/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Betaling ved forkert vare
Fra : Martin San.


Dato : 11-06-03 18:36

Hejsa

Jeg har netop modtaget en vare med posten (en harddisk) som jeg har købt
online, men jeg ser nu, at firmaet har sendt den forkerte vare til mig. Det
er en billigere vare de har sendt mig, men jeg er stadig blevet faktureret
den fulde pris.
Den vare som jeg oprindligt havde bestilt, lagerføres ikke længere (udgået?)
og jeg er ikke interesseret i den billigere udgave som de har sendt til mig
(da den har andre specifikationer).
Jeg har betalt 41 kr. i porto, og skal nu betale 41 kr. i porto igen for at
returnere varen. Det er 82 kr. lige ud af vinduet! Når jeg returnerer varen
igen, kan jeg da forlange at firmaet godtgør 2 x porto, således at jeg
holdes omkostningsfri pga. deres fejl??

MVH Martin



 
 
Nicolai Lang (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 11-06-03 20:16

On Wed, 11 Jun 2003 19:36:02 +0200, "Martin San."
<feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Jeg har betalt 41 kr. i porto, og skal nu betale 41 kr. i porto igen for at
>returnere varen. Det er 82 kr. lige ud af vinduet! Når jeg returnerer varen
>igen, kan jeg da forlange at firmaet godtgør 2 x porto, således at jeg
>holdes omkostningsfri pga. deres fejl??

Det vil jeg være sikker på at du kan forvente. Men hvad siger firmaet?
Har de en anden opfattelse af det skete, eller af hvad du har ret til?

Når vi begår fejl så holder vi da altid kunden skadesløs 100%.

/Nicolai
(http://VoksenBleer.DK)

--
http://nicolai.hjorth.com

Martin San. (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin San.


Dato : 11-06-03 20:24

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:itveev0nsa3qu4t0q60cajua10g107o7e9@4ax.com...
> Det vil jeg være sikker på at du kan forvente. Men hvad siger firmaet?
> Har de en anden opfattelse af det skete, eller af hvad du har ret til?

Jeg ville blot være på forkant med firmaets evt. negative svar. De har nu
svaret, og tilbudt at tage varen retur uden omkostninger for mig. Fint nok.



Henrik Hilskov (14-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Hilskov


Dato : 14-06-03 20:28

nej du er ikke skadesløs jævnfør loven. Afsender betaler FÆRDIGT.
At nogle, ligesom ved fortryd af byt har en service om andet, er en anden
sag.

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:itveev0nsa3qu4t0q60cajua10g107o7e9@4ax.com...
> On Wed, 11 Jun 2003 19:36:02 +0200, "Martin San."
> <feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:
>
> >Jeg har betalt 41 kr. i porto, og skal nu betale 41 kr. i porto igen for
at
> >returnere varen. Det er 82 kr. lige ud af vinduet! Når jeg returnerer
varen
> >igen, kan jeg da forlange at firmaet godtgør 2 x porto, således at jeg
> >holdes omkostningsfri pga. deres fejl??
>
> Det vil jeg være sikker på at du kan forvente. Men hvad siger firmaet?
> Har de en anden opfattelse af det skete, eller af hvad du har ret til?
>
> Når vi begår fejl så holder vi da altid kunden skadesløs 100%.
>
> /Nicolai
> (http://VoksenBleer.DK)
>
> --
> http://nicolai.hjorth.com



Martin San. (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin San.


Dato : 15-06-03 02:11

"Henrik Hilskov" <H.HilskovFJERNDETTE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:JGKGa.93$cD3.27@news.get2net.dk...
> nej du er ikke skadesløs jævnfør loven. Afsender betaler FÆRDIGT.
> At nogle, ligesom ved fortryd af byt har en service om andet, er en anden
> sag.

Firmaet har sendt den forkerte vare til mig. Det har de også selv indset.
Skal jeg betale porto for at returnere den? Altså jeg betaler for deres
fejl? Jeg har jo ikke bestilt det, som de har sendt mig. Jeg burde måske
bare have beholdt varen og sagt "tak for gaven"...

/Martin



jan@stevns.net (15-06-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-06-03 07:21

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev :

>Jeg burde måske bare have beholdt varen og sagt "tak for gaven"...

Ville det ikke være en dårlig forretning for dig selv ? Du skrev
noget om at det var en dårligere vare til den bedres pris.



--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Martin San. (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin San.


Dato : 15-06-03 20:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:jv3oev4jlrqhg192fp1itcrv9lk9ofh1vt@dtext2.news.tele.dk...
> "Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev :
>
> >Jeg burde måske bare have beholdt varen og sagt "tak for gaven"...
>
> Ville det ikke være en dårlig forretning for dig selv ? Du skrev
> noget om at det var en dårligere vare til den bedres pris.

Jo, og varen er nu også returneret. Men tanken om, at firmaet kan fejl-sende
4-5 varer til mig i træk og at jeg selv skulle betale for returporto for de
forkerte varer, er ikke en speciel rar tanke. Men sagen er gået i orden, det
er dog bare utroligt at det er kunden som hænger på udgiften når firmaet har
lavet en fejl...

/Martin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste