"Return" på sms
Fra : Olav Noksagt

Dato : 12-06-03 09:02

Hej
Jeg har set en sms der indeholdte en "return" - så man kunne starte på ny
linie. Det findes ikke på min 3310, men udenlandske nyhedsgrupper siger at
der findes en "pil ned og til venstre" - altså en "return" i
specialkarakterer.
Jeg kan ikke finde den!

Ligeledes har jeg set en sms med en bamse der bevægede sig automatisk -
åbenbart ved at telefonen scrollede en hel side af gangen og dermed
"animerede" figuren.

Findes der "hemmelige" sms-tegn der kan sådanne ting - og i så fald: findes
der en oversigt over disse?

Olav

Fra : Dennis Lange

Dato : 12-06-03 09:21

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> skrev:
> [...]
> på ny linie. Det findes ikke på min 3310, men udenlandske
> nyhedsgrupper siger at der findes en "pil ned og til venstre" - altså

2 mellemrum efter hinanden skulle give samme effekt.

> Ligeledes har jeg set en sms med en bamse der bevægede sig automatisk
> - åbenbart ved at telefonen scrollede en hel side af gangen og dermed
> "animerede" figuren.

Den laves ved at skrive en helt almindelig sms, afpasset så hvert "billede"
fylder præcis en skærm (hvorfor det heller ikke virker på alle tlf.)
--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk

Fra : Olav Noksagt

Dato : 12-06-03 11:01

Dennis Lange skrev:

> 2 mellemrum efter hinanden skulle give samme effekt.
Ikke hos mig (Nokia 3310).
Hvis jeg har "smart-ordbog" slået, til får jeg bare to ordmellemrum.
Har jeg den ikke slået til, giver to tryk på mellemrumstasten (nul) et "nul"

> Den laves ved at skrive en helt almindelig sms, afpasset så hvert "billede"
> fylder præcis en skærm (hvorfor det heller ikke virker på alle tlf.)

Regnede jeg også med - men jeg har altså set en sms hvor den bevægede sig af
sig selv - som om telefonen "autoscrollede".

Olav

Fra : Dennis Lange

Dato : 12-06-03 11:09

> [...]
> Hvis jeg har "smart-ordbog" slået, til får jeg bare to ordmellemrum.
> Har jeg den ikke slået til, giver to tryk på mellemrumstasten (nul)

Indsæt et mellemrum. Indsæt endnu et mellemrum.
På din tlf kan du ikke se andet end to mellemrum efter hinanden, men på
modtagertelefonen vises det som tvungen linieskift.

Fra : Olav Noksagt

Dato : 12-06-03 11:32

Dennis Lange skrev:

> Indsæt et mellemrum. Indsæt endnu et mellemrum.
> På din tlf kan du ikke se andet end to mellemrum efter hinanden, men på
> modtagertelefonen vises det som tvungen linieskift.

Åh, jeg ville gerne tro det - men jeg sendte ifb din sidste mail en sms til
mig selv med to mellemrum i, og det var fortsat to mellemrum ved
modtagelsen.

Olav

Fra : Jimmy

Dato : 12-06-03 12:00

"Olav Noksagt" <noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote in message

> Åh, jeg ville gerne tro det - men jeg sendte ifb din sidste mail en sms
til
> mig selv med to mellemrum i, og det var fortsat to mellemrum ved
> modtagelsen.

Samme her på en T29s

Mvh
Jimmy