jar til exe
Fra : René Iversen

Dato : 13-06-03 15:08

Ved godt det ikke er så pænt etc., men hvordan får jeg lige konvereteret en
jar fil til en .exe fil? Helt vha. noget freeware.

Prøve lige den her: http://mpowers.net/executor/ men det kræver åbenbart
stadig at jre er installeret.

Fra : Stefan L. Jensen

Dato : 13-06-03 19:33

> [...]
en
> jar fil til en .exe fil? Helt vha. noget freeware.

Prøv at tage et kig på:

http://www.bearcave.com/software/java/comp_java.html
http://home.arcor.de/blackwell/javahappiness.html

Jeg har ikke selv rodet med det, for som der står på
http://home.arcor.de/blackwell/javahappiness.html :

"Adding insult to injury, most people think that native code will yield
speed increases since Java is delivered as bytecode. This is incorrect. When
most JVMs start executing a class, if there's a performance increase
available by compiling to a native form, a Just-In-Time compiler takes over.
There's even potential to re-optimize code as it's used."

Men I nogle situationer kan det selvfølgelig være en udmærket løsning.

// Stefan L. Jensen

"I am free of all prejudices. I hate everyone equally."

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-06-03 20:49

"Stefan L. Jensen" <dmu2207@mail.ikasths.dk> wrote in

> [...]
> native form, a Just-In-Time compiler takes over. There's even
> potential to re-optimize code as it's used."

Det er da noget vrøvl - selvfølgelig bliver det langsommere af at
skulle igennem en virtuel maskine, men JIT compileren gør hastigheden
hurtigere end hvis den ikke havde været der.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Bo Gundersen

Dato : 16-06-03 06:50

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> skulle igennem en virtuel maskine, men JIT compileren gør hastigheden
> hurtigere end hvis den ikke havde været der.

Hvordan kommer du frem til den konklusion?
Jeg vil mene den engelske konklusion er 100% korrekt. Resultatet af JIT
og almindelig kompilering er det samme (native kode) og da JIT
kompileren potentielt har ekstra runtime information til rådighed så må
det også være muligt for JIT kompileren at lave den mest effektive
kompilering...

--
Bo Gundersen
DBA/Software Developer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-06-03 14:09

Bo Gundersen <bg@atira.dk> wrote in

> Hvordan kommer du frem til den konklusion?

Der skal laves mere, ganske simpelt...
Først skal den virtuelle maskine læse bytecoden, derefter skal JIT
compileren kompilere den og så kan den køres.

Jeg ved godt at det efterhånden er så effektivt at forskellen ikke er
til at mærke - men jeg mener da den er der.

Fra : Bo Gundersen

Dato : 16-06-03 14:14

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
>
> Jeg ved godt at det efterhånden er så effektivt at forskellen ikke er
> til at mærke - men jeg mener da den er der.

Vi kan ikke blive uenige om at JIT er langsommer første gang koden skal
køres, men ved efterfølgende kørsler så kan JIT være hurtiger.
Lidt afhængig af hvilken applikation det drejer sig om, så kan følgerne
af denne langsommere første kørsel variere fra ligemeget (server
applikationer) til temmeligt vigtig (f.eks. commandline
værktøjer)...eller noget i den dur :)

--
Bo Gundersen
DBA/Software Developer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-06-03 22:01

> [...]
> fra ligemeget (server applikationer) til temmeligt vigtig
> (f.eks. commandline værktøjer)...eller noget i den dur :)

Det er jeg helt med på - det er opstarten og første kørsel java
programmer er langsomme til, og jo større program desto mindre
problem.

Fra : Stefan L. Jensen

Dato : 13-06-03 21:31

Doh... så paster jeg det forkerte link. Det rigtige skulle have været:
http://java.enigmastation.com/Q43

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-06-03 23:13

"René Iversen" <spam@fjern_riversen.dk> writes:

> Ved godt det ikke er så pænt etc., men hvordan får jeg lige konvereteret en
> jar fil til en .exe fil? Helt vha. noget freeware.

Hvad er grunden?

* Hvis det er for at spare en JRE installation, så skriv til Java 1.1
og kør det med "jview".
* Hvis det er for at gøre det let at køre, så lav en "JAR"-fil og
distribuer den. Hvis maskinerne er på nettet så kig på java web
start.
* Hvis der er for at skjule din kode, så lav en obfuskeret udgave af
en af ovenstående muligheder.

Herudover kan Visual J++ efter sigende lave en EXE fil som bruger
Microsofts Java.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn