Autozug billetter
Fra : Brian W.

Dato : 13-06-03 18:09

Hejsa.

Jeg har fået lov at komme på mcferie i August. Jubiiiii Turen går til
Gardasøen i Norditalien. Pga min kæreste ringe køreerfaring og lysten til at
komme afsted, har vi besluttet at tage toget ned igennem tyskland.
HVor lang tid før kan man vente med at bestille billtter.. Bliver de
billigere, eller skal man bare købe dem nu. Har i andre prøvet toget nedaf,
og hvad er jeres erfaring. Privat hytte, eller kan man dele med andre uden
problemer??? Prisen spiller jo lidt ind da privat coupe koster over det
dobbelte af hvad en dele hytte til 2 koster, inkl motorcykel.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 13-06-03 18:43

Brian W. wrote:
> HVor lang tid før kan man vente med at bestille billtter.. Bliver de
> billigere, eller skal man bare købe dem nu. Har i andre prøvet toget
> nedaf, og hvad er jeres erfaring.

Svaret må vel være at det nok allerede er for sent...

Da jeg skulle af sted sidste år var det kun fordi jeg var meget fleksibel at
det lykkedes.

Jeg vil anbefale dig at ringe til dem, da man ikke altid kan stole på deres
hjemmeside. Jeg blev ringet op af en sød dame der kunne engelsk, men hun
oplyste at flere af de afgange der stod som frie på hjemmesiden faktisk var
fyldte. Noget med at MC'er kun kan være på underetagen, men det kunne
hjemmesiden ikke finde ud af. Jeg ved ikke om det er blevet lavet.

> Privat hytte, eller kan man dele
> med andre uden problemer??? Prisen spiller jo lidt ind da privat
> coupe koster over det dobbelte af hvad en dele hytte til 2 koster,
> inkl motorcykel.

Jeg var i dele. 4 pers. derned og 6 pers. på hjemturen, det er vist lidt
tilfældigt hvad man havner i. Det var købt som 6 pers.
Alt gik fint, de har check på det, men hvis du er høj får du nok ikke sovet
meget. Jeg er 190+ og kunne ikke ligge udstrakt...

Held og lykke.
Jens
RD

Fra : Brian W.

Dato : 13-06-03 20:25

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:

> [...]
> Alt gik fint, de har check på det, men hvis du er høj får du nok ikke
> sovet meget. Jeg er 190+ og kunne ikke ligge udstrakt...

Okay det lyder ikke så godt. jeg 203 cmhøj, så får jeg nok mig mit besvær.
Hjemmesiden er rimelig opdateret synes jeg, men hvis det stadig er som du
skriver kan det da godt være jeg bare skal bestille dem her i weekenden, for
en sikkerheds skyld :-/

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 14-06-03 10:53

Jeg fik byttet min biltur til en MC tur uden probler for en uge siden til
Hamborg/Basel. Ring til DSB rejsebureau. De taler herovre udmærket jysk, og
er vældigt samarbejdsvillige.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Schlæger

Dato : 14-06-03 19:19

Brian W. wrote:

> [...]

> problemer??? Prisen spiller jo lidt ind da privat coupe koster over det
> dobbelte af hvad en dele hytte til 2 koster, inkl motorcykel.

Hej Brian.

Du kan bestille dine billetter her: http://www.db-autozug.de/

Hjemmeside validerer hele vejen gennem bestillingen om dine ønsker kan
opfyldes. Du bør forsøge at gå efter de "gule" afgange, som har de
suværent laveste priser.

Efter bestillingen får du en bekræftelse fra DB's Danmarkskontor, som både
taler og skriver dansk. Du kan evt. kontakte dem på:

Gunhild Andersen
Deutsche Bahn AG
Passagertrafik
Repræsentation i Skandinavien
Vesterbrogade 6 D, 3419
1620 København V
Tlf.: 33 360 660
Fax: 33 360 661

eller mail: gandersen@bahn.dk

Mvh Schlæger

Fra : Brian W.

Dato : 24-06-03 14:25

Schlæger wrote:

> [...]
>
> Efter bestillingen får du en bekræftelse fra DB's Danmarkskontor, som
> både taler og skriver dansk. Du kan evt. kontakte dem på:

Tak for svar. jeg overvejer lige hvad, men smutter nok ind til DSB, og
booker 2 billetter. Det virker ret nemt.