Andet multimedie
bentjuul 3670
QHX-fil
Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-06-03 11:48

Jeg har en QHX fil, lavet Mac / Quark - er der nogen måder hvorpå jeg
kan konvertere den til Windows Adobe InDesign?

kan Ikke lige finde info om det på adobe.com.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Kim Thranborg

Dato : 12-06-03 12:11

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:bgmgevsg2rp948tienrlm9heumdkvrjbud@4ax.com...
> Jeg har en QHX fil, lavet Mac / Quark - er der nogen måder hvorpå jeg
> kan konvertere den til Windows Adobe InDesign?

Pak den ud med StuffIt Expander først.
www.aladdinsys.com

Mvh. Kim

Fra : Studio Smalbro

Dato : 12-06-03 14:47

InDesign kan åbne den direkte hvis ellers det erQuark 4. Det er dog muligt
du er nødt til at have den åbnet i Win Quark først
Kh
Bjørn

Fra : Madsen

Dato : 12-06-03 14:53

Karsten Jensen skrev:

> Jeg har en QHX fil, lavet Mac / Quark - er der nogen måder hvorpå jeg
> kan konvertere den til Windows Adobe InDesign?

Jeg troede egentlig at Quark-dokumenter hed *.qxd på PC-platformen.
Det er i hvert tilfælde det de har heddet de gange hvor jeg har
modtaget Quark-dokumenter og de har hver gang kunnet åbnes i InDesign.

InDesign understøtter dog ikke alle Quarks funktioner, men mange af
dem. <http://www.adobe.com/support/techdocs/1cd7a.htm>.

Madsen.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 12-06-03 15:46

In article <bgmgevsg2rp948tienrlm9heumdkvrjbud@4ax.com>, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

> Jeg har en QHX fil, lavet Mac / Quark - er der nogen måder hvorpå jeg
> kan konvertere den til Windows Adobe InDesign?

Jeg tror du skulle have skrevet hqx - det er en pakket fil som kan
åbnes med Stuffit Expander - gratis hos www.aladdinsys.com

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-06-03 09:43

On Thu, 12 Jun 2003 16:46:01 +0200, Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk>
wrote:

>Jeg tror du skulle have skrevet hqx - det er en pakket fil som kan
>åbnes med Stuffit Expander - gratis hos www.aladdinsys.com

Ja, ok - min fejl..... Nu har jeg fået pakket filerne ud, men og
har fået nogle filer der hedder RSRC til efternavn. Det må være
mac-filer - men jeg kan heller ikke få dem åbnet i InDesign - er der
nogen måder at få dem åbnet i et windows-program (adobe)?

Fra : B. Smalbro

Dato : 16-06-03 10:49

Hej Karsten
RSRC-filerne er der ingenting i. Det er Mac-ressourcefork-filer. De fylder
heller ingenting. De øvrige filer omdøber du til *.qxd, hvis de ikke
allerede har den korrekte endelse.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-06-03 13:22

On Mon, 16 Jun 2003 11:49:11 +0200, "B. Smalbro" <studio@smalbro.dk>
wrote:

>Hej Karsten
>RSRC-filerne er der ingenting i. Det er Mac-ressourcefork-filer. De fylder
>heller ingenting. De øvrige filer omdøber du til *.qxd, hvis de ikke
>allerede har den korrekte endelse.

Du har ret - de fylder ikke meget - få hundrede KB - men jeg kan godt
åbne dem og se indholdet. Dog kan jeg se der er problemer med nogle
baggrundsfarver. Men tusinde tak for hjælpen.....