Klor kontrol og dosering
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-03 13:07

Jeg har lige anskaffet mig et lille svømme bassin på 3500l og vil nu gerne
kolde vandet brugbart.

Derfor vil jeg hører om der er nogle der kender til et sted/site hvor man
kan købe klor samt hvormeget der skal i bassinet.

Bruger man kontrol af ph-værdier til sådanne bassiner eller er det kun til
store svømme pools?

Fra : Johnt

Dato : 09-06-03 16:33

"Jens" <dataengeneer [at] hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor vil jeg hører om der er nogle der kender til et sted/site hvor man
> kan købe klor samt hvormeget der skal i bassinet.

Matas. Jeg har set at de har test sæt, samt klor.

Dog skal du vide at man anbefaler at der fyldes nyt vand i hver dag, da der
dannes rigtig mange bakterier i stillestående vand, men mulighed for diverse
sygdomme til følge.

Hilsen

René

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 09-06-03 16:34

"Johnt" <johntt@(fjerndette)mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> dannes rigtig mange bakterier i stillestående vand, men mulighed for

Den anbefaling vil jeg gerne se - hvor har du læst det henne og hvem er
"man" ?

Det er ikke stillestående vand - hvis det er den samme plastic-pool som jeg
har købt, hører der en pumpe og filter med.

Der skal tilsættes klor til vandet, og ph-værdien skal justeres med
ph-minus.

Jeg har købt klor og ph-justering hos en swimmingpool-leverandør og har nu
til ca. 3 år stående. For så vidt angår klor skal man passe meget på. Der
skal næsten ikke noget i - Jeg har over 2 uger brugt ca. 1/4 deciliter - og
det var en tand for meget. I følge anvisningen, skal der anvendes 1
deciliter pr. 25 m3 vand ! du har kun 3½ m3 vand i bassinet.

mvh
Bendt

Fra : Johnt

Dato : 11-06-03 21:42

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der
> diverse
>
> Den anbefaling vil jeg gerne se - hvor har du læst det henne og hvem er

Offentlig myndighed, tror at det var sundhedsstyrelsen, læste det i en
artikel i en avis indenfor den sidste uge.

Hilsen

Johnt

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-03 16:42

> Matas. Jeg har set at de har test sæt, samt klor.
Okay, jeg vil aflægge dem et besøg

> [...]
der
> dannes rigtig mange bakterier i stillestående vand, men mulighed for
Der er pumpe (+ filter) til bassinet så vandet er ikke stillestående, håber
det er godt nok for hvis der skal vand på hver dag vil det da koste en
del...