"Casper Bang" <webmaster@secretsofwar.net> wrote in message
news:bccnb7$2q1$1@sunsite.dk...
> Hej,
>
> Nu sidder jeg og diskuterer med et par bekendte angående forretningers
> ombytningsgaranti.
>
> Jeg leder derfor efter information om, om det er en pligt for forretninger
> at tilbyde privat-kunder at ombytte varer.
> Ydermere ønsker jeg at vide om disse forretninger har pligt til at
udlevere
> penge, eller om en tilgodeseddel er nok.
>
> I må meget gerne henvise til et link i loven samt paragraf, så jeg kan
vise
> det.
>
> Tak for hjælpen. Jeg er selv helt sikker på at det er ren service, og at
det
> ikke er påkrævet... men mangler beviser
>
Eftersom loven ikke fastsætter, at forbrugeren har ret til at bytte
mangelfrie varer, er det svært at henvise dertil
Det er noget andet ang.
fjernsalg, der er der 14 dages returret.
Det er således helt op til de enkelte butikker, om de vil yde den service,
det er at kunne returnere sine varer. Derfor kan butikkerne godt bestemme,
at de ikke giver penge tilbage, men kun en tilgodeseddel.
Med venlig hilsen
Lisbeth