Spørgsmål om Suzuki SV650 S
Fra : Nels Wolf

Dato : 29-03-01 19:42

Jeg har et par spørgsmål angående Suzuki SV650S, som jeg håber nogen i
nyhedsgruppen kan svare på.
1: Er der nogen forskel på en SV650S fra årgang 1999 og så modellen fra i
år 2001 - altså,er der sket nogen forbedringer? Der er jo sket en del
ændringer på andre Suzuki modeller såsom Banditten i dette tidsrum, men jeg
kan umiddelbart ikke se nogle steder at SV'eren er ændret udover eventuelt
et ligegyldigt klistermærke på kåben.
2. Er der nogen der har kendskab til muligheden af at flytte fodhvilere
incl. gearskifte/bremse nedad eller bagud -eller måske et bedre alternativ
at rykke "solo"sadlens bagkant nogle centimeter bagud - således at jeg kan
få mine lange stænger ned /ind i de ret markante udskæringer i tanken ? Som
der er nu, så ligger mine knæ udenpå "forkanten" i udskæringen i tanken i
stedet for inde i udskæringen når jeg sidder lige midt på sadlen og har
rykket bagen så langt bagud på sadelen som muligt. Det giver i længden en
lidt anstrengende kørestilling således at skulle skræve over den gravide
tank, og at køre med fødder på passager-fodhvilerne giver lidt for mange
mindelser om de yngre dages "flyver-stilling"
Og bemærk, jeg ER klar over at beslagene til fodhvilerne på modellen uden
kåbe er lavere, men dette er ikke nok - jeg har prøvesiddet en sådan model .
Det bedste var som sagt nok hvis bagkanten af den solo-agtige saddel kunne
rykkes et par centimeter eller fem bagud.-og jeg har overhovedet ingen
problemer med at nå styret

Venligst:
Nels Wolf

hum- med det vejr skulle man måske købe en snescooter i stedet for...

Fra : Steen Schmidt

Dato : 04-04-01 18:41

> 1: Er der nogen forskel på en SV650S fra årgang 1999 og så modellen fra i
> år 2001

- I nogle lande er der kommet gummi på fodhvilerne - det har der vist altid
været i Danmark?
- Klistermærket er ændret
- Andre farver og mørke hjul istedet for lyse.
- Der er vist ændret lidt på oliepumpen i motoren. Der var et recall på
nogle 2000 modeller for at ændre noget mere på den, men jeg ved ikke om det
er fikset til 2001.

> 2. Er der nogen der har kendskab til muligheden af at flytte fodhvilere
> incl. gearskifte/bremse nedad eller bagud -eller måske et bedre alternativ
> at rykke "solo"sadlens bagkant nogle centimeter bagud

Det er der garanteret. Der er en million ombygningsmuligheder. Se evt.
http://www.sv650.org/ , http://svrider.com/ og http://vclub.dk/

Mvh
Steen

Fra : Adam Christensen

Dato : 05-04-01 15:00

"Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message

> - Andre farver og mørke hjul istedet for lyse.

2000 modellen har mørke hjul, men har 2001 modellen ikke fået lyse hjul lige
som 1999'eren?

2001'erens motor har desuden fået en fed koksgrå farve i stedet for den
sorte på 1999/2000.

--
Adam
SV650S (årgang '00)

Fra : Nels Wolf

Dato : 05-04-01 19:25

"Nels Wolf" <NelsOleWolf@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> incl. gearskifte/bremse nedad eller bagud -eller måske et bedre alternativ
> at rykke "solo"sadlens bagkant nogle centimeter bagud -

Tak for de mange svar sendt direkte og også svarene her i gruppen. Der er
altså tilsyneladende ikke sket nogle konstruktionsmæssige ændringer (udover
muligvis en ændring omkring oliepumpen) som skulle betyde noget ved køb
eller salg af en 1999 model kontra en 2001 model.
Også tak for link til diverse hjemmesider om ombygninger og tilbehør.

Nels Wolf

Fra : Carsten JvT

Dato : 06-04-01 13:53

En smule Off-Topic, beklager.

Jeg har lige fået min PC op og køre igen. Efter at have logget på D.F.M. ser
jeg denne tråd, som interessere mig. Desvære kan jeg kun se to indlæg. Er
der en måde hvorpå jeg kan få resten af de indlæg der hører til denne tråd??

Med venstre arms hilsen
Carsten JvT

Fra : Armand

Dato : 07-04-01 00:35

Carsten JvT <daun12@fitfsv.dk> skrev i en

> [...]
Er
> der en måde hvorpå jeg kan få resten af de indlæg der hører til denne

Forudsat at det er OE at du har som browser:
Klik på 'funktioner' og vælg: " hent de næste (x antal-) hundrede
brevhoveder"

"De næste" betyder på Billyboys sprog: "De tidligere" !!
Og på denne måde kan du gå stille og roligt tilbage i stakken á x antal
hundrede af gangen!!

--
Armand.