min. tolerancerne på skiver - VFR 750 '89
Fra : wheeler

Dato : 12-06-03 18:44

Nogen der kan hjælpe

Både for og bag tak

Wheeler

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-06-03 20:47

On Thu, 12 Jun 2003 19:43:35 +0200, "wheeler" <bernhard_wheeler[remove
this]@hotmail.com> wrote:

>Nogen der kan hjælpe
Ja da.

>Både for og bag tak
Iflg min Haynes manual, som i øvrigt er genial, er service limit:
for: 3,5 mm (4,5 mm fra ny)
bag: 4 mm (5 mm fra ny)

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Richard

Dato : 12-06-03 21:44

Thomas Makro wrote:
> Iflg min Haynes manual, som i øvrigt er genial, er service limit:
> for: 3,5 mm (4,5 mm fra ny)
> bag: 4 mm (5 mm fra ny)

For en god ordens skyld: Gælder de mål (også) '89-eren? - er der ikke
noget med, at 88&89-udgaven af RC24 har andre/større bremser end 85-87'erne?

Det ville jo være ærgerligt, hvis skiverne på Wheeler's nye drøm var
udtjente, nu han skal af med så mange kr i morgen, ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : wheeler

Dato : 12-06-03 22:45

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville jo være ærgerligt, hvis skiverne på Wheeler's nye drøm var
> udtjente, nu han skal af med så mange kr i morgen, ikke

[Klip]

He he..du har ret, og den skal jo lige synes først
Jeg skal i banken i morgen - køber på søndag, hvis jeg ikke skuffes

--
Wheeler
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Morten Lange

Dato : 12-06-03 22:13

> Ja da.

> Iflg min Haynes manual, som i øvrigt er genial, er service limit:
> for: 3,5 mm (4,5 mm fra ny)
> bag: 4 mm (5 mm fra ny)

Beklager Thomas, men efter min opfattelse er din Haynes manual ikke så
genial, da oplysningen ikke er rigtig. Smid den ud og køb den originale fra
Honda.

Haynes gør som altid: Laver en bog når der kommer en ny mc og opdaterer ikke
ret meget andet end forsidebilledet ved hvert modelskifte.

De 3,5 mm for forskiven gælder for de 276 mm skiver der sidder på en 86-87
model. 88-89 modellen har 296 mm skiver med minimums mål på 4,0 mm.

Det er forøvrigt stemplet i skiverne.

Lange
www.vfr.dk

Fra : wheeler

Dato : 12-06-03 22:42

"Morten Lange" <morten.lange@postman.dk> skrev

88-89 modellen har 296 mm skiver med minimums mål på 4,0 mm.

> Det er forøvrigt stemplet i skiverne.

[KLIP]
Tak for svaret - også tak for forsøget til Thomas
Lange - jeg tror (desværre) at det er de org. skiver der sidder på i dag,
idet sælger netop har oplyst mig, at der er stemplet 4,00 mm i skiverne (går
ud fra at målet er 5,00 mm som ny (?)

Fra : Richard

Dato : 12-06-03 22:52

wheeler wrote:
> Lange - jeg tror (desværre) at det er de org. skiver der sidder på i dag,
> idet sælger netop har oplyst mig, at der er stemplet 4,00 mm i skiverne (går
> ud fra at målet er 5,00 mm som ny (?)

Hvorfor desværre - mine på VFS'en er da også de originale, og her ved 50
kkm er der et stykke ned til de samme 4,00 mm. (Det skulle i det mindste
undre mig, om de var skiftet inden jeg overtog krikken ved 32 kkm).

Men du skal selvfølgelig prutte ham for et par nye, hvis de er på vej
ned mod de 4,00 mm. Du tager vel en mikrometerskrue med?

Iøvrigt hørte jeg ude i byen - Søborg torv tirsdag aften - at det skulle
være en flot cykel, den VefFeR. Håber ikke, ejeren ser det her - og at
kilden får provision

Fra : wheeler

Dato : 12-06-03 23:03

> [...]
> kkm er der et stykke ned til de samme 4,00 mm. (Det skulle i det mindste
> undre mig, om de var skiftet inden jeg overtog krikken ved 32 kkm).

Der er fuld servicebog - måke er der også skiftet skiver så? (den har jo
gået 54K (i øvrigt ingen fusk, jeg har talt med den forrige ejer, som havde
maskinen fra 92-2000, og som selv købte den af en ven)

> Men du skal selvfølgelig prutte ham for et par nye, hvis de er på vej
> ned mod de 4,00 mm. Du tager vel en mikrometerskrue med?
Jeg har pruttet ham 11K ned - et af argumenterne i telefonen var rent
faktisk den med skiver (udover de klassiske:udstødning, kædekit + bagdæk)

> Iøvrigt hørte jeg ude i byen - Søborg torv tirsdag aften - at det skulle
> være en flot cykel, den VefFeR. Håber ikke, ejeren ser det her - og at
> kilden får provision

He he det er en vens kollega, og han gider ikke have flere potentielle køber
på besøg foreløbig!....men ja, jeg glæder mig som et lille barn til at se
maskinen, men billederne synes flotte..

Fra : Thomas Makro

Dato : 13-06-03 07:40

On Thu, 12 Jun 2003 23:13:13 +0200, "Morten Lange"
<morten.lange@postman.dk> wrote:

>Beklager Thomas, men efter min opfattelse er din Haynes manual ikke så
>genial, da oplysningen ikke er rigtig. Smid den ud og køb den originale fra
>Honda.
Det er helt udelukke at jeg skulle smide Haynes'en ud!!! Jeg købte
først Hondas værkstedsbog, men den var så upædagogisk og mangelfuld,
at jeg efterfølgende købte Haynes'en. Jeg fortryder kun at have købt
den originale Honda. Ud over at være bedre skrevet, har Haynes'en
flere små snedige tips med. Så det bliver vi to nok aldrig enige om.

>Haynes gør som altid: Laver en bog når der kommer en ny mc og opdaterer ikke
>ret meget andet end forsidebilledet ved hvert modelskifte.
Jeg synes nu at der er gjort meget for at angive at sådan gør man på
G-K modeller, og sådan gør man på L modeller, og sådan gør man på...
Så det er jeg heller ikke enig med dig i.

>De 3,5 mm for forskiven gælder for de 276 mm skiver der sidder på en 86-87
>model. 88-89 modellen har 296 mm skiver med minimums mål på 4,0 mm.
>
>Det er forøvrigt stemplet i skiverne.
Se _nu_ er jeg enig med dig Altså, når man skal checke skivemål,
skal man se hvad der er stempet i skiverne. Og først hvis dette ikke
er muligt, skal man se i manualos.
Men her siger Hondabogen det samme Haynes, 3.5 og 4.0 som
servicelimit.

Fra : lange

Dato : 13-06-03 10:16

> [...]
> er muligt, skal man se i manualos.
> Men her siger Hondabogen det samme Haynes, 3.5 og 4.0 som

Den bog du har, er det tillæget til 88-89 modellen?

Lange

Fra : Thomas Makro

Dato : 18-06-03 21:20

On Fri, 13 Jun 2003 11:16:26 +0200, "lange" <morten.lange@postman.dk>
wrote:

>Den bog du har, er det tillæget til 88-89 modellen?
Nej, den har intet sådant tillæg. Den ser faktisk ud til kun at dække
86-modellen. Som du kan læse mellem linierne, har jeg kun brugt den
bog meget lidt.

Den er, åbenbart ligesom Haynes'en, heller ikke komplet i sine data,
f.eks. står der om ventilspillerum:
Intake: 0.13 +- mm (0.005 in)
Og så er det jeg spørger: Hvad er tolerencen? Hvis den er 0, burde det
jo stå der.