Jesus, healeren, extremplacebo-specialægen
Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-03 21:08

Troen kan flytte bjerge - og selvfølgelig kan syge have malet sig ind i et
gråd-og-tænders-gnidsel
samvittighedsnag-helvede så de er blinde, lamme, spledlalske, skindøde
- og den rette helstøbte harmoniske personlighed kan sige "STÅ OP", og
trykke på de rette hypnoseknapper, så staklen kommer videre.

Lidt mere svært er det med gå-på-vandet og gøre-fisk&brød mættende for
tusinder
- men igen kan vi se underne som havende to tolkninger
1- man kan hvad man vil
2. vi er alle guder (foruden at vi er syndere) , og når tingene falder i
hak, er vi så stærke SOM OM hin-gråskæggede gav os englevinger og
thorshammer
Og for at få tro nok til 2.,
så har nogle brug for at tro på ÆGTE OVERNATURLIGE extrem-undere,
jomfrufødsel og absurde metafysiske mirakler
Og der er lige så mange rigtige tolkninger af biblen, som der er mennesker.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-06-03 22:07

Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

> Og der er lige så mange rigtige tolkninger af biblen, som der er
> mennesker.

Der er kun én rigtig tolkning af Bibelen, - den Bibelen selv
foreskriver. Og jeg kan godt lære dig formlem til at det vil lykkes at
den tolkning!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Bo Warming

Dato : 13-06-03 06:46

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message

> Der er kun én rigtig tolkning af Bibelen, - den Bibelen selv
> foreskriver. Og jeg kan godt lære dig formlem til at det vil lykkes at
> den tolkning!

"Kærligheden skjuler en mangfoldighed af synder..." Det findes såvel i
1.Petersbrev 4,8 som i Ordsprogene 10,12, 1Kor13.5 og Jak5.20

Lær mig formlen for at snakke sig ud af, at godhedsindustri-præster skjuler
at de ikke gider hjælpe røverofferet, som samaritaneren hjalp
(Det var en præst og en levit der gik forbi (ikke en ypperstepræst som din
særlig gode ven, digteren APJ skriver, i sin antikristelige
skriftforbedring.))

Præster har (som godhedsindustrien( kærligheden I KLÆDERNE OG SJÆLDENT I
HJERTET, så de skjuler deres synder og magtmisbrug.

Selvfølgelig er det ikke al kærlighed, der skaber trivsel og dermed bekæmper
synd.

Megen vildledt hyklerisk og farisæisk kærlighed, såsom "Lad os anmelde BW
til netbetjent-censurister for hans oplevelse af kristendom er ikke min, og
jeg vil vise denne ng kærlighed" er potentiel skadevolder, altså skaber
synd.

Frem i lyset med alt. Intet skal skjules. Lad godsforvaltere sætte al
gældsnedskrivning på internettet hver dag, ærligt og åbent og uden at skjule
noget, så vi kan råbe "hovsa" når de lusker penge illegitimt over i venners
lommer, sådan som vi ser på godhedsindustriens topfolks million-lønninger at
de er GODE til.
Fyr hellere pastor Leif Bork Hansen, der stjal millioner fra fællesskabet,
end Grosbøll.
Var han ærlig og sagde "Jeg bekoster SELV disse serbiske militærnægteres
ophold .- de er mine gæster som jeg forsørger".
Nej, han luskede, snød og bedrog - hans Lyngby-kirke-godhedtempel var KALKET
GRAV for han havde ikke rent mel i posen,
- kærligheden skjuler asociale synder.Ikke altid men ofte. Hæng ham til
tørre i medie-lyset, og da TV elsker hyklere, så har vi internettet hvor
god tolkning af Jesu ord ikke bør censureres.

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-06-03 07:13

> [...]
>
> Lær mig formlen for at snakke sig ud af, at godhedsindustri-præster
> skjuler at de ikke gider hjælpe røverofferet, som samaritaneren

Den formel har ikke jeg snakket om! Men om den formel der kan hjælpe
dig, mig og alle andre til lettere at kunne forstå hvad det egentlig
er Bibelen konkret siger, lærer og forkynder; - med andre formlen til
den rette tolkning af Bibelen, den kan jeg godt lære dig.

Og så er det snart weekend

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-06-03 16:02

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
skjuler
> at de ikke gider hjælpe røverofferet, som samaritaneren hjalp

Hvem er det, præsterne ikke vil hjælpe?

Den "stakkels, stakkels skatteudbyttede dansker" eller sådan noget lignende
sludder?

> (Det var en præst og en levit der gik forbi (ikke en ypperstepræst som din
> særlig gode ven, digteren APJ skriver, i sin antikristelige
> skriftforbedring.))

Jeg må le!

Det ene øjeblik taler du om "fluknepperi og paragrafrytteri", det andet
øjeblik udnævnes jeg til at dyrke "ANTIKRISTELIG SKRIFTFORBEDRING" - på
grund af at jeg mente at der var tale om en Ypperstepræst.
(Du er måske selv af den besynderlige opfattelse at det er en "normal"
præst - altså en KRISTEN(!) præst - som gik rundt i Jesu samtid? Arh, vel?
Måske ikke videre sandsynligt, da der endnu skulle gå mange år, før kristne
præster fandtes?)

> [...]
venners
> lommer, sådan som vi ser på godhedsindustriens topfolks million-lønninger

Se, her taler du netop lodret mod Bibelens ord: Du vil "skænde blusel" ved
at udstille alle mulige andre og DERES synder, hvilket jo faktisk er noget
nær genindførelse af Den Spanske Inkvisition? Og du som normalt taler om at
ville sikre individets frihed fra overgreb og engang kaldte undertegnede
"stalinist"? Kan du ikke tage dig en sommerpause fra Usenet og lige prøve at
tænke igennem engang, hvad det egentlig er for principper, du vil gøre dig
til talsmand for, så vi undgår alt for meget selvmodsigende og sludrende
ordskvalder?

Anders Peter Johnsen