Afvise bestemte kunder
Fra : Tommy Hansen

Dato : 13-06-03 12:01

Hej
Efter pizza Åge sagen, har jeg spekuleret på, hvordan kan værtshus ejere
give rockere og bestemte etniske grupper forbud mod at komme ind ?

--
Vh
Tommy

Fra : Casper Bang

Dato : 13-06-03 12:02

> Efter pizza Åge sagen, har jeg spekuleret på, hvordan kan værtshus ejere
> give rockere og bestemte etniske grupper forbud mod at komme ind ?

De er bevistligt en trussel for virksomheden... Hvis hovedparten af tyskere
normalt smadrer inventaret i forretninger de går ind i, havde pizza-åges dom
*måske* set anderledes ud.

Pizza Åge havde ingen professionel grund til at udelukke visse nationer.
Værtshuse gør det for at sikre imod problemer.

Fra : Søren Kongstad

Dato : 13-06-03 12:21

"Tommy Hansen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
> Efter pizza Åge sagen, har jeg spekuleret på, hvordan kan værtshus ejere
> give rockere og bestemte etniske grupper forbud mod at komme ind ?

Dommen siger jo netop at man ikke kan udelukke etniske grupper. Det er
ulovligt diskriminere på baggrund af nationalitet.

Rockere er en anden sag - der ved jeg ikke om det er lovligt.

Søren