Start af Aprilia Rally
Fra : Henrik

Dato : 11-06-03 13:06

Har en lidt ældre model , som når den har stået 1-2 uger uden at blive rørt
har meget svært ved at starte.
Den tænder og motoren går i gang i et sekund hvorpå den dør. Derpå er den
umulig at starte igen. Ofte skal den stå et døgn, og så kommer den. Er der
noget man kan gøre. (Det hjælper heller ikke altid at tage tændrøret ud og
rense det).

Jeg har skiftet tændrør og renset luftfilter.

Mvh. Henrik

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-06-03 14:24

"Henrik" <newsgroup@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rense det).
>
> Jeg har skiftet tændrør og renset luftfilter.

Har du prøvet med choker, det kan i visse tilfælde hjælpe på det.

Kim Larsen

Fra : Henrik

Dato : 11-06-03 16:26

Det var det jeg gjorde - og så gik det helt galt!

Mvh. Henrik

Fra : Henrik Ø

Dato : 12-06-03 23:47

Jamen, er det ikke svømmeren der hænger ?

Det passer meget godt med at den så skal stå et døgns tid før den igen gider
(lidt).
Der er sikkert automatisk benzinhane-lukker på en Aprillia :
Den kører på selvstarteren, kaburatoren laver vaccum i luftslangen op til
benzinhanen som derfor åbner. Men hvis svømmeren hænger fast i åben
position, vil den ikke lukke for benzinen når svømmerhuset er fyldt op.
Resultat = Maskinen dør / drukner efter at have kørt et øjeblik. Nyt forsøg
når benzinen i kaburator og motor er "dampet af" - tager ½ - 1 døgn.

Passer fint med en knallert der har stået stille en tid.

Af med "klokken" og få den og svømmer + svømmernål rengjort.
Det kan i sjældne tilfælde være svømmeren som er utæt - pil den af og ryst
den. Hvis det høres eller mærkes som om der er vædske i, så skift den.

Venlig hilsen : Henrik Øst

Fra : Henrik

Dato : 13-06-03 13:38

Det lyder helt logisk, så nu skal jeg igang med at rense svømmeren!
Tak.

Mvh. Henrik

Fra : Henrik Ø

Dato : 13-06-03 21:53

Vender du tilbage med hvorvidt det virkede ?

Venlig hilsen : Henrik Øst

Fra : Henrik

Dato : 16-06-03 18:17

Ja - men det bliver nok først efter sommerferien, da jeg snart rejser (og
ikke har problemer lige nu med at starte - når bare den kører hver dag)!

Mvh. Henrik