helstegt pattegris - århus
Fra : René Brandstrup

Dato : 13-06-03 16:44

hej

jeg vil lige høre om der er nogen som ved hvor man kan købe grisen til en
helstegt pattegris, jeg har gril og vi skal nok selv grille den, det eneste
den skal er at slagtes..

hilsen rene.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 13-06-03 17:21

René Brandstrup (brandeboy@mail1.stofanet.dk) skrev:

> jeg vil lige høre om der er nogen som ved hvor man kan købe grisen
> til en helstegt pattegris, jeg har gril og vi skal nok selv grille
> den, det eneste den skal er at slagtes..

Hos en landmand?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-06-03 17:47

"René Brandstrup" <brandeboy@mail1.stofanet.dk> writes:

> jeg vil lige høre om der er nogen som ved hvor man kan købe grisen til en
> helstegt pattegris, jeg har gril og vi skal nok selv grille den, det eneste
> den skal er at slagtes..

Mon ikke det kan bestilles ved slagteren?

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : René Brandstrup

Dato : 13-06-03 17:51

aner det ikke men hvis der er nogen som kender en landmand som sælger sådan
nogen må de godt skrive...

hilsen rene

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-06-03 22:20

"René Brandstrup" <brandeboy@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> aner det ikke men hvis der er nogen som kender en landmand som sælger
sådan
> nogen må de godt skrive...

Så vidt jeg er informeret, så er det forbudt for landmænd at sælge af
besætningen, uden at dyret ryger forbi en slagter hvor det bliver aflivet på
den korrekte måde.
Dyr bliver i dag talt og opskrevet "alle steder", og f.eks. når en ko i en
besætning dør, skal det noteres og det døde dyr skal svjv. forbi en form for
instans som søger for at det bliver destrueret og at ingen spiser kødet
osv..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-06-03 22:31

"René Brandstrup" <brandeboy@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> aner det ikke men hvis der er nogen som kender en landmand som sælger
> sådan nogen må de godt skrive...

http://www.ecoweb.dk/gaardbutik/jyl-oest.htm

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-06-03 00:22

> aner det ikke men hvis der er nogen som kender en landmand som sælger
> sådan nogen må de godt skrive...

Har lige hørt i min øresnegl, at slagteren i Hørning MÅSKE sælger
pattegrise. At han også har en grill, man kan låne.

Desuden har jeg hørt, at Metro ofte har 5-kilos pattegrise.

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin Seebach

Dato : 14-06-03 19:23

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Desuden har jeg hørt, at Metro ofte har 5-kilos pattegrise.

*forestiller sig 10 bakker hakket flæsk*

Det var da nogle bette grise ... ?

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 13-06-03 19:47

"René Brandstrup" <brandeboy@mail1.stofanet.dk> wrote in

> jeg vil lige høre om der er nogen som ved hvor man kan købe grisen til
> en helstegt pattegris, jeg har gril og vi skal nok selv grille den,
> det eneste den skal er at slagtes..

Jeg har set dem i Metro.

--
Venligst Lars