§ 235 ( når vi nu er ved det )***
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-06-03 20:10

http://www.anmeldelse.politi.dk/text/paragraffer.html#p265

************************

§ 235 Børnepornografi
"Den, som udbreder utugtige fotografier eller film, andre utugtige visuelle
gengivelser eller lignende af personer under 18 år, straffes med bøde eller
fængsel indtil 2 år eller under skærpende omstændigheder med fængsel indtil
6 år. Som skærpende omstændigheder anses navnlig tilfælde, hvor barnet
alvorlig skade, eller hvor der er tale om udbredelse af mere systematisk
eller organiseret karakter.

Stk. 2.
Den, som besidder eller mod vederlag gør sig bekendt med utugtige
fotografier eller film, andre utugtige visuelle gengivelser eller lignende
af personer under 18 år, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

Stk. 3
Bestemmelsen i stk. 2 omfatter ikke besiddelse af utugtige billeder af en
person, der er fyldt 15 år, hvis den pågældende har givet sit samtykke til
besiddelsen. "

********************************

stk 2 den er sgu da helt ude i hampen man har da ikke en jordisk chance for
at se om en ung kvinde er 15 eller 18 ????

nu sad jeg lige og så Christiane F .
der spankulere hun da nøgen rundt ( meget kort ) ca. midt i filmen + hun har
da flere sex scener og hun er fanme ikke 18 år er alle os der så har den
film som man helt legalt kan købe - optage fra tv kriminelle ???

hvad nu hvis man henter en stak porno billeder fra et eller andet sted på
nette hvor der bare står xxx - der har vi så forbudt billed i mellem - der
kan man da umuligt være kriminel hvis man sletter det ?

også : " Den, som udbreder utugtige fotografier eller film, andre utugtige
visuelle gengivelser "

hvis det gælder tegne serier - ja nu er det godt nok længe siden at ranxrocx
kom men manar sælger da stadigt og i kli to rix er der da en scene hvor en
kvinde slikker den af på en dreng ??

Mv.
Bo M Mogensen

xpost : dk.snak.seksualitet,dk.videnskab.jura

( husk lige at slette den ene gruppe hvis du er ot i dit svar )

ps det kan godt være det her indlæg kommer mere ind en gang men der er gået
ged i et eller andet ved terra så det kommer ikke frem
--

"og husk vi skylder asklepius en hane"
http://socrates.clarke.edu/aplg0190.htm

Fra : Rune Manscher

Dato : 13-06-03 08:59

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
[klip]
> [...]
ranxrocx
> kom men manar sælger da stadigt og i kli to rix er der da en scene

Tegnet børneporno er hverken ulovligt at fremstille eller eje.

*Rune

Fra : Henrik Hilskov

Dato : 14-06-03 20:26

tja hvor det sår kan jeg ikke lige huske, men det var i tvavisen , da de
lavede loven, og jeg kan huske jeg tænkte det samme omkring f.eks romanen
lolita og filmen... <Men der er også en undtagelse, hvis det skønnes det er
af kunsterisk værdi.

<Og deter ulovligt at besidde børneporno uanset hvor gammelt det er før
eller efter loven.

Det er ikke lovens bekymring, men den anklagedes bekymring, om den
fotograferede er over eller under 15 år. Man benytter sig endvidere af skøn
over alderen efter en række mere eller mindre rimelige skøn, som bryster,
kønshår baby ansigt, hoftebredde, scalerbar højde i forhold til andet på
billedet osv.