Geforce2 MX ?
Fra : Tom Jones

Dato : 29-03-01 20:18

Hi

Jeg har lige anskaffet mig et Geforce2 MX (PixelView) og har i den
forbindelse et par spm.

Kan det passe at kortet ikke er meget hurtigere end et Riva TNT? Min
konfiguration er: Duron 800, 192 MB ram, Soltek SL-75KAV-X (VIA 4in1
29v(a)), Detonate 7.59.
Specielt i et spil som Project IGI er jeg skuffet over hastigheden.

Hvordan justerer man frekvensen i DirectX? - som standard kører kortet med
60 Hz, og det er faktisk temmelig anstrengende i længden.

Da jeg kørte med Riva TNT havde jeg OC processoren til 940 Mhz, hvilket
kørte 100% stabilt. Efter installationen af Geforce2 kan jeg dårligt nok
komme over 830 inden computeren låser???????

T. Jones

Fra : DWM

Dato : 29-03-01 20:23

"Tom Jones" <write_tom_jones@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Da jeg kørte med Riva TNT havde jeg OC processoren til 940 Mhz, hvilket
> kørte 100% stabilt. Efter installationen af Geforce2 kan jeg dårligt nok
> komme over 830 inden computeren låser???????

Mistede også lidt her mht til processor hastighed.
960 før Geforce 2 GTS, 930 efter.
Mon ikke det kunne være varmen fra grafikkortet eller måske
endda bundkort eller PSU. (min PSU er 330W så det er ikke mit
problem)
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailadress

Fra : M.B.J.

Dato : 30-03-01 08:43

Hvis du overclocker via bushastigheden stiger tempoet jo også på AGP
soklen... Det er ikke sikkert at dig nye grafik kort er lige så glad for det
som det gamle !!

Men ellers burde du rent grafisk have noget mere at byde på nu... du skal
bare huske at CPU´en gfodt kan være flaskehalsen i visse typer spil, og så
hjælper det jo ikke så meget at kaste ny teknologi i maskinen... Men på den
anden side matcher et Geforce kort din Duron CPU noget bedre end det gamel
TNT, så...

Fra : Lasse Elbek

Dato : 30-03-01 13:28

> Da jeg kørte med Riva TNT havde jeg OC processoren til 940 Mhz, hvilket
> kørte 100% stabilt. Efter installationen af Geforce2 kan jeg dårligt nok
> komme over 830 inden computeren låser???????

Dette kunne måske løses ved at sætte agp hastigheden til 2x/1x, istedet for
de 4x den er på nu ?

Fra : Tom Jones

Dato : 30-03-01 16:08

> Dette kunne måske løses ved at sætte agp hastigheden til 2x/1x, istedet
for
> de 4x den er på nu ?

Vil det ikke blot forringe hastigheden på grafikkortet?

Jeg overvejer om det måske kunne være win2k, der trækker hastigheden ned...

Tom

Fra : Lasse Elbek

Dato : 30-03-01 16:51

"Tom Jones" <write_tom_jones@hotmail.com> wrote in message
> for
>

> Vil det ikke blot forringe hastigheden på grafikkortet?
>
> Jeg overvejer om det måske kunne være win2k, der trækker hastigheden
ned...

det vil ikke sætte hastigheden meget ned..jeg tvivler meget på om du vil
kunne mærke det.
det var mest mht. at overclocke..

Win2K er meget langsommere end win98 til opengl/direct3d.

prøv at sammenligne hastigheden i quake 3 istedet :)