Blinklys blikner ikke mere..Hjælp!
Fra : Cwinn

Dato : 12-06-03 21:13

Mine blinklys er holdt op med at blinke..De lyser kun! Hvad er det? er de
relæget? eller hva?

Fra : Kim Olsen

Dato : 12-06-03 21:23

Hej

Mit første gæt er at batterispændingen er for lav, Så vil et gammelt bimetal
blinkerelæ (og måske også et nyt elektronisk??) bare lyse kontant.
Det vil du kunne konstatere ved at det så begynder at blinke når du gasser
op.

Og blinker det stadig ikke, ja så er blinkrelæet nok defekt.

hilsen

Kim

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-06-03 21:31

> Mine blinklys er holdt op med at blinke..De lyser kun! Hvad er det?
> er de relæget? eller hva?

Blinklysrelæ går kun meget sjældent i stykker, men det kan selvfølgelig ske.
Har du kontrolleret at alle pærer lyser både for og bag?

Jeg har haft det samme problem på min egen motorcykel, dog kun når jeg
blinkede til den ene side, men det viste sig at være en dårlig forbindelse i
et stik i ledningsnettet. Jeg skillede alle stik ad der havde med blinklyset
at gøre, rensede dem, gav dem WD40 og samlede dem igen. Siden har det
fungeret upåklageligt. Mere ideelt kunne man fylde stikkene med vaseline
eller andet vandskyende fedt, men jeg havde ikke lige sådan noget ved hånden
dengang. Fedtet holder nemlig vand ude noget længere tid end WD40'en kan
klare.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 12-06-03 23:22

Cwinn <cwinn@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Mine blinklys er holdt op med at blinke..De lyser kun! Hvad er det? er de
> relæget? eller hva?

Hvis du kigger efter, så mangler det ene af blinklysene sikkert, hvorimod at
kontrol-lampen og det andet blinklys lyser vedvarende => en kortslutning
ved det slukkede blinklys!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-06-03 06:40

> Mine blinklys er holdt op med at blinke..De lyser kun! Hvad er det? er de
> relæget? eller hva?

Hej Karl Hermann

Jeg har tre bud:

Lav spænding. Den skal lade ca. 14,4 V @ ½ max RPM
Dårlige stik. Rens dem med kontakt rems som smør dem med silikonefedt eller
vaseline.
Sprunget pære.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 13-06-03 10:02

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lav spænding. Den skal lade ca. 14,4 V @ ½ max RPM
> Dårlige stik. Rens dem med kontakt rems som smør dem med silikonefedt

Du er nok lidt for hurtig her Bager...

Sprunget pære.... hvis de lyser hele tiden, istedet for at blinke ?!!?

Det lyder som om din cykel lider af amerikanersyndromet: Den tror den skal
have reflekser på siderne, og bruger blinklysene hertil :)))
jeg synes godt det kunne lyder som om det er relæet. Har du hevet nogle stik
ud eller lavet andet stads ved det for nyligt???

Prøv som Bager foreslår at gå dine stik igennem... Det kan være en dårlig
forbindelse der giver udslaget...

mvmch
christian

Fra : Cwinn

Dato : 13-06-03 16:58

Problemet er løst en løs forbindelse i relæet..Men tak for hjælpen. Og
Armand, SLAP DA AF!

Mvh
Christian
VF 500 FII

Fra : Armand

Dato : 13-06-03 22:45

> Problemet er løst en løs forbindelse i relæet..Men tak for hjælpen. Og
> Armand, SLAP DA AF!

Øh??

--
Armand.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 13-06-03 17:04

"Christian Knudsen" skrev i en meddelelse
> Du er nok lidt for hurtig her Bager...
> Sprunget pære.... hvis de lyser hele tiden, istedet for at blinke ?!!?

Bortset fra det så kiggede jeg igår i en manual til en GSX-R..... Der stod
at hvis kontrollampen lyste konstant, så var det tegn på at en pære var
sprunget.....

Hygge...
Daniel

Fra : Christian Knudsen

Dato : 13-06-03 17:55

"Daniel Alstrup" <daniel.alstrupNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at hvis kontrollampen lyste konstant, så var det tegn på at en pære var

Ok - på min FZRR blinker den bare hurtigere, hvis der er en sprunget pære,
eller man har glemt at slutte en af dem til....

mvmch
christian - ikke så klog som han troede....

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-06-03 18:58

> christian - ikke så klog som han troede....

Sådan går det når man modsiger Præsidenten!

Fra : Christian Knudsen

Dato : 13-06-03 21:37

> Sådan går det når man modsiger Præsidenten!

Eller kører fra ham ?!?!?!

mvmch
christian

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-06-03 10:08

> Eller kører fra ham ?!?!?!

Skal du ikke snart have noget Ram Air monteret på maskinen?

Fra : Christian Knudsen

Dato : 14-06-03 16:54

> Skal du ikke snart have noget Ram Air monteret på maskinen?

Nå sådan noget fint "Ram Air" som du har på din CBR hvor der kommer frisk
luft ind til motorblokken (eller hvor det er de går hen)
Ram Air har da ikke vist sig nødvendigt endnu på min FZRR.....
Ikke engang på min droslede GS 500 var det nødvendigt for at trække
fra......

mvmch
christian