Mac OS X - Modem.
Fra : Erik Brondum

Dato : 29-03-01 20:10

Mac OS X - ISDN modem.

Jeg har installeret Mac OS X på min G4/350 Mhz (OS X på een partition
og OS 9.1 på en anden partition).
Dette synes at fungere relativt problemfrit, - og jeg kan når det passer
mig vælge OS 9.1 som opstartdisk, hvilket giver mig adgang til OS 9.1,
som den var før installationen af OS X.

Jeg har imidlertid et modem-problem, idet jeg hos Tele Danmark går på
internettet via et ³Eicon DIVA T/A ISDN Modem². Dette har hidtil virket
fint, og gør det fortsat, når jeg starter op fra Mac OS 9.1.

Jeg kan imidlertid ikke komme på internettet fra Mac OS X (hverken OS x
rent eller OS X med ³classic² akiiveret).
I internetopsætningen til OS X er mit ISDN modem ikke en valgmulighed,
og ingen af de andre dur.
Jeg har så prøvet at installere mit Eicon DIVA T/A ISDN modem på OS X
og anbragt det i mappen ³Applications². Det kan godt lade sig gøre, men
installationen anbringer ikke samtidig et modemscript i mappen ³Modem
Scripts².
I stedet har jeg så prøvet at kopiere mit Eicon DIVA script fra OS 9.1 til
mappen Modem Scrips i OS X. Det kunne godt lade sig gøre, og jeg kan nu
i OS x internetopsætming vælge Eicon DIVA T/A ISDN Modem.

MEN det giver ikke forbindelse til internettet. Der meddeles modemfejl.
Scriptet er dateret den 30/11 1999 og er nok for gammelt og ikke til-
passet Mac OS X, - og på Eicons hjemmeside har jeg ikke kunnet finde et
nyere eksemplar.

Har nogen af jer været ude for tilsvarende ?

Jeg vil være meget glad for enhver hjælp !!

Hilsen
Erik Brøndum.