Pæle til bådbro
Fra : Andre

Dato : 09-06-03 17:49

Jeg overvejere at bygge en bådebro. Det skulle jo ikke være så svært, men
hvordan får jeg pælene "gravet" ned så de står fast. Det er jo lidt svært at
grave på 1½ -2 meters vand. Er der nogle firmaer der banker sådan nogle ned,
eller hvordan gør man normalt det ??

Alle svar modtages med tak.

Fra : Leonard

Dato : 09-06-03 18:03

"Andre" <andre21@ofir.dk> wrote:

>Jeg overvejere at bygge en bådebro. Det skulle jo ikke være så svært, men
>hvordan får jeg pælene "gravet" ned så de står fast.

Det kommer jo anpå hvad bunden er af.
Men er det sand kan du spule pælene ned. Et 3m langt rør på en
haveslange og godt med tryk på, så presser du pælen i samtidig med at
du spuler lige under den. Pælen står ikke helt fast med det samme, men
efter et par timer står den fint.
Ellers kan du jo slå dem i med en stor hammer.

Har du husket at søge tilladelse til din bro?
- på Fyn er det amtet der skal give lov, og det ville jo være surt at
bruge en weekend på at bygge bro bare for at skulle pille den ned ugen
efter.

--
Leonard
http://www.speedbaadsskolen.dk - Speedbådskørekort, nemt og billigt.

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-06-03 18:31

On Mon, 9 Jun 2003 18:48:47 +0200, "Andre" <andre21@ofir.dk> wrote:

> [...]
>grave på 1½ -2 meters vand. Er der nogle firmaer der banker sådan nogle ned,

Er der ikke nogen bundgarnsfiskere i omegnen der kan hjælpe dig.

Selvfølgelig er der firmaer der gør den slags, men jeg er ikke sikker
på at det er helt billigt.

--
Jens

An orgasm in the bush is worth two in the hand.