Teknik - risici
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 13-06-03 08:44

Hej -

Vi overvejer at udskrifte alle vore kontormaskiner (kopi, fax, print,
scanning) og i stedet etablere 3-4 info-centre med såkaldte
multifunktionsmaskiner - altså maskiner der kan det hele.

Er der nogle her, der har erfaring med noget der minder herom?

Er der nogle specielle risici, vi skal være opmærksomme på?

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Jan Bang Jensby

Fra : MAndersen

Dato : 13-06-03 10:13

"Jan Bang Jensby" <jbj@promax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle her, der har erfaring med noget der minder herom?
>
> Er der nogle specielle risici, vi skal være opmærksomme på?

Jeg købte en Xerox multimaskine kopi, fax, print og scan. Primæropgaven ved
køb var kopi og fax. Nu, under et år efter, scanner jeg stort set alt ind,
og det er den alt, alt for langsom til. Risikoen er vel at behovet ændrer
sig?

Man kan jo lease og betale en fast pris pr. side der bliver
kopieret/printet.

En fordel er at du kan samle maskiner i måske et rum og slippe for gener med
støj og lugt.

mvh
MAndersen

Fra : Svenne Krap

Dato : 13-06-03 15:47

Det er jo samtidigt den største ulempe (at samle alt i et rum), så
render dine dyre medarbejdere og brænder tid af på at løbe efter en dum
printer. Tænk på, at de fleste medarbejdere alt inkl. koster mellem fem
og ti kroner i minuttet, tættest på ti.

Fra : Jimmy

Dato : 13-06-03 16:50

"Jan Bang Jensby" <jbj@promax.dk> wrote in message
> [...]
> multifunktionsmaskiner - altså maskiner der kan det hele.
>
> Er der nogle her, der har erfaring med noget der minder herom?

Min erfaring er, at multifunktionsmaskiner er væsentligt langsommere end de
tilsvarende specialmaskiner de erstatter.

Afhængig af prisen ændres hastigheden naturligvis.

Mvh
Jimmy

Fra : JAB

Dato : 13-06-03 18:18

Hej
Min erfaring er fra en Xerox multimaskine.
Den kunne printe og kopiere i farver og sort/hvid.
Havde 3 patroner for farve og en sort.
Problemet var at den ikke kunne udskive i sort/hvid, hvis den ene
farvepatron var tom.
Dvs. at man ikke kunne udskive fakturaer og tilbud, som var ren tekst.
Heldigvis gik den istykker under garantien og blev total skadet under
transport.
Jeg anvender laserprinter til alm. tekst filer, da den er hurtig og billig i
drift.

Hej Karl