Skal den ha sidespejle ved syn ??
Fra : Morten Juel

Dato : 13-06-03 20:23

Hejsa NG

Så blev DR'en solgt, og Yamaha'en skal til syn på Mandag, men skal den ha
sidespejle ? jeg ved at den ikke skal ha blink, men hvad med de sidespejle
har jeg travlt med at finde nogle ?

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Jake

Dato : 13-06-03 20:38

> Så blev DR'en solgt

Tillykke!

> Yamaha'en skal til syn på Mandag, men skal den ha
> sidespejle ? jeg ved at den ikke skal ha blink, men hvad med de sidespejle
> har jeg travlt med at finde nogle ?

Hmm hvordan konkluderer du at den ikke skal have blink? Synes du ikke det
ser lidt sjovt ud at den har blink lamper på instrumenterne, men ingen
blinklys??

Den er så vidt jeg ved typegodkendt med både blink og spejle! Så jeg tror
næppe at du slipper for hverken det ene eller det andet

/Jake

Fra : Morten Juel

Dato : 13-06-03 20:52

> Tillykke!

tak tak

> Hmm hvordan konkluderer du at den ikke skal have blink? Synes du ikke det
> ser lidt sjovt ud at den har blink lamper på instrumenterne, men ingen
> blinklys??

Fordi den er fra 88 !, så skal den ikke ha blinklys..

> Den er så vidt jeg ved typegodkendt med både blink og spejle! Så jeg tror
> næppe at du slipper for hverken det ene eller det andet

DR'en blev da synet uden blink, og den er fra 93, og født med blink !

Fra : Cwinn

Dato : 13-06-03 20:42

Morten Juel wrote:

> [...]

> sidespejle ? jeg ved at den ikke skal ha blink, men hvad med de sidespejle

Det er ikke lovpligtigt så det skal den vel ikke..

Fra : Morten Juel

Dato : 13-06-03 20:53

> Det er ikke lovpligtigt så det skal den vel ikke..

kanon )

Så kan jeg tage mig tid til at finde nogle pæne nogle

Fra : Jake

Dato : 13-06-03 21:30

> Det er ikke lovpligtigt så det skal den vel ikke..

Hvor har du det fra?? i følge detailforeskrifter for motorkøretøjer
§10.03.031 skal en motorcykel være forsynet med to sidespejle (med mindre
dens tophastighed er under 100 km/t (så skal den kun have et))

/Jake

Fra : Morten Juel

Dato : 13-06-03 21:40

> Hvor har du det fra?? i følge detailforeskrifter for motorkøretøjer
> §10.03.031 skal en motorcykel være forsynet med to sidespejle (med mindre
> dens tophastighed er under 100 km/t (så skal den kun have et))

ja men er det ikke efter et bestemt årstal !

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-06-03 21:54

On Fri, 13 Jun 2003 22:40:05 +0200, "Morten Juel"
<mp@stofanet.invalid> wrote:

Hej

>ja men er det ikke efter et bestemt årstal !

Min NSU Super FOX er synet uden sidespejle.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 13-06-03 22:06

> Min NSU Super FOX er synet uden sidespejle.
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958

hehe Steen min Xj er jo lige 30 nyere ) ved du hvornår det skiller ?

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-06-03 22:09

On Fri, 13 Jun 2003 23:05:38 +0200, "Morten Juel"
<mp@stofanet.invalid> wrote:

Hej Morten

>hehe Steen min Xj er jo lige 30 nyere ) ved du hvornår det skiller ?

Nej, men jeg mener det var en gang først i 70'erne.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-06-03 23:02

Morten Juel wrote:

> ja men er det ikke efter et bestemt årstal !

Jow, 1/9-95 er skæringen.

Ib Jakobsen

Fra : Morten Juel

Dato : 13-06-03 23:19

> Jow, 1/9-95 er skæringen.

kilde ?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-06-03 23:45

Morten Juel wrote:

> kilde ?

Vejledning for statens bilinspektion. Findes på http://www.fstyr.dk/

Ib Jakobsen

Fra : Morten Juel

Dato : 14-06-03 00:06

> Vejledning for statens bilinspektion. Findes på http://www.fstyr.dk/

kan du ikke lave et direkte link, den side er UMULIG at finde en skid på !
typisk..

Fra : Morten Juel

Dato : 14-06-03 00:18

Never mind google var min ven

http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fag
omraader/krav/SBI.html

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-06-03 08:50

Morten Juel wrote:

> kan du ikke lave et direkte link, den side er UMULIG at finde en skid på !
> typisk..

Nu har du fundet det. Det med direkte links er ikke muligt på deres sider.

Ib Jakobsen

Fra : Brian W.

Dato : 13-06-03 21:42

Jake wrote:

> [...]
> §10.03.031 skal en motorcykel være forsynet med to sidespejle (med
> mindre dens tophastighed er under 100 km/t (så skal den kun have et))

Vi fik synet en VT500 custom 86, med ET sidespejl!!!!

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Morten Juel

Dato : 13-06-03 22:26

> Hvor har du det fra?? i følge detailforeskrifter for motorkøretøjer
> §10.03.031 skal en motorcykel være forsynet med to sidespejle (med mindre
> dens tophastighed er under 100 km/t (så skal den kun have et))

Hehe hvor har du det fra `???

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B19770015405REGL

Der står i kapitel 5 intet om spejle på en MC !

Fra : Jake

Dato : 14-06-03 10:22

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message

> Hehe hvor har du det fra `???

Detailforeskrifter for motorkøretøjer 2002. Det dokument du henviser til er
dateret 20/4 1977.

/Jake

Fra : Morten Juel

Dato : 14-06-03 10:51

> Detailforeskrifter for motorkøretøjer 2002. Det dokument du henviser til
er
> dateret 20/4 1977.

se her:

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-06-03 10:59

Hmm. Der kan man bare se. Er modellen fra før 1/9-95, skal der ikke være
sidespejle på.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jake

Dato : 14-06-03 11:03

http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fag
> omraader/krav/SBI.html

Godt så! jeg giver mig

Men vil du ikke have blink og spejle på, på et tidspunkt??

/Jake

Fra : Morten Juel

Dato : 14-06-03 11:14

> Godt så! jeg giver mig

> Men vil du ikke have blink og spejle på, på et tidspunkt??

Jow da 100%, og Snart, jeg ville ikke undvære mine spejle, og da slet ikke
mine blink, men jeg gider bare ikke købe det første og bedste, bare fordi
den skal til syn mandag det var nu mere det

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-06-03 11:26

Morten Juel wrote:
> jeg ville ikke undvære mine spejle

....de ka hurtigt tjene sig ind igen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Morten Juel

Dato : 14-06-03 16:30

> ...de ka hurtigt tjene sig ind igen

Hehe True )

Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-06-03 22:37

Morten Juel wrote:
> Så blev DR'en solgt, og Yamaha'en skal til syn på Mandag, men skal den ha
> sidespejle ? jeg ved at den ikke skal ha blink, men hvad med de sidespejle
> har jeg travlt med at finde nogle ?

Hmm.. ved ikke lige med synskravet, men jeg ved at du skal holde dig fra
de billige emgo(?) sidespejle, de folder ind ved omkring 120km/t -
pisseirriterende. Du kan være heldig at din lokale forhandler har et par
brugte originale spejle liggende - de er altså de bedste

Men emgo spejlene kan jo være en nødløsning til synet, de koster ikke
alverden (ca. 150kr svjh.) :)

--
-jens
XJ600 som for nyligt mistede venstre sidespejl