Dykning på Samsø?
Fra : Michael Frydendal La~

Dato : 12-06-03 19:23

Hej Alle,

- Er der en venlig sjæl, der kan give lidt tips om dykning på Samsø?

Jeg skal derover på ferie i U25 og vil gerne vide om jeg skal tage grejet
med...

På forhånd tak

Michael

Fra : Palle Villesen

Dato : 13-06-03 09:52

Davs....

Der er masser af sjove dyk på Samsø, men det hjælper nu lidt med en
båd... Men

Nordsamsø: stranddyk på vestsiden ude ved "langdalen" - der er flot bund
og gode chancer for en pighvar. Østsiden kender jeg faktisk ikke.

Midtsamsø: vestsiden er mest sand, østsiden er Stauns Fjord meget lav
med et fredet arkøologisk område lidt væk fra land - kræver speciel
tilladelse (Samsø Museum - mener jeg...)

Sydsamsø: En del vrag, nogle tættere på end andre.
Gudrun, 3 sømil SV for Ballen havn (position 55 46 100, 10 41 825) +
vraget er på ca 21 m vand og står øst vest.

Teglrørsvraget, på 3 m. vand lidt nord for Ballen (position ? - den kan
ses fra stranden, men præcist hvor det er henne kan jeg ikke huske).

Rev NV for samsø (56 00 245, 10 30 285, top på ca. 7 m.)

Tunø: Ellen Dyer, også kaldet Barken af nogen, 55 56 572, 10 27 577), ca
18 m. vraget står nord syd.

Jeg mener at der er en del gode stranddyk fra sydkysten af Samsø, men
jeg har ikke selv gjort så meget i det.

Det korte er: der er fine dyk og gode muligheder for fisk hvis du er til
at snorkle lidt og skyde multer.

god ferie fra,

Palle
biodyk, Århus

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 16-06-03 19:51

Flasker kan du få fyldt på Samsø Efterskole (Besser Kirkevej 30).

Mvh.

Jacob Jørgensen

"Michael Frydendal Larssen" <familien.larssen@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3ee8c553$0$13269$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : uw

Dato : 23-06-03 08:59

Hej NG.
Er der mulighed for at komme med på ture fra Samsø til nogle af de nævnte
vrag i uge 29 eller 30 ? Er der en lokal klub eller lignende ?
Ulrik