Opskrift på mjød
Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-06-03 13:06

Hej NG.

Jeg håber at jeg herinde kan få lidt hjælp til en opskrift på mjød.
Vi skal holde vikingefest i min datters børnehave lørdag den 20. juni og jeg
har fået til opgave at skaffe en opskrift på mjød eller ihvertfals noget der
minder om det.
Jeg prøvede at gå ind på google og søge på mjød men de opskrifter der kom
frem tager alt for lang tid.
De skulle stå og gære i flere måneder og det har jeg ikke tålmodighed til.
Så hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med nogle alternativer eller
havde en anden god ide vil jeg være meget taknemlig.

Venlig hilsen Dorthe.

Fra : Rømer

Dato : 13-06-03 13:37

Er det til børn eller voksne?

Fra : Nette

Dato : 13-06-03 14:51

"Fam. Olsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> Så hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med nogle alternativer eller
> havde en anden god ide vil jeg være meget taknemlig.

Hejsa

Jeg gik ind på google.com og søgte på "mjød" og "opskift" og fik i første
huk 87 relevante emner.
Det første af dem var følgende:

http://www.biavl.dk/mjod/mjodtyper.htm

Hvor der er en opskrift på en hurtig mjød.

Alternativt er færdig mjød man selv skal blande op med noget. Mener Brugsen
havde det en overgang.

God for nøjelse, og husk nu ikke at drikke dem FOR fulde

Nette

Fra : sune vuorela

Dato : 13-06-03 16:51

En der kalder sig "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev:

> [...]
>har fået til opgave at skaffe en opskrift på mjød eller ihvertfals noget der

pseudo-mjød:

lige dele rød sodavand og nisseøl (mørkt hvidtøl)

--
Sune