Weeii.. endlig ny musikchef for DR/P3 :)
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-03 11:35

Også enda Alex Nyborg Madsen (IMO var maskinen med ham det bedste
radio i main-time der har været)

Fra : Martin Christensen

Dato : 12-06-03 17:44

peet_dk <na> wrote:

> Også enda Alex Nyborg Madsen (IMO var maskinen med ham det bedste
> radio i main-time der har været)

Not! Det er en skændsel. Jeg kan sagtens regne ud, hvad der nu sker på P3.

/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-06-03 17:45

Martin Christensen wrote:
> [...]

Hurraaaaa!!

> Not! Det er en skændsel. Jeg kan sagtens regne ud, hvad der nu sker på P3.

Hvad sker der? De spiller mindre lortemusik?

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 12-06-03 17:58

David Rasmussen wrote:

> Hurraaaaa!!

> Hvad sker der? De spiller mindre lortemusik?
>
> /David
Det bliver i al fald meget ensidigt. Rock 24*7*365. Jeg er temmelig sikker
på, at "festudvalget" og "Det store mix" har sidste sendedag i den kommende
weekend.

/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-06-03 18:27

Martin Christensen wrote:

> Det bliver i al fald meget ensidigt. Rock 24*7*365. Jeg er temmelig sikker
> på, at "festudvalget" og "Det store mix" har sidste sendedag i den kommende
> weekend.

Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart!!

Du mener ikke det er ensidigt nu??

Du har vist ikke hørt Alex om søndagen nogensinde? Han er den mest
alsidige mand i radioen. Mere alsidig end jeg bryder mig om. Han spiller
folkemusik, dansktop, viser, rock, pop, tekno, punk, alt.

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 12-06-03 18:44

David Rasmussen wrote:

> [...]
> alsidige mand i radioen. Mere alsidig end jeg bryder mig om. Han spiller
> folkemusik, dansktop, viser, rock, pop, tekno, punk, alt.

Jeg har ikke hørt DR siden engang i "Maskinen", hvor Alex, efter et nr. med
jeg mener, at det var Cut'N'Move, udtalte, at man måtte være mindre
begavet, hvis man kunne lide denne slags musik. Siden har jeg stort set
aldrig hørt DR. Ikke før de startede med "Festudvalget" og "Det store Mix".
Og hans mening om elektronisk musik. techno/trance og dance, har næppe
ændret sig siden???

/Martin

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 12-06-03 21:06

> [...]
Mix".
> Og hans mening om elektronisk musik. techno/trance og dance, har næppe

Og han udtalte endvidere i "Maskinen", at han havde det meget vanskeligt med
alt det nye danske rap, når det nu skulle til at være på dansk... Så bliver
han da rigtig muggen, når han kommer på arbejde den første dag

/Ulrik

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-06-03 22:01

Martin Christensen wrote:

> [...]
> jeg mener, at det var Cut'N'Move, udtalte, at man måtte være mindre
> begavet, hvis man kunne lide denne slags musik. Siden har jeg stort set

Så du er både vred og dogmatisk?

> Ikke før de startede med "Festudvalget" og "Det store Mix".
> Og hans mening om elektronisk musik. techno/trance og dance, har næppe
> ændret sig siden???

Det kan du kun finde ud af ved at basere din holdning på opdateret
emperi istedet for fordomme.

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 13-06-03 10:45

David Rasmussen wrote:

> Så du er både vred og dogmatisk?

> Det kan du kun finde ud af ved at basere din holdning på opdateret
> emperi istedet for fordomme.
>
> /David

Selvfølgelig er jeg vred. Jeg betegner ikke mig selv som mindre begavet
eller underudviklet (har en datamatiker i den bedre ende!), blot fordi jeg
er en technotrold. Jeg render ikke rundt og taler nedsættende om andre,
blot fordi, de kan lide at høre nogen stå og hive en kat i halen, skrige
højlydt, for derefter at kalde det rock"musik". Jeg har blot min meget
bange anelser for, hvad der kommer til at ske på P3, når man sætter en
rock/heavy fanatiker til at adminstrere musikken..... (Vi lader billedet
stå et øjeblik). Især når han taler nedsættende om andre, der har en anden
musiksmag end ham (skal vi lige lade billedet stå igen).

Jeg har siden lært at klare mig med lokalradio. Især Uptown og den nu
lukkede Upstairs100. Efter jeg er flyttet til byen, skifter min tuner
mellem Kiss FM og Radio Falcon.

/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 10:58

Martin Christensen wrote:

> Selvfølgelig er jeg vred. Jeg betegner ikke mig selv som mindre begavet
> eller underudviklet (har en datamatiker i den bedre ende!),

Hurra!

> [...]
> blot fordi, de kan lide at høre nogen stå og hive en kat i halen, skrige
> højlydt, for derefter at kalde det rock"musik".

Er der nogen der gør det?

> Jeg har blot min meget
> bange anelser for, hvad der kommer til at ske på P3, når man sætter en
> rock/heavy fanatiker til at adminstrere musikken.....

Gør man det?

> (Vi lader billedet
> stå et øjeblik). Især når han taler nedsættende om andre, der har en anden
> musiksmag end ham (skal vi lige lade billedet stå igen).

Som f.eks.

?

> Jeg har siden lært at klare mig med lokalradio. Især Uptown og den nu
> lukkede Upstairs100. Efter jeg er flyttet til byen, skifter min tuner
> mellem Kiss FM og Radio Falcon.

*shudder*

Og disse stationer mener du ikke er ensidige?

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 13-06-03 16:49

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

>Hurra!

>Er der nogen der gør det?

>Gør man det?
Det skal åbenbart skæres ud i pap. Læs selv beskrivelsen af Alex
på P4's side
http://www.dr.dk/p4/p4aften/index.asp?hvem

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 17:06

Martin Christensen wrote:

> Det skal åbenbart skæres ud i pap. Læs selv beskrivelsen af Alex
> på P4's side
> http://www.dr.dk/p4/p4aften/index.asp?hvem

Kom igen når du istedet for at henvise til en eller anden ufuldstændig
og ukorrekt beskrivelse af manden, har hørt hvad han rent faktisk
spiller i sit program søndag formiddag.

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-06-03 21:28

David Rasmussen wrote:

> Kom igen når du istedet for at henvise til en eller anden ufuldstændig
> og ukorrekt beskrivelse af manden, har hørt hvad han rent faktisk
> spiller i sit program søndag formiddag.

Er en beskrivelse fra DR selv ikke lidt mere fuldstændig og korrekt?

/Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 21:44

Peter Juhl wrote:

> Er en beskrivelse fra DR selv ikke lidt mere fuldstændig og korrekt?

Åbenbart ikke. Og hvorfor skulle den være det?

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-06-03 21:49

David Rasmussen wrote:

> Åbenbart ikke. Og hvorfor skulle den være det?

Fordi man kunne antage at DR kunne omtale deres egen musikchef
eller medarbejdere korrekt - dog tvivler jeg på at Alex Nyborg Madsen
kommer til at få det helt store inflydelse på udvalget ... heldigvis, for
magen til ensporet og selviscenesættende nar skal man lede længe
efter.

/Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 22:04

Peter Juhl wrote:

> [...]
> kommer til at få det helt store inflydelse på udvalget ... heldigvis, for
> magen til ensporet og selviscenesættende nar skal man lede længe

Here we go again...

Det ved du? Hvor ved du det fra? Fortæl endelig?

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-06-03 22:09

David Rasmussen wrote:

> Here we go again...
>
> Det ved du?

Nej, det synes jeg.

> Hvor ved du det fra?

Jeg har hørt nok af mandens programmer, interviews etc. og skam
også det program du bliver ved med at påstå skulle være bredt og
indeholde mange typer musik.

> Fortæl endelig?

Er Alex din far? eller er der en anden grund til at du forsvarer ham
så aggressivt?

/Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 22:27

Peter Juhl wrote:

> Nej, det synes jeg.

OK.

> Jeg har hørt nok af mandens programmer, interviews etc. og skam
> også det program du bliver ved med at påstå skulle være bredt og
> indeholde mange typer musik.

Det synes du ikke at det gør? Nævn mig et program der er mere alsidigt i
dansk radio.
Det er ikke fordi jeg lytter specielt meget til det program selv, eller
nødvendigvis påstår at det er godt. Jeg bemærker bare at det er alsidigt.

> Er Alex din far? eller er der en anden grund til at du forsvarer ham
> så aggressivt?

Ja, Alex er min far...

Er der en grund til at "I" angriber ham så aggresivt? Jeg prøver ikke at
forsvare ham, jeg prøver at skabe ligevægt til jeres rabiate påstande.
Jeg har ikke noget specielt forhold til ANM, jeg er lidt ligeglad med
ham som person. Men jeg er uenig i al den usaglige, uunderbyggede og
aggresive kritik der kommer her. Det er ikke fordi jeg nødvendigvis tror
at han bliver verdens bedste musikchef, men det glæder mig at der kommer
en ny fordi P3 er så elendigt som det er. Fordi jeg har lagt mærke til
at han er alsidig (nævn en i dansk radio der er mere alsidig?), så kan
det kun blive bedre end det er nu, tror jeg.

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-06-03 22:56

David Rasmussen wrote:

> [...]
> i dansk radio. Det er ikke fordi jeg lytter specielt meget til det
> program selv, eller nødvendigvis påstår at det er godt. Jeg bemærker

Ja, men man kan være alsidig på mange måder - omtalte program fremstår
som ultrarodet mere end alsidigt og det bliver irreterende at lytte til
meget hurtigt.

Der var engang hvor man godt kunne tillade sig at være alsidig inden for
en genre - P3 havde engang nogle seje aften magasiner, som blev lavet af
værter, som tydeligvis vidste hvad de talte om, herefter var der en
begyndende tendens til at lave hele sendefladen mere ensformig og
dengang dukkede Alex Nyborg Madsen så op og var i mine øjne den mest
irretende vært af dem alle sammen - mest fordi i starten skulle høre på
det, som (IMHO) faktisk er hans meget dårlige musiksmag i starten, da
værterne havde lidt medbestemmelse og senere på han ulidelige
kommentarer til de ting han var blevet pålagt at spille - at han senere
skulle blævre rundt over hele sendefladen med stupide talkshows og "se
nu skal jeg være slank" programmer og hvad ved jeg var vel bare en
naturlig evolution af galskaben.

> Ja, Alex er min far...
>
> Er der en grund til at "I" angriber ham så aggresivt? Jeg prøver ikke
> at forsvare ham, jeg prøver at skabe ligevægt til jeres rabiate
> påstande.

Vel er de rabiate - men vi taler om en mand, som i den grad har siddet
og svinet en masse musik til gennem tiderne - nu er han så musikchef for
en kanal, som faktisk primær spiller den type musik han har brugt så
meget energi på at rakke ned ... måske har han ændret sig, måske ikke,
det får vi se - men jeg tror personligt ikke på ham.

> Jeg har ikke noget specielt forhold til ANM, jeg er lidt ligeglad med
> ham som person. Men jeg er uenig i al den usaglige, uunderbyggede og
> aggresive kritik der kommer her.

Hvorledes er den usaglig og uunderbygget?

Ganske vidst kan de fleste ikke levere 1000 båndoptagelser hvor Alex
sidder og bræger om hvor "følelsesløst" og "tungnem" musikken er, men
der er altså adskillige eksempler på netop denne type udfald mod sange.

> Det er ikke fordi jeg nødvendigvis tror at han bliver verdens bedste
> musikchef,

Nej, men det tror han vidst heller ikke selv.

> men det glæder mig at der kommer en ny fordi P3 er så elendigt som
> det er.

Jeg synes på ingen måde at P3 er elendig i samme grad som f.eks. The
Voice (det kan være deres evindelige strøm af DJ's som åbenbart bliver
belært om at det er bedre at skrige i radioen istedet for at tale
tydeligt) - der bliver spillet mere "kvalitets musik" (IMHO - igen) på
P3 og der er til tider plads til anderledes musik ... men, nej - det er
på ingen måde som "i de gode gamle dage".

> Fordi jeg har lagt mærke til at han er alsidig (nævn en i dansk radio
> der er mere alsidig?), så kan det kun blive bedre end det er nu, tror
> jeg.

Jan Laursen, som desværre forsvandt sammen med Rockland, herrerne bag
D'Storemix viser også stor alsidighed inden for deres genre og så kan
jeg faktisk godt lide Kenneth (so shoot me).

Jeg mener ikke at det, som Alex Nyborg Madsen gør nu, er imponerende
i sig selv at spille en masse forskellige genre - det gør tværtimod
udsendelsen rodet og tilfældig.

/Peter

Fra : Martin Christensen

Dato : 13-06-03 23:27

Peter Juhl <peter@post.tele.dk> skrev:

> [...]
>D'Storemix viser også stor
>alsidighed inden for deres genre og så kan
>jeg faktisk godt lide Kenneth (so shoot me).

Lige præcis min pointe. Manden er ulven der skal vogte får!

/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-06-03 11:14

Martin Christensen wrote:

> Lige præcis min pointe. Manden er ulven der skal vogte får!

Hvor fremgik den pointe? Og hvorfor er han det?

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 14-06-03 12:26

Peter Juhl wrote:
> [...]
meget energi på at rakke ned ... måske har han ændret sig, måske ikke,
det får vi se - men jeg tror personligt ikke på ham.

Hvorfor han er ulven? Jeg tror ikke på, at en person, der gennem tiderne
offentligt har lagt en specifik musikgenre for had, kan se på den
objektivt, og sørge for alsidighed. Måske er han god til alsidighed indefor
rock-verdenen, men han er ikke mere alsidig end Kiss FM. Hvad ville du sige
til, at man havde ansat musikchefen fra Kiss FM til at varetage P3?

> /David
/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-06-03 11:09

Peter Juhl wrote:

> Ja, men man kan være alsidig på mange måder - omtalte program fremstår
> som ultrarodet mere end alsidigt og det bliver irreterende at lytte til
> meget hurtigt.

Det er vist et smagsspørgsmål.

> Der var engang hvor man godt kunne tillade sig at være alsidig inden for
> en genre

Det kan man stadig.

> [...]
> skulle blævre rundt over hele sendefladen med stupide talkshows og "se
> nu skal jeg være slank" programmer og hvad ved jeg var vel bare en

Så du har fra starten haft et ladet forhold til ham. Og det forsætter du
så med. Jeg er ligeglad med ham, og jeg vil vente og se hvad han gør. De
ting han har lavet indtil videre har været udmærkede, uden at jeg af den
grund er fan.

> [...]
> meget energi på at rakke ned ... måske har han ændret sig, måske ikke,
> det får vi se - men jeg tror personligt ikke på ham.

Nej det kan jeg forstå.

> Hvorledes er den usaglig og uunderbygget?

Der bliver hele tiden henvist til at han kun spiller rock og at P3 nok
bliver en ren rock-kanal nu. Begge dele er helt ude i hampen.

> Ganske vidst kan de fleste ikke levere 1000 båndoptagelser hvor Alex
> sidder og bræger om hvor "følelsesløst" og "tungnem" musikken er, men
> der er altså adskillige eksempler på netop denne type udfald mod sange.

Og? Jeg har ikke noget imod at han kan lide visse musiktyper bedre end
andre og at han giver udtryk for det. Alle andre har jo også deres
præferencer som påvirker deres laden og gøren, uden at de måske råber op
om det. Men derfor er det ikke mere sandt. Ligemeget hvem man satte i
den stol hos P3, så ville vedkommende have præferencer, og de ville
skinne igennem. Spørgsmålet er hvor meget. Det er der ingen af os der
ved, endnu, med ANM. Og som sagt er han en af de mere alsidige personer
jeg kan komme i tanke om. Du er velkommen til at nævne andre.

> Nej, men det tror han vidst heller ikke selv.

OK?

> [...]
> P3 og der er til tider plads til anderledes musik ... men, nej - det er
> på ingen måde som "i de gode gamle dage".

Jeg synes ca. det er lige elendigt.

> Jan Laursen, som desværre forsvandt sammen med Rockland, herrerne bag
> D'Storemix viser også stor alsidighed inden for deres genre og så kan
> jeg faktisk godt lide Kenneth (so shoot me).

Ja, inden for deres genre. Jeg snakker om alsidighed på tværs af genrer.

> Jeg mener ikke at det, som Alex Nyborg Madsen gør nu, er imponerende
> i sig selv at spille en masse forskellige genre - det gør tværtimod
> udsendelsen rodet og tilfældig.

Det er nok smag og behag.

/David

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 17-06-03 17:08

::Alex Nyborg Madsen satte første gang sine ben i DR i 1984 - dengang med den
::hårde rock som speciale. Mange husker ham nok fra Maskinen på P3, hvor han
::blandt andet havde besøg af selveste Kronprinsen i 1995. Siden har han
::arbejdet med mange typer af programmer og har også været tv-vært i et par
::omgange. Alex har allerede sat sig præg på P4-aften som en af de faste værter
::i forsøgsperioden og kommer især til at tage sig af mandag aften på P4.

Hvor er det du læser denne ensidighed?

--
P3 - slukket radio

Fra : Martin Christensen

Dato : 13-06-03 17:04

>*shudder*
>
>Og disse stationer mener du ikke er ensidige?

Uptown sender vidst stort set den samme playliste som P3, The
Voice, ANR og alle de andre stationer. Næppe ensidigt. Ej heller
Upstairs100 der spillede det bedste fra tre årtier, men den er jo
blevet en Skyradio nu *Gaab*

Kiss FM sender 100% dance, rap & R'n'b hvilket indenfor sin
målgruppe er særdeles bredsprektret, men hvis man leder efter rock
på playlisten, går man forgæves :)

Radio Falcon er en niche radio, der sender kommenterede nyheder om
morgenen, og tirs-, ons- og torsdag aften sender man så fem timer
med elektronisk musik med nogen af Kbh's bedste dj's fra
diskoteksscenen. Bl.a. har Michael Parsberg været dj tirsdag
aften. Netop Radio Falcon er ensidig, da man udelukkende sender
techno/trance og ikke andet. Hvad de øvrige stationer på 92.9
sender, står for deres regning. Radio Falcon minder lidt om den
lukkede Rocknet på 102.9, der udelukkende sendte rock/heavy, men
den lukkede for ca. to år siden (for lille grundlag??).

>/David

/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 17:14

Martin Christensen wrote:

> Uptown sender vidst stort set den samme playliste som P3, The
> Voice, ANR og alle de andre stationer. Næppe ensidigt.

LOL!!!

> Kiss FM sender 100% dance, rap & R'n'b hvilket indenfor sin
> målgruppe er særdeles bredsprektret, men hvis man leder efter rock
> på playlisten, går man forgæves :)

Men ikke særligt bredspektret i en lidt større sammenhæng. Hvis du vil
have niche-radio, fint. Men hvorfor skal P3 så laves om til lige præcis
din niche? Jeg ville gerne have at vi havde en radio station med public
service forpligtelser der sendte en masse forskellige genrer og en masse
ny musik. Men den findes ikke.

> [...]
> lukkede Rocknet på 102.9, der udelukkende sendte rock/heavy, men
> den lukkede for ca. to år siden (for lille grundlag??).

En ensidig station, som jeg sagde (men by design).

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 13-06-03 17:30

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

>LOL!!!
Øøhh. Nå. Kan du høre Uptown?

>Men ikke særligt bredspektret i en
> [...]
Hvorfor har du ondt i den bagerste over, at der findes to
stationer i hovedstadsområdet, der har skrottet rocken????
Og P3 bliver næppe mere bredspektret nu. Mere tværtimod. Men det
er jeg faktisk også temmelig ligeglad med, da jeg fra på mandag
ikke længere vil tune ind på nogen af DR stationerne mere. I ren
og skær protest over valget af musikchef. Jeg kender rent faktisk
flere, der vælger at gøre det samme.

>En ensidig station, som jeg sagde
>(men by design).

Når DR ikke vil, må man jo selv gøre noget (husk det!). Det bliver
opfordringen fremover, når P3 bliver en 24 timers rock/heavy og
dødsmetal station.

>/David
/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 17:47

Martin Christensen wrote:

> Øøhh. Nå. Kan du høre Uptown?

Altså om min radio er istand til at modtage det, eller om jeg er i stand
til at høre det? Ja til 1, nej til 2.

> Hvorfor har du ondt i den bagerste over, at der findes to
> stationer i hovedstadsområdet, der har skrottet rocken????

Er jeg det? Hvor har jeg skrevet det henne? Hvorfor tror du at jeg kun
vil have spillet rock? Har du et traume omkring det eller sådan noget?
Du snakker meget om det.

> Og P3 bliver næppe mere bredspektret nu. Mere tværtimod. Men det

Hvorfor?

> [...]
> ikke længere vil tune ind på nogen af DR stationerne mere. I ren
> og skær protest over valget af musikchef. Jeg kender rent faktisk

Wow! Hvor lødigt! Hvad med at se og høre hvad manden laver af ændringer
_inden_ du beslutter dig? Det er jo ikke som om du ved hvad han står for
eller hvad han spiller normalt.

> Når DR ikke vil, må man jo selv gøre noget (husk det!). Det bliver
> opfordringen fremover, når P3 bliver en 24 timers rock/heavy og
> dødsmetal station.

LOL!!! Du er sjov :)

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 13-06-03 21:52

Hvad er det du mangler på P3?

>Er jeg det? Hvor har jeg skrevet det
>henne? Hvorfor tror du at jeg kun
>vil have spillet rock? Har du et
>traume omkring det eller sådan noget?
>Du snakker meget om det.

Du får det til at lyde som om, at jeg skal skamme mig over, at der
findes en station i Kbh, der satser på elektronisk musik, og jeg
skal skamme mig over, at jeg kan lide techno/trance og dance.
Tager jeg fejl? Jeg har det udemærket med rock. Min kæreste er
rock elsker, og vi får det fint matchet hjemme.

>Hvorfor?

*Suk*

>Wow! Hvor lødigt! Hvad med at se og
>høre hvad manden laver af ændringer
>_inden_ du beslutter dig? Det er jo
>ikke som om du ved hvad han står for
>eller hvad han spiller normalt.

Jeg har hørt rigeligt i "Maskinen".

>LOL!!! Du er sjov :)

Der gik mere end 10 år efter "Det Du'r" blev lukket,
til "Festudvalget" dukkede op. Synes du, det er sjovt? Jeg synes
det er dybt tragisk. Der blev hele den elektroniske scene lagt i
hænderne på lokalradioerne. Hvis det ikke havde været for
stationer som Radio Falcon og til dels også "The Voice", så tror
jeg ikke, at der i dag havde været en scene for elektronisk musik.
Ikke at de bærer æren alene, men al elektronisk musik blev med et
slag fjernet fra DR på det tidspunkt.

>/David

/Martin

QUIT

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 22:41

Martin Christensen wrote:

> Hvad er det du mangler på P3?

Al den gode musik, uanset genre, der kommer og som ikke nødvendigvis er
på hitlisterne fordi de 12-20 årige ikke køber det.

> Du får det til at lyde som om, at jeg skal skamme mig over, at der
> findes en station i Kbh, der satser på elektronisk musik, og jeg
> skal skamme mig over, at jeg kan lide techno/trance og dance.

Gør jeg? Er du paranoid?

> Tager jeg fejl?

Ja.

> Jeg har det udemærket med rock. Min kæreste er
> rock elsker, og vi får det fint matchet hjemme.

Godt for dig. Jeg er ligeglad med rock. Jeg hører alt muligt andet også.
Hvorfor tror du at jeg kun eller fortrinsvis hører rock? Prøv at læse
tråden og se hvordan du på et eller andet tidspunkt besluttede dig for
at jeg kunne lide rock, uden at jeg har nævnt det.

Det virker som om du tror at jeg er et rock-hovede der hader dig og ikke
accepterer dig fordi du hører elektronisk musik. Jeg hører selv også
elektronisk musik, blandt meget andet.

> *Suk*

Det kunne du ikke svare på eller hvad?

> Jeg har hørt rigeligt i "Maskinen".

Maskinen var et program hvor der fortrinsvist blev spillet rock/pop. Om
det var Alex' beslutning ved jeg ikke. Jeg ved at han spiller uendeligt
meget andet end rock i sit program om søndagen.

> Der gik mere end 10 år efter "Det Du'r" blev lukket,
> til "Festudvalget" dukkede op. Synes du, det er sjovt? Jeg synes

Ikke specielt. Men jeg synes at det er sjovt at du tror at P3 bliver en
rock/dødsmetal-kanal. Get real...

> [...]
> stationer som Radio Falcon og til dels også "The Voice", så tror
> jeg ikke, at der i dag havde været en scene for elektronisk musik.

En radiostation mener du? "Scenen" skal nok overleve uanset hvad
radiostationerne gør. Det er det der gælder for det meste musik lige nu.

> Ikke at de bærer æren alene, men al elektronisk musik blev med et
> slag fjernet fra DR på det tidspunkt.

Ja, det var en skam. De burde efter min mening have en mindre ensidig og
mere udfordrende programflade i dagtimerne mellem 6-18, og så kunne der
være gode niche-programmer på forskellige andre tidspunkter. Der kunne
"alle" genrer dækkes lidt dybere. Der mangler også en "populærmusikkens"
DR2 i radioen (populærmusikkens, fordi det allerede findes for klassisk
musik). Altså en kanal hvor man går lidt mere i dybden istedet for i
bredden. Med tema-lørdage om elektronisk musik eller country, eller
Mozarts Requiem, eller De Gyldne Løver eller tibetansk strubesang eller
irsk folkemusik eller 70'ernes progrock eller eller eller...

/David

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 14-06-03 00:15

David Rasmussen wrote:

> Al den gode musik, uanset genre, der kommer og som ikke nødvendigvis er
> på hitlisterne fordi de 12-20 årige ikke køber det.

Er det netop ikke den aldersgruppe der er en del af P3's målgruppe? De 12 -
35 årige? Det minder lidt om klagesangen fra TV2, Lars H.U.G m.fl. dengang
deres musik blev flyttet over på P4.

> [...]
>
> Det virker som om du tror at jeg er et rock-hovede der hader dig og ikke
> accepterer dig fordi du hører elektronisk musik. Jeg hører selv også

Er vi glade for genudsendelser? Jeg prøver igen. En person der har et stort
had for en specifik musikgenre, er pludselig blevet chef for en kanal, der
spiller det meste af det musik han hader. Og han har jo siddet på selv
samme kanal, gang efter gang i "Maskinen" og udtalt sig nedsættende om
denne musikgenre samt den del af befolkningen der godt kan lide den.

> Maskinen var et program hvor der fortrinsvist blev spillet rock/pop. Om
> det var Alex' beslutning ved jeg ikke. Jeg ved at han spiller uendeligt
> meget andet end rock i sit program om søndagen.

Det var ikke meget pop, jeg hørt i "Maskinen". Og han er jo nødt til at
spille meget alsidig musik om søndagen. Det er P4 Ellers ville
programmet jo lide samme skæbne som "Zeppelin".

> [...]
> Mozarts Requiem, eller De Gyldne Løver eller tibetansk strubesang eller
> irsk folkemusik eller 70'ernes progrock eller eller eller...

Mozart hører til på P2/Musik, De gyldne løver, og det andet du nævner, hører
til på P4. Er det meget svært at skifte frekvens? Så vidt jeg ved, så kører
P4 nogen musiktemaer hver aften.

> /David
>
> /David
/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-06-03 11:28

Martin Christensen wrote:

> Er det netop ikke den aldersgruppe der er en del af P3's målgruppe? De 12 -
> 35 årige? Det minder lidt om klagesangen fra TV2, Lars H.U.G m.fl. dengang
> deres musik blev flyttet over på P4.

Jeg ved ikke hvem P3's målgruppe er, aldersmæssigt. Men jeg ved at
samtlige af mine venner (aldersmæssigt ca. fra 24-32), synes at P3
sutter og at der slet ikke spilles noget på P3 for dem. Det er jo ikke
_alle_ mennesker der kun hører hitliste-musik.

> Er vi glade for genudsendelser? Jeg prøver igen. En person der har et stort
> had for en specifik musikgenre, er pludselig blevet chef for en kanal, der
> spiller det meste af det musik han hader.

Jamen han skal jo netop ændre på musikprofilen. Desuden kan du ikke vise
mig nogen anden person der kunne bestride det job, som ikke har det
svært med visse musikgenrer.

> Og han har jo siddet på selv
> samme kanal, gang efter gang i "Maskinen" og udtalt sig nedsættende om
> denne musikgenre samt den del af befolkningen der godt kan lide den.

Og hvad så? Er det garanti for at P3 bliver mindre bredspektret nu? Hvor
er logikken i det?

> Det var ikke meget pop, jeg hørt i "Maskinen". Og han er jo nødt til at
> spille meget alsidig musik om søndagen. Det er P4 Ellers ville
> programmet jo lide samme skæbne som "Zeppelin".

Jeg tror ikke at han er nødt til noget. Han spiller det han vil. Hør
programmet. Der er også masser af interessant baggrundsstof etc. Men
hvis du kun hører elektronisk musik så synes du nok programmet er for
alsidigt.

> Mozart hører til på P2/Musik, De gyldne løver, og det andet du nævner, hører
> til på P4. Er det meget svært at skifte frekvens? Så vidt jeg ved, så kører
> P4 nogen musiktemaer hver aften.

Du mener altså at al slags musik er dækket af DR's kanaler som det er
nu? Det er "sjovt", men der bliver næsten aldrig spillet noget af det
musik jeg har i min 700+ store cd-samling, eller noget fra adskillige
andre genrer og undergenrer man kunne nævne.
Og desuden synes jeg stadig det kunne være rart om der var programmer
der ikke bare spillede "musik du kender" (*shudder*), men engang imellem
spillede noget man ellers ikke selv ville få hørt. Derfor er det ikke en
god idé at genreopdele helt skarpt. Målgruppeanalyse har fanden skabt.

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 14-06-03 12:02

David Rasmussen wrote:

> [...]
> programmet. Der er også masser af interessant baggrundsstof etc. Men
> hvis du kun hører elektronisk musik så synes du nok programmet er for

Hvis du har sat dig ind i, hvorfor "Zeppelin" måtte lade livet, så tror jeg,
at du ville forstå.

> [...]
> musik jeg har i min 700+ store cd-samling, eller noget fra adskillige
> andre genrer og undergenrer man kunne nævne.

Og lige præcis hvad, er det så der mangler?

> [...]
> spillede noget man ellers ikke selv ville få hørt. Derfor er det ikke en
> god idé at genreopdele helt skarpt. Målgruppeanalyse har fanden skabt.

Så for at tilgodese de få skal flertallet lide?

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-03 18:52

> [...]
> ikke længere vil tune ind på nogen af DR stationerne mere. I ren
> og skær protest over valget af musikchef. Jeg kender rent faktisk

Fint, fint, hvis i er tilfredse med de danske lokal radioer.. Som det er nu
spiller P3 jo nøjagtigt det samme musik som lokal radio'erne. Hvorfor have
flere radioer der spiller det samme? P3's rolle mener jeg er at tage sig af
ALT musik og IKKE kun top40.

> Når DR ikke vil, må man jo selv gøre noget (husk det!). Det bliver
> opfordringen fremover, når P3 bliver en 24 timers rock/heavy og
> dødsmetal station.

Hmm.. håber du mener det for sjovt? Tror du virkligt at alex vil lave HELE
programmet om så det kun er hans musik smag (som iøvrigt er meget breddere
end du tror hvis du lytter til hans program om søndagen på P4)

Tror du virkligt de har valg ham så P3 kan blive en rock-station? Nej, de
har valgt ham fordi han musiker. Og IMO skal en musik-chef være en musiker.

Fra : Martin Christensen

Dato : 13-06-03 21:14

peet_dk <peetatpeetdotdenmark> skrev:

> [...]
>de danske lokal radioer.. Som det er nu
>spiller P3 jo nøjagtigt det samme
>musik som lokal radio'erne. Hvorfor have

Klart. Jeg er blot temmelig betænkelig/meget bange for, at
fremtidens P3 vil være temmelig meget "farvet" af Alex's
musiksmag. Især når man kender hans holdning til andre genrer end
rock. DR har en Public Service forpligtelse, og den vil
naturligvis bestå. Alex eller ej. DR er blot blevet for fokuseret
på lyttertal, og at de skal konkurere med lokalradioerne. Derved
er mange små niche udsendelser faldet fra, fordi lyttertallet er
for spinkelt. Jeg er blot af den mening, at man skulle have fundet
en mere neutral person. Jeg synes, at det svarer lidt til, at man
havde ansat LP Støvring eller Krede som musikansvarlig.

> [...]
>Tror du virkligt at alex vil lave HELE
>programmet om så det kun er hans
>musik smag (som iøvrigt er meget breddere

Jeg skal prøve at komme op på søndag, og se om min tuner kan finde
DR P4. Er det ikke 96.5? Jo. Det var der de sendte "Zeppelin".

>Tror du virkligt de har valg ham så
>P3 kan blive en rock-station? Nej, de
>har valgt ham fordi han musiker. Og
>IMO skal en musik-chef være en musiker.

Jeg er som technotrold blot bange for, at min lille bid af public
service kagen forsvinder, og derved bliver overdraget til
lokalradioerne. Der gik trods alt mere end ti år fra man
lukkede "Det Du'r" til et lignende program dukkede op igen. Lad os
se. Måske P5 kan bidrage med noget kvalitets radio?

/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 21:56

Martin Christensen wrote:

> Klart. Jeg er blot temmelig betænkelig/meget bange for, at
> fremtidens P3 vil være temmelig meget "farvet" af Alex's
> musiksmag. Især når man kender hans holdning til andre genrer end
> rock.

Luk nu røven med dine uinformerede vrøvlerier! Hvad ved du om hvad Alex
kan lide? Du ved at han engang ikke kunne lide lige din musik (måske?),
andet ved du ikke. Hvis du lyttede til hans program om søndagen ville du
vide at der bliver spillet meget andet end rock.

> [...]
> en mere neutral person. Jeg synes, at det svarer lidt til, at man
> havde ansat LP Støvring eller Krede som musikansvarlig.

Og hvorfor er det du mener det? Kender du noget til hans musiksmag?
Indtil videre har du bare kommet med en masse usandt vrøvl.

> Jeg er som technotrold blot bange for, at min lille bid af public
> service kagen forsvinder,

Hvad med min bid? Eller alle de andre menneskers bider der er
forsvundet? P3 spiller jo kun hitlistemusik for folk under 20.

Lad os håbe.

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 14-06-03 12:10

David Rasmussen wrote:

> Luk nu røven med dine uinformerede vrøvlerier!
Hvor intelligent

>Hvad ved du om hvad Alex
> kan lide?

Den musik han spillede i "Maskinen", at han var anmelder og
brevkasseredaktør på "Mix" under den hårde rock/death og heavy. Desuden de
utallige gange, at han har nedrakket andres musiksmag på det groveste.

>Du ved at han engang ikke kunne lide lige din musik (måske?),

Måske ikke kan lide min musik engang? Jeg har på bånd, et eller andet sted,
hvor han udtaler efter et musikønske på Cyt'N'Move, at vedkommende, og
andre der kan lide den slags musik, må være mindre begavet og
underudviklet.

> andet ved du ikke. Hvis du lyttede til hans program om søndagen ville du
> vide at der bliver spillet meget andet end rock.

Jeg har hørt hans søndagsprogram, og det er det største roderi, der kan
tænkes. Interview med "Dræsinebanden" samtidig med, at der spilles alt
muligt mærkeligt.

Fra : Lars Bernau

Dato : 14-06-03 12:25

In article <3eeb01d8$0$24650$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
mpc@post6.tele.dk says...

> Den musik han spillede i "Maskinen", at han var anmelder og
> brevkasseredaktør på "Mix" under den hårde rock/death og heavy.

En vigtig ting som musikchef er, at kunne sætte sig ud over ens egne
likes og dislikes. Hvis man selv hader fx. pop, men det er det folk vil
høre, må man enten bide i det sure æble og programsætte det, eller finde
sig et andet job, som man er kvalificeret til at bestride. Musikchefens
job er ikke at programsætte musik efter sin egen smag, men at
programsætte hvad der falder inden for formatet og målgruppen. Ganske
simplet.

Om Alex kan eller ikke kan det, vil tiden vise.

/Lars

Fra : Lars Bernau

Dato : 13-06-03 22:26

In article <3eea0f39$0$83063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "peet_dk"
<peet at peet dot denmark> says...
> Hmm.. håber du mener det for sjovt? Tror du virkligt at alex vil lave HELE
> programmet om så det kun er hans musik smag (som iøvrigt er meget breddere
> end du tror hvis du lytter til hans program om søndagen på P4)

Ja ja !! Savage affair 24-7-365... bare vent

> Tror du virkligt de har valg ham så P3 kan blive en rock-station? Nej, de
> har valgt ham fordi han musiker. Og IMO skal en musik-chef være en musiker.

Det hjælper sq ikke meget at være musiker, hvis man ikke kan finde ud af
at sammensætte et format, der fungerer. Alex udtalte i berlingske for et
par dage, at han absolut ingen erfaringer havde i retning af musikchef.
Måske han burde besøge ham her:

http://www.danoday.com/

Han ved om nogen noget om formatering og musikstyring af radio.

/Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 22:44

Lars Bernau wrote:
> In article <3eea0f39$0$83063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "peet_dk"
> <peet at peet dot denmark> says...

> Ja ja !! Savage affair 24-7-365... bare vent

LOL!

> [...]
> at sammensætte et format, der fungerer. Alex udtalte i berlingske for et
> par dage, at han absolut ingen erfaringer havde i retning af musikchef.

Alle er jo startet et sted. P3 er nede og skrabe bunden og har alt at
vinde.

/David

Fra : Martin Christensen

Dato : 13-06-03 23:19

David Rasmussen wrote:
> [...]
Lidt kvalitet må der vel komme ind imellem numrene med Savage Affair?

> LOL!

> Alle er jo startet et sted. P3 er nede og skrabe bunden og har alt at
> vinde.

LOL! Så han er ikke engang kvalificeret. Det var sgu aftens griner.

> /David

/Martin

Fra : Lars Bernau

Dato : 14-06-03 09:24

In article <3eea4d4b$0$32442$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
mpc@post6.tele.dk says...

> Lidt kvalitet må der vel komme ind imellem numrene med Savage Affair?

Ja radio avisen...

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-06-03 11:29

Martin Christensen wrote:

> LOL! Så han er ikke engang kvalificeret. Det var sgu aftens griner.

Hvem er kvalificeret?

Fra : Martin Christensen

Dato : 14-06-03 12:05

David Rasmussen wrote:

> Hvem er kvalificeret?

Leif Wivelsted ville jeg hellere foretrække. Hans programmer gennem tiden,
afspejler alsidighed på tværs af musikgenrer. Det kan i al fald ikke blive
værre, end ham man har valgt nu.

/Martin

Fra : Lars Bernau

Dato : 14-06-03 12:18

In article <bcetc9$9pe$2@news.net.uni-c.dk>, david.rasmussen@gmx.net
says...

> Hvem er kvalificeret?

En der faktisk har arbejdet med emnet før, og som har nogle erfaringer.
Man ansætter da heller ikke et avisbud som hjernekirug vel ?

/Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-06-03 15:01

Lars Bernau wrote:
> [...]
>>

> En der faktisk har arbejdet med emnet før, og som har nogle erfaringer.
> Man ansætter da heller ikke et avisbud som hjernekirug vel ?

Dem der har arbejdet med emnet før, hvor er de startet?

/David

Fra : Lars Bernau

Dato : 14-06-03 09:24

In article <bcdgiu$udo$1@news.net.uni-c.dk>, david.rasmussen@gmx.net
says...

> Alle er jo startet et sted. P3 er nede og skrabe bunden og har alt at
> vinde.

Så burde de måske ansætte en som musikchef, der faktisk ved hvad han
laver.

/Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-06-03 11:30

Lars Bernau wrote:

> Så burde de måske ansætte en som musikchef, der faktisk ved hvad han
> laver.

Det ved du endnu ikke om han gør. Og hvem ville du ansætte? Alle er
startede et sted. Hvis ANM kan blive en god musikchef, skal han jo
starte et sted, P3 er et glimrende sted da det ikke kan blive dårligere.

/David

Fra : Lars Bernau

Dato : 14-06-03 12:16

In article <bcetdu$9pe$3@news.net.uni-c.dk>, david.rasmussen@gmx.net
says...

> Det ved du endnu ikke om han gør. Og hvem ville du ansætte? Alle er
> startede et sted.

Jeg ville jo nok ansætte en musikchef fra en af de store kommericelle
lokalradioer.

> Hvis ANM kan blive en god musikchef, skal han jo
> starte et sted, P3 er et glimrende sted da det ikke kan blive dårligere.

Det kan det sagtens.

/Lars

Fra : Michael Hjorth

Dato : 12-06-03 22:28

On Thu, 12 Jun 2003 19:43:39 +0200, Martin Christensen wrote:

> [...]

> aldrig hørt DR. Ikke før de startede med "Festudvalget" og "Det store
> Mix". Og hans mening om elektronisk musik. techno/trance og dance, har

Og du mener ikke at han som chef vil kunne finde ud af at der skal være
andet end hans egne favoritter i radioen?

Michael.

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-06-03 09:50

In an article of 12 Jun 2003 Martin Christensen wrote:

> Det bliver i al fald meget ensidigt. Rock 24*7*365. Jeg er temmelig sikker
> på, at "festudvalget" og "Det store mix" har sidste sendedag i den kommende
> weekend.

Ja, det vil jo være sørgeligt. Det er efterhånden de eneste to
kvalitetsprogrammer på P3.

--
Uffe Holst

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-06-03 10:15

Uffe Holst wrote:

> Ja, det vil jo være sørgeligt. Det er efterhånden de eneste to
> kvalitetsprogrammer på P3.

Er der nogen kvalitetsprogrammer på P3?

/David

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 13-06-03 14:40

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Er der nogen kvalitetsprogrammer på P3?

"Ruben, en dreng der kan tale med ting" - hvis det da tæller som et program.
Lommelygten Brian er for sej

Musikalsk er der IMØ nada at komme efter på P3. Tidligere var det
magasinprogrammerne, særligt Funkshowet og Beat, som kunne trække mig til
P3. Nu er der ikke rigtigt noget. Om ANM kommer til at ændre noget ved jeg
ikke. Vi skal have en mand med en stor kniv ud og slagte størstedelen af
radioværterne til at starte med.

/Nikolaj

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-03 15:08

P3 har igennem de seneste år gået fra en god alsidig kanal til at blive en
kanal hvor der blev spillet top40 musik hele dagen. Den største fejl i de
senere år er at der er kommet mindre og mindre programmer hvor værten selv
kan bestemme, og derfor bliver det for ensformet.. (lige som de fleste
lokal-radio'er.

De eneste programmer de skulle holde som de er nu er efter min mening kun
"det store mix" og "det elektriske barometer". Resten kunne de sagtes lave
om (er der noget at tabe?) Ja.. roben er jeg også snart tæt af efter hver
morgen at havde hørt det på vej til arbejde..

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-06-03 16:37

In an article of 13 Jun 2003 David Rasmussen wrote:

> Er der nogen kvalitetsprogrammer på P3?

"Festudvalget" og "Det store mix" er i hvert fald det, der kommer tættest
på kvalitetsprogrammer - om man så kan lide musikken eller ej.

--
Uffe Holst

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 13-06-03 19:14

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote in message
> "Festudvalget" og "Det store mix" er i hvert fald det, der kommer tættest
> på kvalitetsprogrammer - om man så kan lide musikken eller ej.

Helt enig. Jeg havde det lidt på samme måde med et program som Folk Nu i
"gamle dage". Det kan godt være, at musikken ikke sagde mig det store, men
værternes engagement, interesse og kompetence gjorde alligevel programmet
interessant at lytte til.

/Nikolaj