 09:47

"LrM" <keyboard_error@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> //
> // The driver for the display device got stuck in an infinite loop.

Infinite loop:

http://www.viaarena.com/?PageID=64

Håber, at du finder noget brugbart.

V.h.

Mads

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 14-06-03 09:45

> Hej
>
> Jeg har købt et Radeon 9800 Pro. Jeg havde læst at der kunne være
problemer
> med drivers, men jeg havde ikke drømt om at det kunne være så omfattende.

Og du fik afinstalleret alt fra den tidligere driver? Hvis ikke, så brug det
her program og afinstaller alt driversnask og geninstaller driveren:

http://www.driverheaven.net/cleaner/

V.h.

Mads

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 14-06-03 15:39

Hej LrM
Før du tog dit gamle grafikkort ud, huskede du da at afinstallere
driveren??????
Også inde i Tilføj/fjern programmer??????!
mvh
Kurt