Kapitalforklaring
Fra : TC

Dato : 12-06-03 15:39

Hej...

Et lille spørgsmål.....hvor lang tid skal man regne med at en revisor skal
bruge til at lave en kapitalforklaring...her et lille enkeltmandsfirma som
bierhverv...revisoren laver også regnskab og selvangivelse, så han har jo
alle mine "tal"....

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-06-03 16:09

TC wrote:

> [...]
> bierhverv...revisoren laver også regnskab og selvangivelse, så han har jo

Tja, hvad har du gang i ?
Lidt aktiehandel, nogle kontraktkøb, billån ved frilancelånefirma,
ombygget bolig, omlagt privatlån, biludgifter til fordeling osv.

Men det er vel med et skud fra hoften ca 2 - 4.000 kr,
ellers er det includeret, som når vi giver tilbud og sender regninger.

Men hvorfor er det lige blevet et spørgsmål, det må indgå i enhver
revisor's normale opgaver ved regnskabet.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : TC

Dato : 12-06-03 16:19

Har et lille rengøringsfirma...mener du 2-4000 kun for at lave
kapitalforklaring? hvorfor jeg stiller det spørgsmål, revisoren regner med
at skulle bruge 3 timer på kapitalforklaring alene, så kommer 12 timer til
regnskab...syntes bare det lyder meget!?

Venlig hilsen TC.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-06-03 16:30

TC wrote:

> [...]
> at skulle bruge 3 timer på kapitalforklaring alene, så kommer 12 timer til
> regnskab...syntes bare det lyder meget!?

Hm, så TC er lig Jimmy, eller hva ?

Svar på spørgsmålene, ellers får du intet svar..

Fra : TC

Dato : 12-06-03 16:52

Hej...
syntes jeg har svaret på spørgsmålene, det med Tc lig jimmy, kan jeg ikke
svare på, da jeg ikke ved hvad du mener....

Venligst TC.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-06-03 17:04

TC wrote:
> syntes jeg har svaret på spørgsmålene, det med Tc lig jimmy, kan jeg ikke
> svare på, da jeg ikke ved hvad du mener....

Sorry, gik lidt (for) hurtigt gennem min opdatering.

Fra : TC

Dato : 12-06-03 18:55

Jamen nogle gange kan det jo godt gå lidt for hurtigt

og for lige at vende tilbage til mit svar....

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-06-03 19:24

TC wrote:

> [...]
> at skulle bruge 3 timer på kapitalforklaring alene, så kommer 12 timer til
> regnskab...syntes bare det lyder meget!?

Det er ganske umuligt at svare konkret på, afhænger af jeres private
aktiviteter,
ex, vi har møj bøvl med aktieinvestorernes tabsopgørelser,
de skal opgøres for at fremføres, men de vil ikke betale det ekstra
for at dokumentere dem.

Men du kan gamble, så du ikke laver den, så sker der først noget, hvis
skatterne vil se den, eller du får gevindst ?

Men 15 timer * x kr = ?, 7 - 12.000 kr ?

Vi starter firmaer med fast pris, men derefter en opgørelse af
hvad det koster,
og hvordan man kan reducere det, hvis vort skøn ikke havde alle
oplysninger.

Fra : TC

Dato : 12-06-03 19:46

ok...tak for svaret