Fjernelse af Operatør Logo i Nokia 6210
Fra : Kenneth Østergaard

Dato : 11-06-03 20:45

Hej NG

Jeg har forsøgt forskellige search strings i Google vedr. fjernelse af
operatør logo på en Nokia 6210, men resultat drukner i hvor og hvordan man
henter nye logoer.
Jeg har købt telefonen brugt og når der isættes et Orange simkort, står der
med store fede bogstaver "STEFAN!"
Jeg ønsker blot at resette telefonen, så der igen kommer til at stå
"Orange." Gendannelse af frabriksindstilling gør dog ikke jobbet. Er der
nogen der ved, om det kan gøres men en funktion i telefonen, eller om jeg
skal have fat i et datakabel?
På forhånd tak.

Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes NS fra mailadressen

Fra : Christian Poulsen

Dato : 11-06-03 23:01

> Jeg ønsker blot at resette telefonen, så der igen kommer til at stå
> "Orange." Gendannelse af frabriksindstilling gør dog ikke jobbet. Er

Med et Orange SIM-kort i telefonen, kan du skrive en SMS med teksten:
"LOGO OFF" til 888. Så burde du modtage et blank logo, og der skulle
igen står Orange i displayet.

Fra : Kenneth Østergaard

Dato : 12-06-03 07:41

Christian Poulsen wrote:
> Med et Orange SIM-kort i telefonen, kan du skrive en SMS med teksten:
> "LOGO OFF" til 888. Så burde du modtage et blank logo, og der skulle
> igen står Orange i displayet.

Hej Christian og tak for svaret.
Der kommer et tomt operatørlogo, men den overskriver faktisk ikke det gamle.
Det virker besynderligt. Skal til at på arbejde nu, så jeg må forsøge mig
igen senere.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 12-06-03 12:37

> Der kommer et tomt operatørlogo, men den overskriver faktisk ikke det
> gamle. Det virker besynderligt. Skal til at på arbejde nu, så jeg må
> forsøge mig igen senere.

Det virker meget besynderligt.

Prøv så først at sende "LOGO" til 888 og gem det. Så burde du have et
Orange-logo i alm. grafikformat. Mon det så ikke virker bagefter når
du skriver "LOGO OFF" til 888?

Fra : Kenneth Østergaard

Dato : 12-06-03 17:29

Ok, nu er jeg complete lost!
"LOGO OFF" sms til 888 virker ikke.
"LOGO" sms til 888 ændrer opratørlogoet til et "orangeTM" grafiklogo.
Da jeg kom så langt, troede jeg at jeg var på rette spor, så jeg forsøgte
med "LOGO OFF" igen, og tro det eller ej, "STEFAN!" det oprindelige
operatørlogo kom sgu tilbage igen!!!
Man kan roligt sige jeg var målløs.

Jeg ved ikke om disse oplysninger kan hjælpe til en videre foklaring.
-Firmwareversion: 05.17
-Telefonens hardware blev ved en reparation totalt udskiftet. Dvs helt nyt
IMEI bl.a. (kan dog ikke se at det skal kunne have nogen indflydelse, men
poster infoen alligevel).
-Den tidligere ejer havde et datakabel til telefonen. Kan han have
overskrevet standardlogoet på en eller anden måde?

Jeg ser frem til en forklaring :)
Ikke at jeg har brug for det. Jeg kan fint nøjes med "orangeTM"
grafiklogoet. Men nu blev jeg sgu nysgerrig.
Anyways, so far tak for hjælpen Christian :)

Fra : Christian Poulsen

Dato : 13-06-03 20:23

> Jeg ser frem til en forklaring :)
> Ikke at jeg har brug for det. Jeg kan fint nøjes med "orangeTM"
> grafiklogoet. Men nu blev jeg sgu nysgerrig.

Jeg kan desværre ikke give dig en fornuftig forklaring på det. Få
den evt. nulstillet på et værksted.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 12-06-03 07:03

> [...]
> nogen der ved, om det kan gøres men en funktion i telefonen, eller om jeg

Der er en "kode" man skal trykke, prøv at søge lidt på www.mobildebat.dk der
er i hvert fald nogen der har skrevet det før...

Fra : Christian Poulsen

Dato : 12-06-03 12:35

> Der er en "kode" man skal trykke, prøv at søge lidt på
> www.mobildebat.dk der er i hvert fald nogen der har skrevet det før.

Den kode virker ikke på Nokia 6210.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 12-06-03 22:00