transport af gipsplader
Fra : Albert

Dato : 11-06-03 20:10

Silvan har tilbud imorgen og jeg skal bruge 20 stk (120x240)

jeg har en trailer de kan være på, men den er 35cm for kort. Kan de tåle at
rage ud over (jeg har 50km fra nærmeste silvan til hjem) ?

Fra : Per H

Dato : 11-06-03 20:44

On Wed, 11 Jun 2003 21:09:43 +0200, "Albert" <No@mail.dk> skrev:

>Silvan har tilbud imorgen og jeg skal bruge 20 stk (120x240)
>
>jeg har en trailer de kan være på, men den er 35cm for kort. Kan de tåle at
>rage ud over

ja da.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : zigge

Dato : 11-06-03 22:13

"Albert" <No@mail.dk> wrote in message
> [...]
at
> rage ud over (jeg har 50km fra nærmeste silvan til hjem) ?

Uden problemer, men kan traileren holde til 20 plader?

Fra : Jesper Hansen

Dato : 12-06-03 08:43

zigge wrote:
> "Albert" <No@mail.dk> wrote in message

> at

> Uden problemer, men kan traileren holde til 20 plader?

Exactly, og vær opmærksom på du sansyligvis får et *kraftigt* pres bag
dine trailerhjul.

Koster det ikke kun et par hundrede kr. at få dem leveret - eller er det
for tungt for dem?

Mvh

Jesper
(der tidligere har lavet en alm. trailer om til en trailer med vippeblad
grundet forkert læs!)

Fra : Henrik Jensen

Dato : 12-06-03 15:44

On 12 Jun 2003 08:42:35 +0100, Jesper Hansen <noone@nowhere.com>
wrote:

> [...]
>

>Mvh
>
>Jesper
>(der tidligere har lavet en alm. trailer om til en trailer med vippeblad

Har selv lige kørt 8 gipsplader på en trailer der er ca. 200-210 cm
lang. Den blev meget tung bag hjulene. Der udover gik det fint.

/Henrik

Fra : Morten H. Nielsen

Dato : 12-06-03 15:53

>Silvan har tilbud imorgen og jeg skal bruge 20 stk (120x240)
>
>jeg har en trailer de kan være på, men den er 35cm for kort. Kan de tåle

Hvis jeg husker rigtigt så vejer en gipsplade ca. 27 kg.(forbandet tungt når
man er alene om at lave loft) Så 20 af dem er lig 540 kg. kan din trailer
klare det ?

mvh
Morten

Fra : Tømreren

Dato : 12-06-03 18:40

"Albert" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> rage ud over (jeg har 50km fra nærmeste silvan til hjem) ?

Hvad skal du give for dem pr. plade?
Mange trælaste sælger dem for 49,95 pr. plade og så har de gratis transport
hvis du køber for over 1000,- (så skal du bare finde en ting til 1 kr.)
Hvor bor du i landet?

Mvh
Tømreren