Western film musik
Fra : Martin Seebach

Dato : 12-06-03 15:28

Hej,

Til en tema-fest skal jeg bruge ca tyve minutter blandet
western-film-musik (altså ikke musikstilen western).. Indtil videre har
jeg fat i Ennio Morricone. Temaet fra The Good, the bad etc er helt
perfekt..!

Nogen ideer? Jo mere kliche, jo bedre!

- Martin

Fra : Morten Steen

Dato : 12-06-03 15:44

> Nogen ideer? Jo mere kliche, jo bedre!

SKAL det være instumentalt?
Ellers er Tex Ritter klassikeren "Do Not Forsake Me..." fra High Noon også
rimelig legendarisk.

Og så er Morricones musik fra "Once Upon A Time In The West" bestemt værd at
lytte til.

Morten

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 12-06-03 18:14

"Martin Seebach" <usenet@g-bach.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> western-film-musik (altså ikke musikstilen western).. Indtil videre har
> jeg fat i Ennio Morricone. Temaet fra The Good, the bad etc er helt

Jeg kan også varmt anbefale musikken fra "My name is Nobody", især temaet
med "The Wild Bunch"... Selve film-temaet er noget mere fredfyldt, og egner
sig nok ikke som festmusik...

- Daniel

Fra : Lars Bernau

Dato : 13-06-03 21:52

In article <3ee88de5$0$13182$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, usenet@g-
bach.dk says...
> [...]
> western-film-musik (altså ikke musikstilen western).. Indtil videre har
> jeg fat i Ennio Morricone. Temaet fra The Good, the bad etc er helt

Frankie Laine - Rawhide må da også kunne bruges.

Ellers prøv at se om ikke du kan finde CD'en " The Music Of Ennio
Morricone"... der er musik fra en masse spaghetti westerns.

/Lars