CX500 / GL 500 (silverwing)
Fra : Nikolaj Marquart

Dato : 11-06-03 14:24

Hej NG
Lige et par af de hurtige fra hoften:
Jeg har en gammel cx 500! er der noget i vejen for at jeg tager en gl
500(som jeg kan få billigt) og bygge over på cxeren, altså skifte alt pånær
stellet?

Så vidt jeg kan se er stellene ens, er dette korrekt?
Kan der blive problemer med syn når jeg engang sælger den, da der står cx på
papirerne men det er en silverwing?
Kan man risikere at skulle betale eksta afgift?
Er der nogle der har erfaringer med samme manøvre?

På forhånd mange tak - Marquart

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-06-03 14:37

> Kan man risikere at skulle betale eksta afgift?
> Er der nogle der har erfaringer med samme manøvre?

Det kanman godt risikerer da der er kan være tale om et tab af
indentitet. Told&skat har nogle eksempler i et hæfte på deres
hjemmeside. Bla er det et eksempel med en der styler en standard gryde
med skørter, hækvinge mm således at den af udseende bliver magen til en
dyrere GTI model. Denskulle der svare ny afgidt af selvom motor, bremser
mm slet ikke var ændret.

/A

Fra : Knorsfis

Dato : 11-06-03 20:55

Hejsa

Stellene er ikke ens på de to maskiner.
Jeg har selv en GL500i og har tidligere kørt CX500.
Forgaffelen er 2mm tykkere, har længere vandring og er
luftunderstøttet.
Baghjulsaffjedringen er en prolink på en GL.
Tanken er større og længere, og sædet monteres på en helt anden måde.
Desuden er selve stellet, ved monteringspunkterne til kåben, meget
kraftigere dimensioneret.
Man kan tydeligt mærke at stellet på en GL er stivere en på en CX500C.

Hvis du gerne vil lave din CX'er mere touring-præget så skaf en stor
kåbe og monter den, evt sammen med et King/Queen-sæde. Men hvis du vil
have en GL'er så køb sådan en.

Mvh Jesper
(med en GL500I silverwing til salg)