Mine ruller rasler!
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 12-06-03 09:56

Ja det lyder da i hvert fald sådan. Det begynder først når jeg har givet
fuld gas nogle gange og stopper ved fx. lyskryds. Skal jeg så til at give
gas igen, så kommer den et stykke op i fart, men her begynder det at rasle
(lyder lidt som noget hårdt plastik) et sted "nede til venstre" :) altså
nede i motoren. Motoren tager omdrejninger som et æsel med dårlig kondi...
lidt op lidt ned lidt op lidt ned, hvilket jo gør at knallerten giver ryk
herefter, og kommer ikke altid helt op i omdrejninger/topfart :(
Jeg har lige skiftet vario, ruller, rem og koblingsfjeder... ikke på én
gang, men i løbet af de sidste 3 uger. Den startede med dette problem lidt
efter jeg skiftede ruller, og er ikke stoppet efter vario, koblingsfjeder,
nye ruller og rem...

Jeg er ved at gå amok på min knallert, det satme irreterende at blive
overhalet af de lokale drankere på deres Puch med mælkekassen bagpå...
Hjælp! :)

Fra : Anders Jensen

Dato : 12-06-03 16:05

Møh?? Lyder som om at der et eller andet galt i forholdet mellem
ruller/rem/fjeder/variator. Skiftede du til de samme dele som før??

MVH Anders

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-06-03 11:55

Anders Jensen wrote:
> Møh?? Lyder som om at der et eller andet galt i forholdet mellem
> ruller/rem/fjeder/variator. Skiftede du til de samme dele som før??

Jeg satte en anden ny variator på og lod de medfølgende ruller sidde i, men
skiftede til mine Polini 5.5g. jeg har samtidig skiftede fjederen til en
32kg fra Protuna (rød) og remmen er købt hos ScooterLand i Aalborg, 962GTX
hedder den vist.
Jeg har lige haft motorskjoldet af her i dag, og hele fladen hvor remmen
rører variatorskålen (den med rullerne i og den yderste skål) var helt
grattet ind i gummi fra den nye rem... så jeg pillede vario'en af og gjorde
det hele ren.

Fra : J

Dato : 28-06-03 22:25

kunne måske lyde som krumtapslejerne er gået!!!!!!!!!!!!!!!!!