2 skærme til 1 PC
Fra : Georg

Dato : 12-06-03 06:44

Hejsa

Jeg vil gerne sætte 2 skærme til min PC, så jeg kan have et program åbent på
hver skærm.

Kræver det et nyt grafikkort m. 2 udgange eller kan man gøre det på anden
vis. F.eks. med en boks der splitter signalet?

Georg

Fra : Mogens

Dato : 12-06-03 08:36

On Thu, 12 Jun 2003 07:44:16 +0200, "Georg" <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Kræver det et nyt grafikkort m. 2 udgange eller kan man gøre det på anden
>vis. F.eks. med en boks der splitter signalet?

Hej

Hvis du vil udnytte 2 skærme, så skal du have et
grafikkort med 2 udgange. Jeg ved ikke om det er
muligt at splitte signalet fra en udgang, det er det
sikkert, men det vil du bare få 2 ens skærmbilleder
ud af. Med 2 udgange har du jo muligheden for at
dele din desktop over begge skærme eller f.eks.
spille på den ene, mens du surfer på den anden.

Idag har de fleste graffikkort 2 eller 3 udgange,
selv mange af de helt billege kort. F.eks. bruger
jeg selv et Radeon 7500 til ca 500,- og det kan
klare 2 monitorer, plus et TV på samme tid.

mvh Mogens

Fra : Esben

Dato : 12-06-03 09:51

"Mogens" <moveng@123456789.portalen.no> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvis du vil udnytte 2 skærme, så skal du have et
> grafikkort med 2 udgange.

Det kan dog også gøres med to separate grafikkort, men det kan være svært at
få til at spille ordentligt.

--
Esben

Fra : Don Dandala

Dato : 12-06-03 09:52

"Mogens" wrote in message >
> 7500 til ca 500,- og det kan
> klare 2 monitorer, plus et TV på samme tid.
>
> mvh Mogens

det må da være løgn..hvorfor kan mit 9700 så ikke klare 3 skærme på samme
tid?

mvh
Don Dandala

Fra : Mogens

Dato : 12-06-03 10:52

On Thu, 12 Jun 2003 10:51:53 +0200, "Don Dandala"
<kmadsenRemove@tdcspace.dk> wrote:

>det må da være løgn.

Næh, det er såmænd rigtigt nok.

>hvorfor kan mit 9700 så ikke klare 3 skærme på samme
>tid?

Ja nu kender jeg jo ikke dit kort. Har det 3 udgange
ligesom mit ? 2 monitor stik og et SVHS stik.
Egentligt har mit kort 4 udgange, for der er også DVI,
men det har jeg ikke noget at bruge til.

mvh Mogens

Fra : JRS

Dato : 12-06-03 11:06

> [...]
> ligesom mit ? 2 monitor stik og et SVHS stik.
> Egentligt har mit kort 4 udgange, for der er også DVI,
> men det har jeg ikke noget at bruge til.

Ahhh ... Jeg vil nu ikke tro på at den har 2 x dsub - svhs OG et dvi .. Det
er da vist det eneste kort der er lavet på den måde så

Kunne forestille mig at Don Dandala's kort er et Hercules !(?)... De kan
nemli for det meste kun køre 2 skærme af gangen.. Derfor jeg holder mig fra
dem

MVH
JRS

Fra : Mogens

Dato : 12-06-03 11:48

On Thu, 12 Jun 2003 12:05:46 +0200, "JRS" <jrsFjernMig@kvalme.dk>
wrote:

>Ahhh ... Jeg vil nu ikke tro på at den har 2 x dsub - svhs OG et dvi .. Det
>er da vist det eneste kort der er lavet på den måde så

Jamen det har den skam. Godt nok sidder den ekstra monitor
udgang på en blindplade for sig selv ud for en tom PCI slot og
så bare med et kabel op til AGP kortet lige ovenover. Dette
stik, plade og kabel fulgte med kortet. Jeg har en gammel 15"
monitor som kører på dette ekstra stik.
De 3 andre stik sidder selvf. på selve grafikkortet.

Jeg mener det er et Daytona kort. Ihvertfald er det et Radeon
7500 som jeg købte hos Midtdata engang sidste år.

mvh Mogens

Fra : JRS

Dato : 12-06-03 12:56

> [...]
>
> Jeg mener det er et Daytona kort. Ihvertfald er det et Radeon
> 7500 som jeg købte hos Midtdata engang sidste år.

Ohh yes .. Sådan lavede de dem da vist engang! . I stand corrected
MEN, kan den så virkeligt smide ud på 4 skærme på en gang, eller slår den
ene D-sub fra når man bruger DVI ?

MVH
JRS

Fra : Mogens

Dato : 12-06-03 13:55

On Thu, 12 Jun 2003 13:55:41 +0200, "JRS" <jrsFjernMig@kvalme.dk>
wrote:

>MEN, kan den så virkeligt smide ud på 4 skærme på en gang, eller slår den
>ene D-sub fra når man bruger DVI ?

Ja det kan jeg så desværre ikke svare på da jeg ikke
har en skærm med DVI indgang. 3 skærme er mit maximum,
men man bliver da også bare forvirret hvis man skal holde
øje med så mange ting på en gang.

mvh Mogens

Fra : Don Dandala

Dato : 14-06-03 22:29

"Mogens" wrote in message > Ja det kan jeg så desværre ikke svare på da jeg
> [...]
> har en skærm med DVI indgang. 3 skærme er mit maximum,
> men man bliver da også bare forvirret hvis man skal holde

ja ok, jeg har d-sub, dvi og s-vhs men kan kun køre 2 skærme
samtidigt...

mvh Don Dandala

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-06-03 11:49

> [...]

>Kræver det et nyt grafikkort m. 2 udgange eller kan man gøre det på anden
>vis. F.eks. med en boks der splitter signalet?

Her er nogle split-boxe :

http://www.aten.com.tw/DataCommunication/video_splitter.html

--
Mvh,