Moment til motor...
Fra : Biz

Dato : 11-06-03 21:38

Hej alle :)

Har en adskildt monza-motor og kunne tænke mig at vide med hvilket moment
jeg skal samle den??

VH Tobias

Fra : Calle.

Dato : 11-06-03 21:47

Biz wrote:
> Hej alle :)
>
> Har en adskildt monza-motor og kunne tænke mig at vide med hvilket
> moment jeg skal samle den??

Det er ikke så afgørende, bare du er sikker på det ikke rasler fra
hinanden.

--
Calle

Fra : Biz

Dato : 11-06-03 22:10

Kay...
Skal selvfølgelig sidde tilstrækkelig fast/sammen, men er bare bange for at
skrue over gevind - har jeg før haft kedelige oplevelser med :(

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-06-03 06:37

"Biz" <tobias86@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> skrue over gevind - har jeg før haft kedelige oplevelser med :(

Tjae, efter som bolte for det meste har forskellige spændingsmomenter, så er
det lidt et sjovt spg.

Men som jeg plejer at sige. Den er tilpas spændt ½ omgang før den begyner at
gå over gevind

Spænd den med hånden som moment. Det er lidt svært at sige hvormeget. Det
ligger utroligt meget i din hånd, og hvor meget du er vant til at skrue..

mvh Tommy Fer

Fra : Calle.

Dato : 12-06-03 18:54

Tommy Fer wrote:
> [...]
>
> Spænd den med hånden som moment. Det er lidt svært at sige hvormeget.
> Det ligger utroligt meget i din hånd, og hvor meget du er vant til at

Ja eller som vi plejer at sige i værkstedet:
Spænd til det går let igen, og så en omgang tilbage. >
--
Calle

Fra : Micki

Dato : 15-06-03 18:05

> Hej alle :)
>
> Har en adskildt monza-motor og kunne tænke mig at vide med hvilket moment
> jeg skal samle den??

Kunne faktisk også godt tænke mig at få afvide hvor meget moment CA. man må
spænde med... er der ikke en tommelfinger regel så man ikke går helt galt i
byen...

Det er 6mm gevind i en alublok... det er jo næsten aldrig boltene der drejer
over men næsten altid gevindet i blokken...

Håber på hjælp...

Fra : Thomas

Dato : 15-06-03 18:34

"Micki" <Kik-ind@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

drejer
> over men næsten altid gevindet i blokken...

I værksteds bogen til min scooter står der 10Nm til en 6mm bolt i alublok.
(skjoldet ind til variatoren)

mvh. Thomas

Fra : Micki

Dato : 16-06-03 15:41

"Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I værksteds bogen til min scooter står der 10Nm til en 6mm bolt i alublok.
> (skjoldet ind til variatoren)
>
> mvh. Thomas

Tak for det... en stor hjælp..